• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie pad/polijstmiddel voor BMW

JP030

Detailing guru
27 okt 2019
511
135
Binnenkort wil ik met mijn nieuwe DAP Evo aan de slag op mijn BMW en ik vroeg mij af welke combinatie pad/polijstmiddel jullie zouden aanraden. Ik zal eerst een testspot maken en kijken wat werkt en wat niet maar met welke middelen moet ik testen? Het lijkt me niet prettig als ik net begonnen ben en dan blijkt dat mijn combinatie niet krachtig genoeg is.

Ik heb dus de Dap Evo en heb reeds beschikking over de volgende pads:

Monello geel
Monello oranje
Monello wit
Meguiars MF Cutting disc
Meguiars MF Xtra Cut disc

Polijstmiddel moet ik dus nog aanschaffen, maar ik zat te denken aan:

Grof:
Scholl s3 of Meguiars 105

Middel:
Monello Raffini Mezzo

Fijn:
Monello Raffini Finish of Meguiars 205

De auto is een BMW 5 touring, kleur Glacier Silber, 2 jaar oud en ziet er nog vrij goed uit. Niet zoveel defecten, hier en daar een krasje en een vlekje. Ik zie niet echt swirls. Het doel is met name om hem zo veel mogelijk te laten glimmen.


Tot slot vroeg ik mij af hoeveel pads ik nodig heb. Het lijkt met niet praktisch om elke 5minuten naar de kraan te moeten lopen. Hoeveel pads gebruiken jullie per auto?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
.
 
De 5 serie heeft een kneiterharde lak.
Ik heb 2-3 hits nodig met de monello veloce om een beetje resultaat te krijgen op een 5 serie.
Testspot is altijd goed.
Daarnaast gebruik ik 1 pas per compound, tussentijds reinigen.
 
Doorgaans heeft een BMW een harde lak. Doch is dit niet per sé bij elke BMW zo. Een test spot zal dit uitmaken.
Mij werd in het begin Scholl S3 aangeraden icm de paarse pad van Scholl concepts. De swirls verdwenen hier mee, maar bleek echter onvoldoende cut te hebben om de diepere defecten weg te krijgen. Zelfs niet na 3 passes.
Echter ging Menzerna 400 icm met een lake country mf cutting disc dan weer wel goed.
 
Wat Quantoxx zegt.
Ik gok op een goed resultaat met de Meguiars MF Cutting discs icm. de Meguiars 105.
Daarna een rondje Meguiars 205.
Indien je toch nog niets heb gekocht kan ik je Meguiars DA Microfibre Correction Compound D3000 aanraden. Werkt super icm de Meguiars MF Cutting discs. Totaal geen stofresten en een super glad resultaat.
Gezien de kleur van de lak goed je LED lamp (op statief) op het te behandelen paneel zetten en je tijd nemen om te zien welke combinatie goed werkt.
Wanneer op één paneel je resultaat behaalt waarmee je tevreden bent, overgaan tot de rest van de wagen. Neem zeker je tijd. Ook niet te grote stukken ineens willen doen.
Het grote voordeel van de Meguiars MF Cutting discs vind ik, dat je ze makkelijk tussendoor kunt schoonmaken, ofwel onder stromend lauw water ofwel met de HD. Ook dat je ietsje langer kunt blijven gebruiken dan een foam pad omdat het polijstmiddel dieper in het pad dringt.
 
Laatst bewerkt: