• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Wax "test" Turtle paste, Collinite 915, Fusso Coat en Megs Ultimate Liquid

Maar heb je de 915 ook wel eens naast de Fusso gelegd op een donkere kleur? :p
Nee, maar ik ben nog niet zo gek geweest de Beemer van m'n pa te "testen" ;) (zwart) , weet dat ie het graag wil maar dan moet ie maar meehelpen ofzo of zich opofferen voor weer een test op zwart, laat ik em lekker een maand met die banen over z'n wagen rondrijden :joy:
 
Ik heb nog wel een fototje van de 915
vorige week weer eens een opfris beurtje gegeven
IMG_20170811_151931.jpg
IMG_20170811_151724.jpg
 
De extreme gloss is ook een mooie alleen de standtijd niet zo lang als "de king of standtijd"(12m coat) de premium carnauba wax van fuso is ook een mooie wax
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Gelukkig ben ik niet de enige detailer die Rutger heet... :cool:

Ik werk meestal met de 915.
Ik ken de andere waxen niet, wel ben ik benieuwd naar de Fusso wax.
Ik overweeg die aan te schaffen als de 915 op is.

Waarom de 915? Ik heb door de komst van een dochtertje niet de tijd om elke maand uitgebreid te detailen..
(Je krijgt er wel veel moois voor terug!)

Zo eens in de 3/4 maanden doe ik mijn auto dus. Vaak icm kleien. Daarna de 915 erop.
De standtijd en beading zijn erg goed, ik heb dit nog nooit bij een andere wax gezien.
Wassen doe ik eens in de 2/3 weken. Ik gebruik de mothers shampoo.

Ik heb voorheen vaak met producten van Meguiars gewerkt. De M16, NXTwax en Gold Class.
Van de NXT heb ik nog een restje.
Geen van deze haalt de standtijd van de 915. Ze overtreffen wel in glans vind ik.
De 915 is hierin goed, maar niet heel bijzonder.

Nadelen van de 915 vind ik de verwerking.. Je moet echt heel dun smeren en bijna niet laten curen... mijn ervaring is dat 3 minuten al te lang is.
Maar WAT een bescherming, het blijft echt vreselijk goed zitten die wax!

Ik ben tzt benieuwd wat de fusso hierin doet. Ik denk wel dat die beter verwerkt.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Gelukkig ben ik niet de enige detailer die Rutger heet... :cool:

Ik werk meestal met de 915.
Ik ken de andere waxen niet, wel ben ik benieuwd naar de Fusso wax.
Ik overweeg die aan te schaffen als de 915 op is.

Waarom de 915? Ik heb door de komst van een dochtertje niet de tijd om elke maand uitgebreid te detailen..
(Je krijgt er wel veel moois voor terug!)

Zo eens in de 3/4 maanden doe ik mijn auto dus. Vaak icm kleien. Daarna de 915 erop.
De standtijd en beading zijn erg goed, ik heb dit nog nooit bij een andere wax gezien.
Wassen doe ik eens in de 2/3 weken. Ik gebruik de mothers shampoo.

Ik heb voorheen vaak met producten van Meguiars gewerkt. De M16, NXTwax en Gold Class.
Van de NXT heb ik nog een restje.
Geen van deze haalt de standtijd van de 915. Ze overtreffen wel in glans vind ik.
De 915 is hierin goed, maar niet heel bijzonder.

Nadelen van de 915 vind ik de verwerking.. Je moet echt heel dun smeren en bijna niet laten curen... mijn ervaring is dat 3 minuten al te lang is.
Maar WAT een bescherming, het blijft echt vreselijk goed zitten die wax!

Ik ben tzt benieuwd wat de fusso hierin doet. Ik denk wel dat die beter verwerkt.

Hey Rutger Same here, onze kleine man is inmiddels haast 2 en heb nu iets meer de handen vrij dan het eerste 1,5 jaar. Dus tzt kan je misschien weer wat meer je gang gaan ;)

En eerlijk is eerlijk de wagen detailen enz is leuk. De kleine is veel leuker... en het blijft leuker worden... Maar als de kleine slaapt moet je toch wat :)

Klopt het dat de standtijd van de 915 bij jou dus zo ongeveer 4 maanden is? Want dat valt me echt alles mee... had ik niet durven denken.

