• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

collinites 845 476 915, natty's liquid blue en EXP

Johnny Bravo

Detailing addict
18 jun 2011
170
62
Van de zomer de auto behandeld met natt's liquid blue. De standtijd viel mij tegen. Nu heb ik deze winter de EXP erop gezet en de standtijd was veel beter (wat te verwachten was als sealant). Als je de exp topt met nattys liquid lossen de oplosmiddelen dan de EXP op?

Daar ik niet zoveel tijd heb zoek ik een wax welke een langere standtijd heeft. Ik twijfel dus veel over de collinites. Maar welke; de 845 heeft weer oplosmiddelen waardoor het de onderste laag aantast?

En bovendien zegt iedereen incl collinite zelf dat de 476 de langste standtijd heeft maar uit de test kwam de nattys nog beter uit!

Of zal ik gewoon 2x per jaar de EXP erop doen en als ik zin/tijd heb nog snel me de nattys liquid erover heen gaan?

Of zal ik gewoon alledrie de collinites kopen om mijn collectie uit te breiden? En dus een beetje experimenteren?

keuzes........

Wie maakt het makkelijker voor mij, of misschien wel nog moeilijker?

Dries

Alle drie de Collinites en dan een review maken met jouw ervaringen lijkt mij het leukst.

welke test wijst aan dat Nattys duurzamer is dan Colli 476?

In ieder geval zijn alle Collinite waxen bekend om hun duurzaamheid.

Nattys vind ik qua duurzaamheid wel redelijk, maar niet uitmuntend. Wel is het erg makkelijk op te zetten en af te nemen, dan zet je al snel gewoon nog een laagje.

In die test wordt Colli 845 getest, niet 476.

Ook moet je de conclusie van Tinus even lezen, waarbij hij meldt dat 845 wel degelijk duurzamer is dan Nattys Liquid.

Uit overige ervaringen wordt nog steeds gemeld dat 476 de duurzaamste van de drie is, maar goed, alle drie vind ik ze hele goed prijs kwaliteitsverhoudingen hebben.

de test van DW is zeker bekend, maar in de tussentijd zijn daar echt al tig andere wax testen geweest. Zo was er recent nog eentje waarbij CG 50 50 en Colli 476 duurzamer uit de test kwamen, boven bijv Raceglaze 55. Alles is relatief en afhankelijk van diverse factoren. Het is het beste om uit te gaan van meerdere ervaringen, ipv 1 test. :)

Thanx gmtoyota

Heb jij ook ervaring met de collinites?
Ik hoor zulke verschillende ervaringen, dat bet opbrengen een drama is en het buffen nog erger?

Ook kan ik nergens de standtijd van de collinites vinden?

3-4 maanden is goed te doen met de Collinite's hoor.
Moeilijk in gebruik valt zat mee hoor, 845 is vloeibaar (beetje ala EX-P) en dus het snelst en meest egaal aan te brengen met een machine. Bij wat warmer weer, niet in de zon, kwartiertje curen en rustig uitbuffen, niets moeilijks aan.
Heb hem zelfs wel een keer 45 min. laten staan (garage), en dat was ook geen probleem.

915 is iets lastiger (vaste wax) en breng ik altijd met zo'n rode ovale handpad aan, zo dun mogelijk opzetten (ja echt dun!) kwartiertje (of korter, zoek ff op "swipe-test) curen, en uitbuffen maar.
Breng je m dikker op, of laat je hem te lang staan, dan word ie wel gemeen, maar goed blijven opletten dan is het geen probleem.

476 (heb ik zelf niet) schijnt naar ik heb gelezen qua verwerking hetzelfde te zijn, en iets duurzamer dan de 915.

Natty's (white) heb ik een paar keer gebruikt, maar daarna weer verkocht, ik kon er geen vrienden mee worden.

Natty's liquid kun je gewoon over EX-P heen zetten, zou alleen de EX-P eerst wel even een aantal uren uit laden ademen voor je hem aftopt met Natty's.

Ik heb de 476 nu meerdere malen gebruikt. De eerste keer was een drama, de wax was erg moeilijk uit te poetsen........Oorzaak: Te dik aangebracht.

De keren erna, heb ik hem heel dun aangebracht, gewoon een mooie egale vettige film. Vervolgens de swipetest uitgevoerd en toen afgenomen. Wanneer je de dikte van de laag in de gaten houdt en de wax aan de hand van de swipetest laat curen, dan waait het residu er bij wijze van spreken af tijdens het uitpoetsen.

Het dak is nog het enigste onderdeel van mijn auto dat na eind oktober niet meer is aangeraakt met een wax. Gewoon na elke wasbeurt een rondje QD+ van poorboys, en de beading is tijdens een regenbuitje nog steeds goed.

476 ( 5 maanden ) is iets duurzamer dan de 915 ( 4 maanden ).
Gebruik beiden vind de 915 een mooie glimmende wax voor mijn zilverkleurige metallic auto in de zomer met eronder de 476 :-)^
De Natty's Liquid Blue is ook heel mooi en glanst :love , en houd bij mij 1 maand korter als de 915.
Heb er geen test van gemaakt :schaam , maar ben over al deze producten zeker te spreken.
En zeker lekker goed en goedkoop in gebruik mits dun aangebracht :rules

Dus eigenlijk moet ik alle collinites kopen en dan 4 vlakken op de motorkap maken: 3 collinites en 1 natty's

en als ik het wetenschappelijk wil doen (ik heb tenslotte een mastertitel) moet ik dit ook doen op de auto van mn vader en broer, door het aantal te verhogen (n=3) vergroot je ook de betrouwbaarheid van de test, vervolgens door 2 ervaren geblindeerde (niet letterlijk geblindeerd!!!) beoordelaars laten beoordelen elke maand op vaste kenmerken

vervolgens de cronbachs alfa berekenen......:idee

Ik heb trouwens wel eens op het poorboys forum gelezen dat de nattys liquid een langere standtijd heeft dan de paste!

According to Collinite's FAQ, 476 lasts about 9-11 months. 915 is about 8-10 months.

kan iemand dit bevestigen?

http://www.detailingworld.co.uk/forum/archive/index.php/t-174630.html

Elke 2 weken? Daar zou ik ook een hernia van krijgen, Hoe wil je dat straks doen als die kleine nicknameless van je gedetailed moet worden met een schone pamper en wat bepanthen-zalf op die kadetjes?

Wat is dan de meerwaarde van de fuzion, is redelijk prijzig en heeft een flinke standtijd en dan toch elke 2 weken een nieuwe laag?

Ik heb zelf drie koters rondlopen en heb het met mijn werk errug druk! Vandaar dat ik er ook niet teveel tijd aan kwijt wil zijn, maar ik wil wel mijn auto goed beschermen!

easy on/off
De alombekende hamvraag: welke wax moet ik nu nemen .... wat is je eisenpakket denk ik dan maar.
In geval van o.a. nicknameless in elk geval de standtijd niet .... zo maak je o.a. voor jezelf een stappenplan/lijstje :)

Johnny Bravo zei:
According to Collinite's FAQ, 476 lasts about 9-11 months. 915 is about 8-10 months.

kan iemand dit bevestigen?

http://www.detailingworld.co.uk/forum/archive/index.php/t-174630.html
Ik niet, maar is van zoveel factoren afhankelijk, heb het zelf nog nooit zolang uitgehouden om te wachten om een nieuwe laag aan te brengen.:party :-"