• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite Marque d' Elegance Carnauba Paste Wax No. 915

astra

Detailing trainee
8 dec 2011
4
47
Heeft er iemand ervaring met Collinite 915? Vandaag aangekregen. Doosje open. Was
zo hard dat ik het nauwelijks kon uitkrijgen met pad, wel goed resultaat dit wel ,
maar ik dacht dat dit toch wel wat lopend zo zijn ? Of moet deze wax opgewarmd worden?

Het kan zijn dat de koerier deze een nachtje in zijn koude bestelbus heeft laten liggen waardoor hij iets harder was als anders.

Ik heb deze ook gehad vroeger en normaal is hij zo zacht als boter. Met een padje een likje pakken en aanbrengen.

Het kan zijn dat jij denkt dat je niet genoeg hebt op je pad maar het toch voldoende is om aan te brengen. Je moet hem echt niet te dik smeren en niet te lang wachten met uitbuffen. Of je gaat het je nog beklagen. ;-)

Het is wel een vaste wax he :-"

Als je hem van kamer temperatuur af gaat gebruiken, dan moet je na een paar keer wrijven genoeg wax hebben opgewarmd dat je wel een motor kap kunt doen.
wacht idd niet te lang, een minuut of 5, ongeveer!

gebruik hem steeds en vind het een perfect produkt , ook voor de velgen is hij super heeft lange standtijd .
doe de velgen (zomer en wintervelgen) en de wax blijft lekker lang zitten ,hoef dan enkel de velgjes te wassen met gewone shampoo

Dat je niet te lang mag wachten alvorens op te buffen , ik smeer de ganse wagen in en dan buf ik hem lekker op geen probleem mee.

Je mag de wax zeker niet te dik zetten , zeer zuinig produkt

voor mij zeker een volgend potje indien leeg .:cool

@astra: Nu het potje weer op adem is gekomen al weet wat beter of ....
Vind dat indien harder juist een voordeel, als je met padje/fingermitje overheen wrijft dan maak je het zacht genoeg om er meteen een lekker super dun laagje mee aan te brengen
( in tegenstelling tot hele zachte, voor je weet zit je op de bodem en met een klodder bende 'waar je niks mee kan' )

@blazer: over 5 jaar dus ]d~^

Betreft collinte wax 915 bedankt voor jullie reaktie , heb tot nu toe wax gebruikt en werkt perfekt 3wagens blinken + zelfs op moterfiets gebruikt is gelijk nieuw , had mail van dennis gekregen blijkt dat dit normaal was die vaste wax ,maar werkt perfekt zodus tevreden astra cabrio rijder groetjes