• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 915

Ligt aan de wax en of ik weet hoe lastig die is.
Porsche lak is altijd lastig. Daar zou ik een wax kiezen die zo makkelijk mogelijk is af te nemen. Polijstmiddel bevat natuurlijk schurende elementen die niet in de 845 zitten. Maar ook het type doek is van belang voor marring. Een gesloten microvezeldoek zoals een Monello Senza Bordi/Nanolex doek/Gyeon Bald Wipe/Meguiar's Ultimate Wipe is dan de oplossing.
Ikzelf vind 915 een makkelijke wax en een topper maar goed persoonlijke voorkeur hou je toch.
Deze Porsche lak was zeker lastig maar het uiteindelijke resultaat was goed.
Met afnemen zagen wij "vegen" op de lak dus er werdt opnieuw gepolijst en het afnemen gebeurde door met zo min mogelijk druk over de lak te gaan. Voor iedere afname van polijstmiddel nam ik een nieuw deel van de doek wat de oplossing was. In totaal echt 10 tallen doeken gebruikt idd.
Mede door deze ervaring ben ik helemaal over op edgeless doeken.
 
Alle Collinites zijn zelfs bij lang curen nog simpel af te nemen. Dun opzetten is het belangrijkste! :)

Smeren en alles raken, zonder druk dan nog dun nawrijven met je pad.

De 476S 10-15 minuten laten zitten bij 19 graden was voor mij anders niet echt een makkelijke afname. Juist bij mijn witte Ibi gekozen om ook zo dun mogelijk PROBEREN aan te smeren omdat ik met het licht wat ik had niet goed kon zien of er al een laagje op lag of niet. Heb op een aantal plekken lichte waxplekjes/strepen op mijn Witte Ibiza overgehouden. Moest er met Spray & Wipe bij om deze uiteindelijk ook zonder boenen weg te krijgen. Was voornamelijk op de bovenrand van de voordeuren.

Voor wat ik las is dat je de 476S ook niet langer dan 5 minuten moet laten zitten omdat in de meeste gevallen de wax dan al aan het hazen is en dus al afgenomen kan worden.

//
Dat nawrijven doe je, net zoals bij de FUSSO coat, om de wax goed te laten hechten?
 
Laatst bewerkt:
Als een wax te kort cured kan het problemen geven met afnemen, te lang curen heb ik nog nooit van gehoord, en zeker niet na een kwartier.

Als ik een hele auto in de wax zet, red ik het ook niet deze binnen een kwartier af te nemen. Ik herken de 476 helemaal niet in jouw verhaal tenminste. Ik denk toch echt dat je de wax te dik heb aangebracht, en zelfs met te dik aanbrengen vind ik de 476 heel vergefelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Als een wax te kort cured kan het problemen geven met afnemen, te lang curen heb ik nog nooit van gehoord, en zeker niet na een kwartier.

Als ik een hele auto in de wax zet, red ik het ook niet deze binnen een kwartier af te nemen. Ik herken de 476 helemaal niet in jouw verhaal tenminste. Ik denk toch echt dat je de wax te dik heb aangebracht, en zelfs met te dik aanbrengen vind ik de 476 heel vergefelijk.
Misschien dan toch te dik aangebracht. Waren ook echt maar een paar delen waarvan ik echt dacht dat het er goed "vast" op zat maar gewoon af kunnen nemen met Spray&Wipe.

Zal eens wat foto's plaatsen in het "Hebben we nog wat gedaan vandaag [Deel 17]" topic :p