stephandel;339864 zei:
Dus ik moet de redmist puur gebruiken als mijn waxlaag veel minder wordt?
Red Mists beschrijving zegt het volgende: "Deze super quick detailer spray werkt als een normale detailer, maar geeft toegevoegde bescherming aan het oppervlak. Het is dus eerder een spray sealant."
Wil je het gebruiken als normale Quick Detailer: Dat kan. (Maar "het is dus eerder een spray sealant"). Als QD is het een vrij dure optie: 11 euro voor 473ml spray&wipe of spray&gloss of Dodo's basics of bling QD, tegenover 26 euro voor 500ml Red Mist.
Verder voegt het dus bescherming toe, het is een spray sealant. Daar betaal je voor, voor dat extra aspect. De vraag is: Wanneer is die bescherming nodig? Is dat na het opbrengen van Collinite 845, een wax die duurzamer is dan Red Mist? Nee dus, de wax biedt voldoende bescherming voor de komende paar maanden (hopelijk). Red Mist zal dan niks toevoegen bovenop een nieuwe laag Collinite 845, maar kan wel de lak van meer bescherming bieden als de waxlaag er nog minimaal op zit.
Red Mist, als spray sealant, gebruik je dus als: Het oppervlak onbeschermd is of niet voldoende beschermd (meer) is.
Twee toepassingen dus voor Red Mist: als QD of als spray sealant.
Ik ga de auto een keer in de week wassen, dus dan zet ik aanstaand weekend de auto weer in de collinite goed plan toch?
Goed plan!
Wat is aangeraden qua keren wassen polijsten glazen en waxen per jaar?
Lastig om te zeggen, elke situatie waar de auto in zit kan weer anders zijn.
- woon je in het bos en staat de auto onder de bomen, dan kun je elke dag wel aan de slag met harsverwijderaar en een nieuwe laag wax.
- leent iemand je auto, en brengt deze hem 'gewassen' door de wasstraat terug, dan heb je weer swirls en kun je weer gaan polijsten.
- staat je auto onder een carport, regent het vaak, is er zout gestrooid, is er sahara zand uit de lucht gevallen, enz.
Zie je swirls: polijsten. Is de auto vies: dan ga je wassen (misschien ook kleien). Wordt de bescherming minder: dan ga je waxen.
Ik behandel m'n auto's 1 á 2 keer per jaar met een volledige beurt. Kleien ongeveer 2-4x per jaar. Waxen elke maand, ook al zit er nog zat bescherming op (waxen is fun).