• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Correcte bestelling & Juiste gebruikswijze

dborneman

Detailing rookie
24 jun 2011
10
0
Ik zit op het moment te kijken welke producten ik bij Carclean.com ga bestellen. Het hoeft voor mij niet te professioneel, maar voor mij is vooral belangrijk dat de producten die ik koop de wasstraat kunnen vervangen. Mijn vorige auto heeft flink wat krassen opgelopen door de wasstraat en daarom wil ik het bij mijn nieuwe auto zelf gaan proberen.

De volgende bestelling had ik in gedachten:
- Mothers WAX - Ultimate Wax System kit bestaande uit:
- California Gold Shampoo 1892ml
- California Gold Clay Bar System (veilig en doeltreffend verwijderen van oppervlaktevervuiling)
- California Gold Step 1 Pre-Wax cleaner (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
- California Gold Step 2 Sealer & Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)
- California Gold Step 3 Pure Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans)
- Polishing Cloth (voor het uitpoetsen van de producten)
- Microfiber Applicator Pad 2-pack (voor het aanbrengen van de producten)
- Mothers Wax - Drying Towel - 50,8x60,9cm
- Mothers Wax - FX Wheel Cleaner - 710ml
- Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
- EZ detail (mini)
- Extra Microfiber Applicator Pad 2-pack (voor het aanbrengen van de producten)
- 2x Extra Polishing Cloth

De bestelling wou ik volgens het volgende schema gaan gebruiken:
- Shampoo gebruik ik iedere week 1x of 2x om de auto schoon te maken.
- Mothers Stap 2-3 kan ik iedere 2-3 maanden gebruiken
- Mothers Stap 1 en de klei gebruik ik 2x per jaar

Ik heb nog 0.0 ervaring met het zelf wassen van een auto en heb dan ook nog enkele vragen over de manier waarop de auto moet worden gewassen.

- Welke spray (uit mijn bestelling) kan ik gebruiken van het kleien?
- Kan ik de wheel cleaner gebruiken op mijn velgen? (http://www.audiblog.nl/wp-content/Audi-RS5-velg-5-spaaks.jpg)
- Kan ik al bovenstaande spullen gebruiken op mijn lak? (Audi Daytona Grijs)
- Kan ik na het wassen en droger van mijn auto direct verder met Klei en vervolgens de Pre-Wax, Sealer&Glaze en vervolgens Wax of moet dit soms eerst tien minuten in de lak trekken zoals bij het Waxen? Ik zag namelijk dat de Wax tien minuten op de auto moet zitten alvorens deze uit te wrijven over de auto.
- Dien ik bij zowel Stap 1,2,3 eerst het product met een pad aan te brengen en vervolgens met een doek uit te wrijven? Of is dit alleen bij het waxen van de Auto?

Alvast bedankt voor alle hulp. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen!
 
een paar suggesties
- bij het clay bar system zit spray voor het kleien
- als je gaat kleien hoef je de auto niet perse te drogen
 
Heb je producten nodig voor het interieur?

Emmers en grid guard(s)?

Meer MF doeken, gebruik je echt veel (pak goedkopere voor de vuile plaatsen zoals bij de deurscharnieren enzo, 1x gebruiken en de was in).

Misschien nog iets om je ruiten proper te maken?

Detail spray gebruik ik ook vrij veel, kan dan ook gebruikt worden als je lube (kleien) op is.
 
mezzerin zei:
een paar suggesties
- bij het clay bar system zit spray voor het kleien
- als je gaat kleien hoef je de auto niet perse te drogen

Nice bedankt voor de tip!

Heb je producten nodig voor het interieur?

Emmers en grid guard(s)?

Meer MF doeken, gebruik je echt veel (pak goedkopere voor de vuile plaatsen zoals bij de deurscharnieren enzo, 1x gebruiken en de was in).

Misschien nog iets om je ruiten proper te maken?

Detail spray gebruik ik ook vrij veel, kan dan ook gebruikt worden als je lube (kleien) op is.

Het gaat om een nieuw geleverde auto en het interieur zal gewoon met de stofzuiger en een nat doekje worden bijgehouden. Eventueel later kan ik hier nog wat spullen voor aanschaffen.

Emmers beschik ik over en een grit gaurd is wel handig, maar omwille van de extra kosten ga ik maar gewoon elke keer als ik me auto was trainen met emmers ;)

Welke MF doeken zou jij mij aanraden en hoeveel heb je er denk je nodig en klopt dit:
- Dien ik bij zowel Stap 1,2,3 eerst het product met een pad aan te brengen en vervolgens met een doek uit te wrijven? Of is dit alleen bij het waxen van de Auto?
 
Deze doek is fijn. Twee a Drie doeken per stap als je de hele auto doet is wel aan te raden. Kun je nooit genoeg van hebben
 
De wheelcleaner is wat mij betreft overbodig , gewoon de velgen in een wax zetten. Het is even wat meer werk maar daar ga je veel profijt van hebben, zeker als je de auto 1x per week wast. Het vuil vliegt er dan gewoon vanaf.
 
