• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

combinatie kit en een paar vragen

wesley1981

Detailing trainee
20 okt 2010
9
47
na een paar dagen lezen heb ik besloten de volgende dingen aan te schaffen. heb al een paar dingen maar die maak ik eerst op dus ik heb niet alles nodig.

als droogdoek: carrand delerium drying towel

kleien: pb clay,spray & whipe, deluxe mega mega towel

reinigen: pb prof polish, monello white hand polish applicator, pb deluxe mega towel

machinaal: dap 500 raffini pakket

voeden: pb black hole, rode hand applicator, pb deluxe mega towel

wax: pb natty, concorso hand applicator, pb deluxe mega towel

ramen: pb mf applicator, ddj mint merkin

wassen: ddj born to be mild, erna pb qd+, pb mf hand applicator, pb deluxe mega towel

ik was eigenlijk niet van plan de dap aan te schaffen maar als ik hier lees word dat wel angeraden.

over deze spullen is bijna iedereen positief, maar als er dingen zijn die beter kunnen hoor ik het graag.
ik wil ook gerust wel meer geld uitgeven als iets echt beter kan. (betere wax ofzo, glanzen als carnabau en standtijd als sealant :-b )

ik was nou mijn auto met glansprotector omdat ik hem daarna makkelijker droog krijg zonder vlekken (woon in kalkrijk gebied) omdat het zoveel water afstoot. vraag me af of het beter word met alleen ddj born to be mild.

Hoevaak per jaar kleien/polijsten jullie de auto maximaal, had zelf in de planning om het 5 stappen plan ongeveer 4 x per jaar te doen. 2x per jaar machinaal en 2x pj met de hand.

hoevaak zetten jullie hem in de wax? elke maand, of is dat niet nodig met een goede wax?

volgens mij was het dat.:grinning:
 
Glansprotector is voor luie poetsers, of voor als het weer niet toestaat dat je veel kunt doen.
GP over een wax is zonde van je geld.

Als geld geen optie is zou ik een Dodo wax proberen (hebben ook kleine potjes)
Dan kan je ook net zo goed Lime Prime nemen ipv BlackHole

Denk ook even aan APC en misschien iets als Poorboys Natural Look

Hans
 
Eens met Hans, de Natural Look is een perfect middel om je interieur (dashboard etc) weer netjes te krijgen. Ik zou geen QD+ nemen maar gewoon een goede wax. De Natty's zijn goede en niet dure waxen. DoDo is als je een stapje hoger wilt in prijs. Deze waxen zijn ook erg goed
 
Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen, maar uit ervaring kan ik je zeggen dat een goede washmitt ook erg handig is. Ik kan je deze aanbevelen, erg prettig om mee te werken....vind ik;)
 
Je hebt een prima lijstje samengesteld.
kijk verder wat je fijn vindt om mee te werken, probeer eerst klein verpakking.

eens met hans...APC is zeker niet overbodig.

polijsten eigen auto doe ik 1 keer per jaar.
 
wax niet met de pb mega towel, maar met de dodo fantastic fur
black hole kan ook machinaal
na het polijsten nog even de auto goed afspoelen met tuinslang ( verwijder je weer wat polijstrommel ) en dan zachtjes deppen met droogdoek, dus niet gehele droogdoek over de lak heen trekkend drogen methode
 
ok, voor het waxen dus dodo fantastic fur doek,
als wax kies ik dan voor ddj lime prime lite en bleu velvet pro wax

ik zie toch wel meerwaarde in een quick detailer omdat de auto niet altijd evenveel glanst na droogmaken door de kalk, maar komt ook omdat hij eerder nooit echt zo goed water afstoten. als hij dadelijk goed gewaxt is gaat droogmaken dan ook makkelijker net als met gp?want dan heb ik wel een goede glans.

voor pb naturel look heb ik al iets dergelijks dat wil ik eerst opmaken, apc heb ik dat nodig met leer intrieur?

washmit heb ik net een nieuwe wolle.

voor leer heb ik spullen maar als ik dat opheb wil ik de spullen van gliptone bestellen.

nog 1 vraag voor bv naturel look of voor het leer gewoon aanbrengen met pb mf hand applicator?