• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Correctie behaald?

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Ik wou jullie even volgende foto's voorleggen en vragen of je hieruit kan afleiden dat er correctie behaald is want ik zie dus echt niks op mijn lak :D
87f427fd1e84a109b62527595e26d0f7.webp
c5d4e7a68ae53beddc3afcc676bbc925.webp
Mij lijkt het lampje helderder geworden.. wat denken jullie?

Het is idd meer helder. Maar correctie kwa wat? Swirls zie ik niet. Lijkt mij een strake lak op de onderste foto. Het oog heeft een grotere resolutie als een camera natuurlijk.

Ik denk dat er wat kwaliteit verloren is gegaan door het uploade want op mijn gsm zijn ze een stuk scherper.. Ja als ik er dus zo op kijk zie ik ook geen swirls of niets maar in de zon dus wel.. leek mij alsof de reflectie van het lampje strakker is. *zucht* zilver.. mooie kleur en je ziet er niet veel op qua onderhoud leuk maar om een correctie op te doen behoorlijk lastig om het resultaat te beoordelen

Ik heb precies hetzelfde probleem nano. Toevallig heb ik eergisteren vrijwel identieke voor en na foto's gemaakt van mijn (metallic grijze) auto, maar het blijft lastig om te zien. Wat voor verlichting gebruik jij?

Ik neem aan dat je de foto's binnen hebt gemaakt. Je ziet namelijk niks in de reflectie. Dat maakt het ook altijd al lastiger. Wanneer er in de reflectie een donkere achtergrond is, zie je vrijwel geen defecten, maar kijk je op een paneel de fel blauwe lucht in, zie je al meer.

Ook zie je dat de het gebied rond de flitser steeds vager word naarmate je naar de rand van de foto gaat.

Greetz

Jansen;433563 zei:
Ik heb precies hetzelfde probleem nano. Toevallig heb ik eergisteren vrijwel identieke voor en na foto's gemaakt van mijn (metallic grijze) auto, maar het blijft lastig om te zien. Wat voor verlichting gebruik jij?
Ik werk buiten :D deze foto's zijn genomen met mijn gsm.. zal straks nog wat foto's nemen als ik voor het donker thuis ben

Scherpstelling is alles, GSM is meer dan een compromis

Je moet geluk hebben wil je GSM op het oppervlak scherpstellen ipv op de flits
Daarnaast blijkt de GSM de belichting vet te corrigeren, lijkt wel antraciet ipv zilver

Deze foto is van gisteren
Zwarte jaguar in volle zon met -1,7 belichtingscorrectie

conv_2871.webp

Ik zie een hoop vlekjes en krassen ofso, maar ngeen overduidelijk swirls. Misschien een beetje om de flits heen...

Ik gebruik zelf ook nooit mijn flitser.

De laatste foto is in de zon gemaakt zonder flits.. die vlekjes heb ik dus over de hele motorkap, echt wel irritant dat het ni tegoei te zien is

Quantoxx;433573 zei:
Ik neem aan dat je de foto's binnen hebt gemaakt. Je ziet namelijk niks in de reflectie. Dat maakt het ook altijd al lastiger. Wanneer er in de reflectie een donkere achtergrond is, zie je vrijwel geen defecten, maar kijk je op een paneel de fel blauwe lucht in, zie je al meer.
Als het donker is met alleen een spotlicht zie je over het algemeen meer. Je oog word dan niet afgeleid door het overige licht. Voornamelijk zilveren kleuren. Dat lijken Love Marks. Kleine lichte waskrasjes.

Zet je auto maar in een hal met een hoop TL verlichting, dan zie je werkelijk alles. Als ik de auto op het werk binnen zet dan schaam ik me bijna voor mn werk terwijl ik van iedereen complimenten krijg als ie buiten in de zon staat....

Zilveren auto: spotlicht in een verlichte hal:
be1558a4e2a5db1a5a8a2e4ae1ffce11.webp
Deze met de hal verlichting uit:
7706be9dd46f0cf2c9eac59f4ccb5f1c.webp
Daarbij bedoel ik ook niet dat een verlichten hal vol TL-verlichting slecht is, alleen soms zie je op deze manier de swirls beter op een zilveren kleur. Vooral met metallic lakken word het moeilijker zichtbaar.