• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

vragen over poorboy's black hole, ex-p en natty's liquid wax blue

Prietos

Detailing rookie
9 mrt 2011
8
0
wilde paar vragen stellen over de poorboy's spullen voor mijn vw lak black magic pareleffect.
was mijn auto altijd met een spons tot ik meguiars tegen kwam ging een wereld voor mij open.
nu zijn er lichte was krasjes (swirls), deze wilde ik wegwerken met deze producten.
heb al verschillende topics doorgelezen maar kan niet echt alles vinden.
ik gebruik nu tech wax 2.0, maar wil toch iets meer proberen en kwam bij deze spullen terecht.

Black hole
EX-P
Natty's liquid wax blue

hier over heb ik een paar vragen. alles wil ik via hand pad doen.

hoe moet je blackhole verwerken? ( goed inwerken tot het gaat glansen ?)

ex-p een lange droog tijd nodig voordat natty's blue erop kan ?

alle plastic onderdelen en rubbers afplakken voor wit uitslaan?

met de nxt 2.0 pakte ik alles mee chroom en koplampen en achterlichten kan dit ook met deze spullen?

is dit een goede combo? of kan ik beter ex-p laten vervallen en gelijk dodo juice purple haze pro eropzetten of natty's blue.

handpads is prima.
genoemde producten zijn prima met de hand te verwerken.

bij blackhole is het inderdaad zo dat je door blijft poetsen tot het gaat glansen, dan neem je hem af.

EX-P breng je alleen aan en hoef je niet in te werken.
een simpele swipe test bevestigt of de EX-P klaar is om af te nemen.

een half uurtje is voldoende tijd om te wachten met aanbrengen van natty's.

het is een prima volgorde en zou niet veel beter zijn om de dodo te gebruiken.
je zit met de genoemde combinatie al aardig goed.

Succes :-)^

+1

vergeten te vermelden.

Blackhole zal een deel verduisteren maar wegwerken gaat hier 100% niet mee lukken.

Bedankt voor je aanvulling raymond:cool

Hoi,

Begrijp iets niet De functie van black hole ken ik das duidelijk voor me.
Nu EX-P is een sealant die volgens poorboy's 2 a 3 maal langer beschermt dan een wax
Nasty bleu is een wax die ook bescherming geeft waarom deze 2 gebruiken ? 1 van deze er opzetten is toch meer dan genoeg ?

graag meer info :-)

sealant pakt anders niet lekker, wax heeft er minder last van
swipetest en sealant is niet altijd even correct, veelal geeft ie al iets te vroeg aan dat ie klaar is om te worden afgenomen .... beter dan nog heel te wachten met afnemen

Ja de waskrassen zijn niet overdreven veel dus probeer black hole te gebruiken.
Dan maar afwachten hoe het uitpakt .
De lak is bijna 1 jaar uit dus ziet er goed. :cool op lichte krassen na:|
Polijsten doe ik ook niet ben bang dat ik het meer verpest. :-/ of is dit noodzakelijk voor die goede voorbereiding??
Dap setje wordt weer een duurder verhaal misschien in de toekomst.:roll
En mag ik de Rubbers en koplampen en achterlichten raken met die Ex-p en natty's blue? Met nxt pakte ik alles mee!

Bedankt voor alle reacties al !

Prietos zei:
Ja de waskrassen zijn niet overdreven veel dus probeer black hole te gebruiken.
Dan maar afwachten hoe het uitpakt .
De lak is bijna 1 jaar uit dus ziet er goed. :cool op lichte krassen na:|
Polijsten doe ik ook niet ben bang dat ik het meer verpest. :-/ of is dit noodzakelijk voor die goede voorbereiding??
Dap setje wordt weer een duurder verhaal misschien in de toekomst.:roll
En mag ik de Rubbers en koplampen en achterlichten raken met die Ex-p en natty's blue? Met nxt pakte ik alles mee!

Bedankt voor alle reacties al !

Gemoet echt niet bang zijn ivm polieren met de DAP kan je met gezond verstand geen schade aanrichting of je zou hem op de wagen moeten gooien ...
Ik zelf kan er niet meer zonder en je kan altijd een dagje clinic volgen als je van NL bent voor mij ist iets te ver (BE) maar heb een dagje Meguiar gevolgt.
Natty's bleu zegt dat het geen sporen nalaat op zwarte onderdelen

Bartezzz zei:
bij blackhole is het inderdaad zo dat je door blijft poetsen tot het gaat glansen, dan neem je hem af.

Is het niet zo dat je met blackhole blijft poetsen tot het gaan glanzen en vervolgens moet laten hazen en dan pas afnemen?

Nee dat weet ik wel maar de tijd tussen de net ex-p en dan natty's blue overheen.
Moet die nog uitharden of kan die natty's er gelijk overheen??

Ik was daar ook benieuwd naar, omdat ik zo vaak las dat Wolfgang's Deep gloss paint sealant 12 uren moet 'uitharden'. Of nou ja.."uitharden", in ieder geval 12 uur met rust laten, zodat de polymeren in de sealant goed met "zichzelf kunnen binden". Datzelfde geldt ook voor EX-P las ik op de diverse fora, waaronder Poorboys eigen forum.

Perssonlijke visie: of nu een sealant of een wax, zelfde goedje 2x of andere als topping .... gewoon de volgende dag aanhouden met het aanbrengen van de 2e laag, heb je dit geneuzel ook niet
( tenzij in de ochtenduren de 1e laag doet dan zou je na het avondeten mooi een 2e laagje kunnen plakken )

Zekerheidshalve nog maar een keer de vraag ( wellicht kunnen de grote meesters hier een antwoord op geven ):
de swipetest is niet helemaal correct bij een sealant daar deze al eerder aangeeft dat ie klaar is om te worden afgenomen maar moet eigenlijk nog wat langer zitten .... correct of ? ( dit destijds zo gelezen / opgevat )

Even meeliften met de topic.

Ik heb ook BH op mijn auto gedaan maar ben niet door gaan poetsen totdat het glimt maar net zo ingepoetst als een wax.
Stukje voor stukje en dan laten hazen en afnemen met mf.

Als ik het goed begrijp moet dat dus niet:-& , gewoon doorpoetsen totdat het hazed en dan doorgaan met de rest van de auto?

update:
Heb op Youtube een filmpje gevonden hierover
Black Hole