• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Condens op buitenkant auto/ramen

Marc1986

Detailing rookie
4 feb 2010
5
0
Aangezien het de laatste dagen weer behoorlijk afkoelt 's nachts, ligt er nu iedere morgen een laag condens op mijn auto (inclusief de buitenkant van de ramen).
Het valt op dat de condens veel langer op mijn auto blijft hangen, dan die van bijvoorbeeld m'n buurman. Zo ligt er nu nog een behoorlijke laag condens op m'n ramen en dak/motorkap, terwijl de auto van m'n buurman al condensvrij is.

Kan dit te maken hebben met het feit dat mijn auto schoon (of in elk geval schoner is) dan die van de buurman? Ik heb mijn auto 2 weken geleden nog goed gewassen en in de wax gezet, tevens heb ik de auto ingespoten met hotwax van de wasbox. De auto van m'n buurman is al in geen 2 maanden gewassen denk ik en vertoont geen enkele beading.

Dus kan het kloppen dat op een schone/goed behandelde auto het condens langer blijft hangen of is dit puur toeval?
 
Ik denk een gevalletje van "elk voordeel heeft zijn nadeel".

Een auto met sheeting is eerder droog dan een auto met beading.
Ook al komt de sheeting omdat de lak zo schraal is als .....

Hans
 
dat klopt... als het heeft geregend.. is mijn auto in vergelijking met andere ook nog "nat" met druppels enzo..

En het komt idd omdat die van jou schoner is, maar een verdere verklaring heb ik er niet voor. :weetniet
 
Een nadeel van beading. Door het langer nat blijven merk ik ook dat er meer stof aan de auto hecht in de druppels.
 
yep idem hier, was me ook al opgevallen na het aanbrengen van rainX dat men ramen veel langer natblijven omdat je dikke druppels hebben he,
zelfde effect al 1liter water in een fles verdampt echt bijna nooit, giet ze op een glazen vloer en na een uurtje is het verdampt....

vind het idd ook een nadeel omdat er idd veel meer stof in blijft hangen...MAAR TIS OOK ZO MOOI OM TE ZIEN :heart_eyes:
 
Hetzelfde hier kan ik proefondervindelijk bevestigen. Niet al mijn ramen zijn behandeld met ProVision Rain Clear. De behandelde ramen blijven langer beslagen dan de niet behandelde ramen.
 
Voordeel van behandelde ramen met Rain X of iets dergelijks, ze bevriezen minder snel :D

De producten zorgen dat het waterafstotend is, dus ijs (bevroren water, duhhhh) hecht minder snel.

Van de week stond de halve straat gefrustreerd de ruiten te krabben, ik haalde het "ijs" zo ervan af met de ruitenwissers.
 
Ijs eraf halen met je ruitenwisser? Ik hoop dat je weet dat dat in alle gevallen het slechtste is dat je kan doen? Je rubbers kunnen ook vastgevroren zijn en daardoor afscheuren en dan bestaat de kans dat je ruitenwisserijzer over ja raampje gaat, niet echt iets dat je wil op je wagen! ;)
 
ik til de wissers altijd even op indien gevroren heeft, weet je precies waar je aan toe bent