• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 vs Meguairs Ultimate liquid wax

Rytec

Detailing addict
5 feb 2021
78
60
Ik heb een aantal jaren manueel de wagens behandeld en afgewerkt met de Meguairs Ultimate liquid wax en altijd tevreden over geweest.
Sinds ik machinaal begonnen ben heb ik ook al twee keer de Ultimate wax gebruikt en dat ging goed maar ik vind dat je er redelijk veel van verbruikt machinaal.
Ik heb op advies van andere forumleden eens een fles Collinite 845 gekocht en heb vanmorgen deze eens toegepast om machinaal te waxen.
Dat is toch een positieve meevaller, veel minder van nodig en dus kun je veel langer doorwerken.
 
Ik ben ooit ook begonnen met Meguair, inmiddels gebruik ik geruime tijd andere (betere en vaak goedkopere) merken.
Ook ik ben enthousiast over de 845. Maar ook de 915 van Collinite is erg prettig.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Een behandeling met Collonite 845 gaat langer mee en de bescherming is beter. IK ben ook overgestapt van Mequairs naar Collonite. Ik wil niets anders meer.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Ooit begonnen met good old Turtle Wax, daarna. Meguairs Techwax.

gebruik nu al tijden Collinite 845 en de 915. Beide machinaal.

de 845 is iets vriendelijke in gebruik, maar de 915 is ook wel erg prettig qua stand tijd en warmere glans.

Uiteindelijk hele goede prijs kwaliteit verhouding.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
De 476 van Colli is ook een fijne, wordt ook vaak winterwax genoemd
Maar ik gebruik ook nog best vaak de NXT van Meguiar’s