• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suze's avontuur

Dank voor de reacties.

@Buurman , ik had wel krassen gezien, maar dat het zo erg was, zag ik pas op de foto. Ik heb geen idee wat de vorige eigenaar met deze auto heeft uitgespookt. De krassen zitten vooral op het dak en de motorkap.

Je hebt de auto al een tijdje toch? Waren ze minder zichtbaar door iets van een glaze die er nu is afgepoetst ofzo? Als ik het zo zie zou je zeggen dat het eerder heeft moeten opvallen ...

• Leuk
Reacties: Suze
Ik heb Suze nu 1 jaar en 4 maanden. Ik heb zeker eerder gezien dat er veel krassen waren, maar het is maar net hoe het licht erop valt hoeveel je ervan ziet.

• Leuk
Reacties: RedCat en Buurman
Lekkere krassen! Valt waarschijnlijk wel goed te verbeteren door machinaal te polijsten. Vaak zit er ook een soort van vervuiling in de krassen. Als je dit polijst, verwijder je de toplaag van de kras. En omdat de vervuiling dan verdwijnt. Vallen de krassen al een stuk minder op.

Aanvulling op Roy: een kras heeft een ruw oppervlak, als je gaat polijsten haal je niet alleen wat lak rondom de kras weg, maar maak je het oppervlak van de kras ook weer glad waardoor deze minder opvalt. Dat is ook precies de reden dat je bij handmatig polijsten óók in de richting van de kras moet polijsten en niet alleen haaks op de richting van de kras. Je maakt dan de 'bodem' van de kras glad, waardoor deze minder opvalt.

Daarnaast heeft de Suzuki witte lak, waardoor krassen minder opvallen dan bij donkere kleuren, maar omgekeerd is de glans van witte lak ook moeilijker op foto vast te leggen.

• Leuk
Reacties: Suze en RoyR
Dank jullie voor alle uitleg en support!

Vandaag weer naar het werk gegaan, na 2 weken vakantie. Eén remklauw is nu af.

Net opengeschroefd
IMG_1508.webp

Verder uit elkaar gehaald en al gedeeltelijk schoongemaakt.
IMG_1509.webp

Het scheelt dus veel wat voor doek ik gebruikte bij de remreiniger. Links heb ik een andere doek gebruikt dan rechts.
IMG_1520.webp

Alles gedeeltelijk in elkaar gezet
IMG_1521.webp

Nog 2 aparte onderdelen. Links schoon, rechts niet.
IMG_1522.webp

Vandaag heb ik wat buizen van een motor gepoetst met Commandant.
De linkse 2 buizen zijn gedaan. De 2 rechtse buizen moeten nog.

IMG_1529.webp

Volgende week mag ik m'n eigen banden schoonmaken. Dus komende week even kijken wat ik allemaal mee moet nemen.
BH Surfex HD 1:10
Meguiars Ultimate Iron Remover
GreenX Shampoo
Acquafobia

Wielmitt
Bandenborstel
Microfiber wheel brush
Kwast
Wieldroogdoek

Plan:
Afspoelen
De-ironizer Meguiars