• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S

JvG

Detailing addict
28 jun 2009
74
52
Goes
Ik heb een tijd terug de Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S aangeschaft om hem eens te proberen.
Dat heb ik dus recent gedaan, maar had spijt..
Buiten het feit dat ik niet snap hoe je die machinaal moet aanbrengen (hoe krijg je de wax vanuit de kleine opening op je pad) heb ik me wezenloos gepoetst om het weer uit te wrijven.
Nu denk ik dat het op een aantal plekken te dik aangebracht was, maar toch. wat een drama.
Ik heb uiteindelijk heel de auto met Red Mist ingespoten en het zo uit kunnen wrijven.

Heb ik nu een totaal verkeerde Collinite (omdat ik nog nergens iets over de 476 heb gelezen) of doe ik het hopeloos verkeerd.

Ik was te gefrustreerd om foto's te maken, sorry...
 
476S is in feite niets anders dan de paste versie van 845. De wax is dus erg vet zuinig in gebruik.

Met de hand dun aanbrengen met een vochtig gemaakt pad een tiental minuten tot een kwartier laten curen en dan afnemen met een schone zachte Microfiber.

Zelf breng ik deze wax zo dun aan dat ik nog wel eens 2x moet kijken of ik een bepaalde plek al heb behandeld of niet.

Verder Collinite is Old Skool en is geen liefhebber van direkt zonlicht. Het beste is een plek met schaduw.

Machinaal aanbrengen? Waarom eigenlijk. Voor de wax stage zie ik het voordeel en de tijdwinst er niet in. Lekker met de hand dus. Old Skool!

Je beloning? Een waxlaag die maanden blijft zitten (tot wel 10 maanden) en die niet zo gevoelig is voor (een keertje) wassen met een niet zo Ph neutrale wax.

Succes
 
Ik breng Collinite 915 (ook in pot) gewoon machinaal aan. Je haalt de pad van de machine en haalt hem 2-3x met een gedeelte van de pad door de pot. In de wintermaanden even op de verwarming zetten, dan komt het wat makkelijker op de pad. Daarna gewoon op stand 1 van de DAP aanbrengen.

Ik zie het voordeel van machinaal zeker. Op deze manier kan je het zeer dun aanbrengen wat het uitpoetsen weer makkelijker maakt en het gaat ook nog eens erg snel. De kleine hoekjes waar ik met de machine niet kan komen doen ik als laatste. Dan haal ik de pad van de machine en breng ik het daarmee aan.
Een complete (doorsnee) auto kan ik doen met 2-3 keer wax aanbrengen op de pad.
 
9/10 passen niet direct in een waxpot ( M16 weer wel ) dus wat dat betreft niks verkeerd aan de koop hoor.
Likje uit de pot halen en dan op de pad smeren en huppeke.
Een andere lang houdende is de 915 ( blauwe blik a la plaatje van Centoquarantasette ), maar past ook de pad niet in.
Dan heb je nog de 845, dat is de vloeibare variant die men veelal gebruikt om de winter door te komen.
( ja er zijn er nog veel meer, maar dit zijn de 3 meest gebruikte Collinite's )
 
Ik heb zelf 915 en als die te lang blijft zitten of te dik wordt aangebracht, dan is die ook echt een *&$@*& om uit te wrijven. Ik werk met deze wax nu per paneel, waarbij ik dus het vorige paneel uitwrijf nadat ik het volgende paneel heb gedaan.
 
Als je gewoon in de schaduw staat dan kan je makkelijk een gehele auto doen. Het moet dan ongeveer 10-15 min curen (wipetest) en dan is het, indien dun aangebracht, heel makkelijk uit te poetsen.
 
Ik heb dezelfde ervaring. Als het niet te warm is en je niet in de brandende zon staat dan kan je zowel 915 als 476S gewoon laten opdrogen (staat ook op het blikje) Afnemen is dan niet moeilijker dan een andere wax.

Mocht het dan nog lastig zijn om af te nemen kan je eventueel een detailer spray gebruiken OF een nieuw dun laagje 845 aanbrengen waardoor de wax weer zachter word door de aanwezige oplosmiddelen.

Machinaal opbrengen gaat inderdaad sneller en door de warmte ontwikkeling ook dunner denk ik. Maar na het polijsten heb ik het wel even gehad met lawaaierige machines. Vandaar dat ik liever met de hand wax
 
Maken jullie allemaal de pads nat alvorens met Collinite aan de gang te gaan zoals gesteld door Centoquarantasette? Gewoon met detailing spray?
 
mark331m zei:
Maken jullie allemaal de pads nat alvorens met Collinite aan de gang te gaan zoals gesteld door Centoquarantasette? Gewoon met detailing spray?

Ik maak inderdaad de pad een beetje vochtig...natuurlijk niet kletsnat. Detailingspray is inderdaad geschikt.
 
Bedankt voor jullie tips. Volgende keer zal ik er op letten nog dunner aan te brengen.

Ik vind het voordeel van machinaal nog altijd het dunner en gelijkmatiger aanbrengen trouwens.
Afgezien van het feit dat ik tegen de tijd dat ik aan de was toe ben al toe ben aan een koud biertje en dus niet te veel meer wil doen :-"
 
JvG zei:
Bedankt voor jullie tips. Volgende keer zal ik er op letten nog dunner aan te brengen.

Ik vind het voordeel van machinaal nog altijd het dunner en gelijkmatiger aanbrengen trouwens.
Afgezien van het feit dat ik tegen de tijd dat ik aan de was toe ben al toe ben aan een koud biertje en dus niet te veel meer wil doen :-"


Ik ken het gevoel :-"