En net zoals jij heb ik minder tijd, dus vanavond pas de laatste hand gelegd aan de Fusso coat. Kon het niet laten was te benieuwd naar het product op zich... (gewoon haast een week verder, en de nodige wasbeurten tussendoor om weer steeds iets verder te kunnen)


Wat me opviel bij het verwerken:
-Gebruik inderdaad een iets vochtig sponsje, 1 spray met spuitflacon is zat. Je merkt het vanzelf als smeren stroef begint te gaan. En dan verwerkt het spul (vind ik waardeloos). Trekt strepen en er lijken korreltjes te ontstaan.
-Bij het uitpoetsen heb ik uiteindelijk van die el cheapo goedkope wegwerp achtige microvezeldoeken gebruikt uiteindelijk. (Super dun) Het voelt dan haast of je het overtollige er af "schuurt" als het ware. Had daardoor net iets meer gevoel en heel, heel prima te doen (viel me reuze mee) Zelfs 3 kleinere panelen achter elkaar aan bleek haalbaar in plaats van stuk voor stuk.

Dus zeker een product om goed bij op te letten als je bezig bent, als het inderdaad in de buurt komt van die 12 maanden... Zeker de moeite waard wat mij betreft :)
 
Laatst bewerkt:
@Ruttie85 - Wauw, jij verteld voor mij een omgedraaide wereld over de 915. Deze gebruik ik juist om zijn glans op donkere kleuren en zijn standtijd. :)

Ook is hij retesimpel af te nemen, zelfs als hij overcured. ;)


Ooh, ik heb de Fusso Dark Coat 12 Months ook vabavond in huis, als het goed is. Gelijk effe testen. :)
 
Vergeleken met de M16 en de NXT vind ik de 915 lastig verwerkbaar hoor..
Mooie glans, zeker, alleen de Meguiars producten vind ik hier zelf sterker in.

Maar de pantser die hij geeft is veeel beter.. En hij blijft ook veel beter zitten.
Alles bij elkaar heeft de 915 daarom mijn voorkeur.

Bij mij houdt 'ie zeker 4 maanden goed, met milde verzorging tussendoor.

Voor mijn vrouw hebben we onlangs een gebruikte Yaris 5deurs in zwart metallic gekocht.

Helaas was de auto bij het poetsbedrijf geweest.. Hologrammen dus..
Machinaal de ultimate compound erop, vervolgens prof. Polish handmatig en de 915 als topping.
(De bumper gepolijst met M205 ivm slecht polijstwerk, je kon zo de wasstraatsporen zien.)

Wauw! Wat is zwart metallic prachtig om te poetsen!

@Rutger: het wordt ook steeds gemakkelijker nu ze groter wordt. Ik heb thuis EN een zwarte auto EN een witte, dus maar even kijken welke Fusso het tzt wordt.
 
Laatst bewerkt:
De Fusso is echt een ideale sealant voor de winter, lange standtijd en zeer goede hydrofobische eigenschappen.
In de zomer lekker een premium olierijk show waxje over de Fusso heen smeren.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Altos
De Fusso is echt een ideale sealant voor de winter, lange standtijd en zeer goede hydrofobische eigenschappen.
In de zomer lekker een premium olierijk show waxje over de Fusso heen smeren.

Inderdaad, nu staat de wagen in de Fusso, maar ben nogal aangestoken door o.a. @Quantoxx , als het mee zit vandaag m'n order van zaterdag binnen en dan wat wax testjes doen vrees ik :)
 
+1 voor @Ferdy
Voor de winter zet ik heel de auto in de fusso
En als het lekker weer is zet kkk er een andere wax overheen voor de leuk en dat ik toch de zomer beschermt ben
 
Ik heb de Collinite 915 nu binnen gekregen na aankoop met de SDD. Plan is om eens te testen op de vrouw haar auto vandeweek ergens. Ben wel benieuwd eigenlijk. Kleur zou Toffee Brown Metallic moeten zijn...