• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Colourlock beter dan Gliptone?

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Ik vraag me af of "Colourlock Glad Lederreiniger Sterk" veel beter is dan de Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner. De colourlock kost +/- 3,5x zoveel als de Gliptone (ook moet die apart worden besteld/verzonden ipv meebestellen).

Ik ga sowieso al de Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner bestellen. En dan waarschijnlijk ook de paardenhaarborstel van 12 euro (+ LC badstofpads). Lijkt me dat de Colourlockborstel van 3,25 daar niet aan kan tippen, of wel?

Producten worden in eerste instantie gebruikt op de TT:

DSCF0414.webp

Is nog een oude foto, er is al veel vervuiling weg dankzij melaminesponsjes (hierna tijdelijk beschermd met smartleather wat ook een reinigende werking heeft).

De Colourlock Glad Lederreiniger Sterk is veel beter dan de cleaner van Gliptone. Ik gebruik altijd een combinatie van Colourlock (reiniger mild) en Gliptone conditioner. 2 keer per jaar doe ik de voorstoelen met leder protector van Colourlock. Het paardenhaarborstelje van Colourlock is een echte aanrader, heb hem zelf ook (zie mijn collectie) deze heeft kortere en stuggere haren waar door hij veel beter werkt. Die van CC is ook erg goed, maar die van Colourlock beter.

Ik ga dan eerst die "Sterk" maar eens proberen en dan later overstappen op die "Mild" wanneer het leer in betere staat is. Of kun je die "Sterk" ook verdunnen?

Ik las het al op de site van Colourlock. Hoeveel autostoelen kan ik ongeveer doen met 125ml? (staat hierna nog wat op de planning met ernstige vervuiling)

Ik heb met een flesje van 125ml destijds het interieur gedaan van mijn 80, dus stoelen, achterbank, deurpanelen, stuur + pookknop en pookhoes. Flesje was toen voor driekwart leeg. Nu nog geen kwart als ik een onderhoudsbeurtje doe aan het leder. Eerste keer kwam er heel veel troep vanaf omdat er in 15 jaar alleen vet was opgesmeerd. Nu is het weer mat en als nieuw. Dus een TT moet wel lukken met 1 flesje. Een keer pompen geeft namelijk een flinke dot schuim!

Lijkt mij dit wel een perfect plan:

Veel vervuiling of 2x per jaar: CL lederreiniger sterk en CL leder protector (bij zeer ernstige vervuiling eerst reinigen met melaminesponsjes)

1. Alle vervuiling wegzuigen + leer afnemen met vochtige doek + latex handschoenen aan
2. Reiniger op badstofpad doen, op leer uitwrijven. De nerven kunnen met de CL borstel gedaan worden.
3. Herhalen tot vuil weg is, niet te sterk wrijven. Met vochtige doek restanten weghalen, daarna met droge doek afnemen. Laat het opdrogen (niet in de zon).
4. Met een badstofpad de CL leder protector zeer dun aanbrengen en laten drogen. De volgende dag 1x herhalen voor optimale bescherming.

Tussendoor: CL lederreiniger mild en Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner

BlackTwist zei:
Lijkt mij dit wel een perfect plan:

Veel vervuiling of 2x per jaar: CL lederreiniger sterk en CL leder protector (bij zeer ernstige vervuiling eerst reinigen met melaminesponsjes)

1. Alle vervuiling wegzuigen + leer afnemen met vochtige doek + latex handschoenen aan
2. Reiniger op badstofpad doen, op leer uitwrijven. De nerven kunnen met de CL borstel gedaan worden.
3. Herhalen tot vuil weg is, niet te sterk wrijven. Met vochtige doek restanten weghalen, daarna met droge doek afnemen. Laat het opdrogen (niet in de zon).
4. Met een badstofpad de CL leder protector zeer dun aanbrengen en laten drogen. De volgende dag 1x herhalen voor optimale bescherming.

Tussendoor: CL lederreiniger mild en Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner

Prima plan :-)^ Al zou ik alles met het borsteltje doen en afnemen met een sloffe doek. En zou ik na stap drie nog voeden met Gliptone, deze een nacht laten trekken (en dan uitereraad met een schone badstofdoek nawrijven) en dan de protector. Schrik trouwens niet van de hoeveelheid vervuiling die eraf komt met het reiningen!

Hier nog een aanvulling voor ernstig vervuild beige/wit leer:
1. Reinigen
2. Met Reinigingsbenzine ontvetten
3. Licht opschuren met Schuurpad Soft
4. Leder Fresh kleur aanbrengen (je kunt per automerk/model de leersoort uitkiezen) en 24u laten drogen of fohnen
5. Leder Protector aanbrengen (of beter: Colour Stop, of allebei)

Er is ook nog "Leerverf Neutraal" om breukjes op te vullen.

Ze zijn bij CL maandag weer terug van vakantie, dan ga ik mijn bestelling doen. Ze hebben ook "Colour Stop," deze ga ik bestellen ipv de "Leder Protector." Deze is goed voor beige leer om verkleuringen van spijkerbroeken tegen te gaan. En dat is precies het probleem wat ik nu heb. Dit product dient direct gefohnd te worden.

Inmiddels de producten ontvangen.
DSCF0491.webp

DSCF0492.webp

Dezelfde producten, andere doppen en kleur van product. De rechter is lichter/oranje en de linker is donker/bruin. Ik ga dus eerst de donkere gebruiken omdat die misschien sterker is.
DSCF0488.webp

DSCF0490.webp

De borsteltjes zien er goed uit en zijn 12cm lang met 2cm lange haren.

Vanochtend ff snel voor het eerst getest. Stoel eerst met APC en melaminespons gereinigd, kwam weinig vuil van af.

DSCF0673.webp

DSCF0674.webp

Dus de Colourlock erop:
DSCF0675.webp

Heb iets teveel gebruikt, 1/3 van het flesje. Ik heb de borstel ondergedompeld in water om het wat te verdunnen anders gebruik je te veel. Daarna een spierwitte badstof doek erover, die razendsnel zwart werd:
DSCF0676.webp

Inmiddels staat de volle zon op de auto (kap dicht) dus ga ik pas later deze week de behandeling nog 2 of 3 keer herhalen. Hopelijk zondag de Colourstop erover en een dag later de Gliptone.