@Milka62: 50/50 met je eens
- ja omdat indien ze goed schoon zijn en in een wheelwaxje staan ze met gemak bij te houden zijn met een regulier sopje
nee - om ze goed schoon te krijgen soms een wheelcleaner toch wel nodig en werkt soms toch erg prettig ( om die reden is de iron-x een goede aanvulling
( met als kanttekening dat "indien ja" de hoofdmoot voert en niet onnodig sterkere middelen gebruiken dan noodzakelijk )
 
Kijk eens hier.
Een hoop informatie. Of neem anders contact op met Carclean, die kunnen je gegarandeerd verder helpen.
 
Hallo,
Proficiat met de nieuwe wagen!
Ook ik ben onlangs begonnen met 0.0 ervaring en heb bij de mijne het volgende gedaan:
Lakwerk:
wassen met mothers shampoo

kleien met de set van mothers(de lube gelijk verdunnen 1 op 1 dan kan je zeker heel de wagen helemaal kleien,de kleiblokjes in 2 knippen ,zo heb je er 2 keer zoveel en als er dan toch eens eentje valt is dat toch voor de vuilbak!)

cleanen met prof. polish(moet zeker niet inwerken,proper maken en terug afvegen anders heb je uuuuuuuuuuren meer werk!)

black hole(= glaze/vuller voor lichte swirls en je kleur "spring" er meer uit naar 't schijnt(voor- en tegenstanders van black hole)

waxen met natty's paste wax,best 2 laagjes of een andere carnauba-wax

Velgen:
jet seal 109 ,2 laagjes(deze kan je ook nog als tussenstap na de black hole en de wax doen op het lakwerk)

Ramen:eerst proper maken met de prof. polish en dan als bescherming jet seal 109 , enkel de zij-en achterruit(en)

Lichtblokkken: jet seal109

Croom: jet seal109

Veel jet seal dus ,maar is een produkt voor allerlei en zo kan je dus wel wat besparen op andere dingen.
De prof.polish is ook multifunctioneel en kan je ook voor meerdere dingen gebruiken om iets "proper" te krijgen.

Voor het interieur heb ik de rubber-vinyl spray van Mothers en die kan je ook voor de banden gebruiken.

Hopelijk heb je hier wat aan en veel succes.

MVG Danny
 
Bedankt voor alle reacties. Naar aanleiding van reacties op zowel dit forum als het audi forum waar ik op kom ziet mijn bestelling er nu als volgt uit:

Carclean.com - EZ Detail Mini Brush
Meguiars - Gold Class Grit Guard inclusief emmer
Mothers Wax - Drying Towel - 50,8x60,9cm
Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st. € 4,50
Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit
2x Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
2x Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
2x Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
WheelWax - WheelWax - 256gr
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm (voor het drogen van de velgen)

Ziet dit er verder goed uit? Enkele opmerkingen/vragen:
- Ik heb bewust gekozenn voor 1 gridguard voor in de vieze emmer de andere emmer die als het goed is schoon blijft heb ik nog geen grid guard voor. Is dit voldoende?
- Hoe maak ik exact de velgen schoon? Kan ik hier ook gewoon de Wash Mitt voor gebruiken waar ik mijn lak mee schoon maak met shampoo, vervolgens velgen reiniger met de borstel en daarna direct met Wheel Wax insmeren?
- Is er een verschil tussen Mothers Polishin Cloth en de mf deluxe mega towels van Poorboys of vervullen ze uiteindelijk dezelfde taak?

Alvast bedankt voor alle informatie!
 
dborneman zei:
Ziet dit er verder goed uit? Enkele opmerkingen/vragen:
- Ik heb bewust gekozenn voor 1 gridguard voor in de vieze emmer de andere emmer die als het goed is schoon blijft heb ik nog geen grid guard voor. Is dit voldoende?
- Hoe maak ik exact de velgen schoon? Kan ik hier ook gewoon de Wash Mitt voor gebruiken waar ik mijn lak mee schoon maak met shampoo, vervolgens velgen reiniger met de borstel en daarna direct met Wheel Wax insmeren?
- Is er een verschil tussen Mothers Polishin Cloth en de mf deluxe mega towels van Poorboys of vervullen ze uiteindelijk dezelfde taak?!


- ik gebruik zelf ook maar 1 grittguard in vieze emmer
- nee, gebruik een vaste washmitt voor je velgen en combineer deze NOOIT met je lak. Als je gaat wassen altijd eerst beginnen met het schoonmaken van de velgen daarna pas de auto gaan wassen. De Wheel Wax doe je echt pas op het einde wanneer je ook je auto in de wax zet (tenminste zo doe ik het).
- ik weet alleen dat de PB heel fijn zijn, de mothers ken ik niet
 
Dus ik zou eventueel nog een washmitt nog toe kunnen voegen aan de bestelling als ik het zo lees ;) Heb jij nog tips voor een goede washmitt: wat minder duur (voor de velgen) met een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ja het feit dat me deed twijfelen tussen de verschillende doeken is dat er bij de polishing cloth van Mothers niets bij staat over dat het gaat om een MF doek.

Bedankt voor je hulp!