• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Compressor en de Tornador Black (Z020)

Hookoha

Detailing rookie
3 mei 2018
15
18
Hoi allen,

Ik ben aan het winkelen voor een 'hobby' compressor om wat kleine dingen mee te kunnen doen.
  • Uitblazen met een luchtpistool van de engine bay.
  • Uitblazen van de bekende kiertjes waar maar water uit blijft lopen na het wassen van de auto.
  • Uitblazen van computer onderdelen en laptops.
  • Slagmoersleutel voor het wisselen van banden.
  • Banden / zwembad / fiets / scooter op pompen.
  • Gebruik maken van een Tornador Black (Z020) voor het reinigen van matten, tapijt en bekleding etc.
Zoals ik begreep is de Tornador Black (Z020) wat aangepast zodat deze gebruikt kan worden op wat 'lichtere' compressors en niet de hoge eisen heeft wat de oude Tornador had.

Ik heb momenteel zelf de volgende compressor op het oog:

Airpress HL 325-50 dit is een olie gesmeerde compressor van 2.5pk met een tank van 50 liter en een werkdruk van 6 bar. De compressor heeft een bruto aanzuig capaciteit van 325 l/min wat aldus de fabrikant neerkomt op netto 195 l/min. Budget technisch leek mij dit een geschikte compressor om aan te schaffen.

Ik zou hierop graag de Tornador Black willen gebruiken; zijn er mensen die ervaring hebben met de Tornador Black in combinatie met dus een lichte hobby compressor?

Aldus de fabrikant zou de Tornador Black een luchtverbruik hebben van 1(?)/min = 120 ( mij even een raadsel in welke eenheden dit dan is uitgedrukt.. ) aldus de Nederlandse sites zou het verbruik 270 l/min (9.55cfm) zijn... beetje verwarrend.

Is er iemand die me hier iets meer over kan vertellen en eventueel ervaring hierin heeft? Ik ben niet opzoek naar een professionele compressor van 1000 euro want daar ga ik hem simpel weg niet genoeg voor gebruiken het moet wel leuk blijven :)
 
Zou je deze daar niet voor kunnen gebruiken? Kreeg het niet gevonden op t web, maar misschien is het een optie.

Ik heb in het verleden een keer naar de vac 'n blow gekeken voor andere doeleindes alleen ik vond hem te omslachtig in gebruik. Ik heb om en rond het huis veel meer aan de flexibiliteit van een compressor.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
De lucht van een compressor bevat toch ook olie.
Sommigen vinden dat niet leuk als ze net hun auto gewassen hebben.

Mjah klopt, zoals ik het ooit begreep is een onderhoudsvrije compressor in staat om 'betere' lucht kwaliteit te leveren. Een compressor die je onderhoud met olie zal altijd wat olie in de lucht hebben. Maar het is tenslotte niet de bedoeling dat ik mijn complete auto met een luchtpistooltje sta droog te blazen ;) daarvoor heb ik mijn silk dryers.

Ik heb even het een en ander bekeken en uitgezocht en ik denk dat mijn definitieve keuze is gevallen op een Güde 400/10/50N compressor. Deze geeft net wat meer bang for the buck en levert een netto opbrengst van 250l/min en een bruto opbrengst van 395l/min; dit is voor de dingen die ik van plan ben er mee te doen ruim voldoende. Ik verwacht ook dat de 50 liter buffer en de 250l/min genoeg is om zonder te lange tussenpozen ( en daar gaat het tenslotte bij mij om om te gaan voor een iets 'krachtigere' hobby compressor ) gebruik te maken van de tornador tijdens het reinigen van de bekleding en matten, iemand hier nog een andere kijk op?
 
Misschien nog een dingetje om over na te denken is geluid.
Ik ben bezig om een kleine compressor in de schuur te zetten van ons nieuwe huis voor de dingetjes die jij ook wilt op de Tornador na dan....
Echter de meeste compressoren hebben een behoorlijk geluidsniveau. Ik probeer deze straks in een geluidsabsorberende ruimte te bouwen...
 
  • Leuk
Reactions: Hookoha
Heb je ook naar de güde 415/10/50 gekeken? Meer opbrengst dan de 400/10/50, maar ook laagtoeriger en beter gekoeld door de aandrijfpoelies. Ik heb de 415/10/50 nou sinds een maand en ben er zeer tevreden over! Mocht je meer info willen, dan kun je contact met me opnemen.
 
  • Leuk
Reactions: Hookoha
Mjah klopt, zoals ik het ooit begreep is een onderhoudsvrije compressor in staat om 'betere' lucht kwaliteit te leveren. Een compressor die je onderhoud met olie zal altijd wat olie in de lucht hebben. Maar het is tenslotte niet de bedoeling dat ik mijn complete auto met een luchtpistooltje sta droog te blazen ;) daarvoor heb ik mijn silk dryers.

Ik heb even het een en ander bekeken en uitgezocht en ik denk dat mijn definitieve keuze is gevallen op een Güde 400/10/50N compressor. Deze geeft net wat meer bang for the buck en levert een netto opbrengst van 250l/min en een bruto opbrengst van 395l/min; dit is voor de dingen die ik van plan ben er mee te doen ruim voldoende. Ik verwacht ook dat de 50 liter buffer en de 250l/min genoeg is om zonder te lange tussenpozen ( en daar gaat het tenslotte bij mij om om te gaan voor een iets 'krachtigere' hobby compressor ) gebruik te maken van de tornador tijdens het reinigen van de bekleding en matten, iemand hier nog een andere kijk op?


Kijk eens bij HBM machines : HBM low noise 50ltr.
 
Heb je ook naar de güde 415/10/50 gekeken? Meer opbrengst dan de 400/10/50, maar ook laagtoeriger en beter gekoeld door de aandrijfpoelies. Ik heb de 415/10/50 nou sinds een maand en ben er zeer tevreden over! Mocht je meer info willen, dan kun je contact met me opnemen.

Goede tip ik ga hier eens naar kijken; ik weet alleen niet of ik de meerprijs voor mezelf goed kan praten.
 
Leuke machine en erg stil! Echter komt er slechts 170 l/min netto uit de 50 liter variant.
Ik heb een maatje kleiner en een vergelijkbare tornador van HBM. Dat gaat prima maar je moet iets meer geduld hebben om de compressor tussendoor op druk te ;aten komen en het is voor mij hobby. Je bent natuurlijk van harte welkom om even te komen proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Hookoha
Ik heb een maatje kleiner en een vergelijkbare tornador van HBM. Dat gaat prima maar je moet iets meer geduld hebben om de compressor tussendoor op druk te ;aten komen en het is voor mij hobby. Je bent natuurlijk van harte welkom om even te komen proberen.
Hoi

Ik ben ook op zoek en zou graag eens wilen komen kijken

Eric