• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

colonite 915 aftoppen met wolfgang fuzion

Robbert

Detailing rookie
15 mei 2010
94
0
Vorige week is de auto volledig aangepakt en voorzien van:

Blackhole
EXP
Colonite 915

Morgen wil ik de wagen allen wassen en aftoppen met Wolfgang Fuzion. Weet iemand of dit pakt? Of heeft het geen zin?

Tsja,.de vraag is,.waarom zou je dit willen doen. de 915 is al een top wax qua standtijd en looks, imo voegt de fuzion in dit geval niks toe. Zonde van de fuzion. Lekker laten zo.

Snitser zei:
Tsja,.de vraag is,.waarom zou je dit willen doen. de 915 is al een top wax qua standtijd en looks, imo voegt de fuzion in dit geval niks toe. Zonde van de fuzion. Lekker laten zo.
Zonde van de 915 bedoel je! Gewoon zo laten zoals de andere gezegd hebben, de WG Fuzion wax zal niets toevoegen.

Thnx. Dan laten we hem zoals tie is! Rustig wassen en afdrogen dan maar. Gaan we hem morgen maar weer eens grondig uitzuigen!

Ik weet niet of je 1 of meerdere lagen 915 hebt de laatste keer, mocht dat 1 zijn, zou je kunnen overwegen om een dun 2e laagje op te brengen.

Eelco zei:
Ik weet niet of je 1 of meerdere lagen 915 hebt de laatste keer, mocht dat 1 zijn, zou je kunnen overwegen om een dun 2e laagje op te brengen.

Het was maar 1 laagje. Blackhole en EXP waren wel dubbel. Dus een extra laagje 915 kan kooit geen kwaad.

Ik heb Wolfgang Fuzion nog niet gebruikt en omdat het een concourswax is, dacht ik dat het mogelijk nog wel een toegevoegde waarde zou kunnen hebben. Maar dat heb ik blijkbaar mis.

1 laagje Collinite 845 of 885 met 1 laagje Wolfgang Fuzion levert bij mij een mooie "natte" glans op (zilver grijze metallic lak).

Hierbij kop ik de bal hoger. Waarom word er dan een double wax van dodo verkocht ? En waarom word dan op dodo site aangeraden, ja
zelfs ook op de carclean site om een zachte over een harde te toppen ? Mijn ervaring is dat de beading wel langer aanwezig is. Dus !?

Misschien omdat een zachte wax meer bling bling geeft dan een harde maar de standtijd ervan minder is? Zal wel zoiets zijn

Even een misverstand uit de weg ruimen wat betreft de harde en zachte wax:

Question: Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?

Anwser: Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different