• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

collinite 845

Jurgend71

Detailing rookie
26 sep 2010
6
0
Hey,

Ik heb de wagen in PB black hole gezet en ga 1dag later hem een behandeling met collinite 845 geven.
mijn vraag is nu worden de ramen (buitenzijde) ook gedaan of niet?
en kan het kwaad dat men op de zwarte lijsten in deuren en bumbers komt qua vlekken etc ...?

alvast bedankt
 
Ramen kun je beter in de de Rain-X zetten... 845 op je ramen is geen succes!!!
De 845 is niet zo erg voor je plastic / rubber als een carnauba wax, maar toch worden ze er zeker niet mooier van.

PS. Als je auto buiten heeft gestaan na de BH zonder wax daarna en het heeft geregend dan is zit er geen BH meer op:-"
 
Ik zou zeker geen collinite 845 op de ramen smeren, idd zoals gezegt eerder rain-X.

Zwarte(kunstof) delen zou ik gewoon zorgen dat het niet in aanraking ermee komt, want het wordt het niet beter op eerder lelijker(zeker na een tijdje).
 
Niets mis mee hoor om de #845 op de ramen te smeren. :-"

Werkt perfect :grinning:

Foto's van vanmorgen

28092010128.jpg


28092010127.jpg


28092010130.jpg


28092010125.jpg
 
Mooi die beading.

Patrick, je zegt dat je 845 op je ramen hebt, maar als je nu met je wissers op en neer gaat, laat dat geen vegen achter?
Ik heb zelf nog nooit een wax op de ramen gesmeerd.
 
Ik gebruik de ruitenwissers niet, gewoon harder rijden :-" :)_[]

Normaal gebruik ik de Turtle of Rain-X, maar uit pure luiheid de ramen ook maar meegenomen met Collinite #845....
 
Maar dat werkt goed met de collinite op de ramen?? Zal het ook eens uitproberen, lijkt me wel grappig.

Maar als je dan wel je ruitenwissers gebruikt.....laat het dan geen vegen achter?
 
Werkt wel goed, laat geen strepen na. Alleen een zeer hele lichte waas direct na het vegen, deze verdwijnt gelijk.

Foto genomen nadat de ruitenwisser 3 keer heen en weer is geweest vanaf de buitenkant.
28092010131.jpg


Foto's genomen vanaf de binnenkant.
28092010132.jpg


28092010133.jpg


Filmpje. Kwaliteit is ruk, maar gaat even om het idee.
 
provision liquid is per keer goedkoper, houdt langer, is er voor gemaakt.

oke, het kan, maar het is je voorruit!! die is er voor je eigen veiligheid, ik zou lekker voor een 10tje de provision erbij doen!
 
Ik heb mijn ramen in de RainX gezet. Op mijn voorruit vind ik dit geen succes. Iedere keer na het heen en weer gaan van de wisser zie ik een waas achter o mijn ruit. HEEL ERG IRRITANT ALS ER EEN TEGENLIGGER IS MET VERKEERD AFGESTELDE VOORLICHTEN!!! }:)w ]-0 :|~*
 
de NXT-glascleaner van Meguiars geeft bij mij ook een rain X effect. Vanaf 70km/h en regen (geen motregen) lopen de druppels spontaan omhoog tot ze weg zijn !
 
Hollywood zei:
Ramen kun je beter in de de Rain-X zetten... 845 op je ramen is geen succes!!!
De 845 is niet zo erg voor je plastic / rubber als een carnauba wax, maar toch worden ze er zeker niet mooier van.

PS. Als je auto buiten heeft gestaan na de BH zonder wax daarna en het heeft geregend dan is zit er geen BH meer op:-"


Wees gerust :)^ de wagen heeft gans de tijd in mijn garage gestaan, hij geeft ondertussen 2 lagen (met telkens 1 dag ertussen) colluinite 845 gekregen :heart_eyes: :)^
hij blinkt als een spiegel en wat een vershil van feeling als men over de lak veegt --> spiegelglad (voordien was de lak echt mat qua feeling..) :heart_eyes:
de wagen had echt een grondige beurt nodig met goede produkten ...:party: :party: :D

greetzzz
Jurgen