Na weer uren op het forum rondgelezen te hebben, is het moeilijk om door de pads nog het polijstmiddel te zien 
Voorbije week 2 dagen uitgetrokken om de A5 van mijn buurman onder handen te nemen. Was een full detail, tijdslimiet was wel 2 dagen, dus is altijd afwachten wat je effectief kan realiseren ...
De A5 in kwestie is van 2009, spierwit van kleur, 160k op de teller en was tot op heden nog nooit echt gedetailed. Wel frequent naar de ‘hand’ car wash waar men voor een klein bedrag de binnen- en buitenzijde van de auto onder handen neemt. Tijd dus voor wat echte auto-liefde.
Het eerste probleem begon al tijdens het wassen - veel zwarte plekjes op de lak. ‘Teer’ dacht ik, dus Gyeon Tar erop gesproeid, echter zo goed als geen effect. Vreemd. Nadien kleien maar! Oesje, dat viel ook tegen. Na 2u hevig kleien, was de lak al veel properder, maar de zwarte puntjes bleven.
Testspot gedaan, uiteindelijk beslist om verder te gaan met Veloce op Raffini Geel (momenteel mijn zwaarste combi). Op het dak was het resultaat heel goed, alle waskrassen waren verdwenen. De motorkap en zijpanelen, dat was een ander verhaal. Waskrassen waren weg, maar er bleven horizontale strepen achter. Zelfs 3 hits waren niet voldoende - ik zag geen verschil. Omdat ik maar 2 dagen had en het interieur ook nog de nodige zorgen nodig had, besloten om het overal bij 1 hit te houden en vervolgens af te bouwen met Scholl S30+ op Scholl oranje.
Nadien afgetopt met Collinite 915.
Eigenaar was heel tevreden over het resultaat, ik echter wat minder ... De zwarte puntjes waren namelijk ook niet verdwenen, ondanks het polijsten ... vreemd.
Een hele lange inleiding, maar nu concreet mijn vragen:
- iemand ook ervaring met dergelijke zwarte plekjes?
- mijn combi was blijkbaar niet zwaar genoeg. Per definitie op MF overschakelen, lijkt me misschien niet nodig? Ik lees toch dat met foam ook zwaardere correctie kan gehaald worden? Met S3 op blauwe navy spider pad, zou dan al meer effect moeten geven? Kan zijn dat ik onterecht wat de MF pads mijd, wegens gebrek aan ervaring hiermee ...
Met Rupes nog geen ervaring, hopelijk wel na de clinic op de 23ste
Bedankt voor de reacties!
Voorbije week 2 dagen uitgetrokken om de A5 van mijn buurman onder handen te nemen. Was een full detail, tijdslimiet was wel 2 dagen, dus is altijd afwachten wat je effectief kan realiseren ...
De A5 in kwestie is van 2009, spierwit van kleur, 160k op de teller en was tot op heden nog nooit echt gedetailed. Wel frequent naar de ‘hand’ car wash waar men voor een klein bedrag de binnen- en buitenzijde van de auto onder handen neemt. Tijd dus voor wat echte auto-liefde.
Het eerste probleem begon al tijdens het wassen - veel zwarte plekjes op de lak. ‘Teer’ dacht ik, dus Gyeon Tar erop gesproeid, echter zo goed als geen effect. Vreemd. Nadien kleien maar! Oesje, dat viel ook tegen. Na 2u hevig kleien, was de lak al veel properder, maar de zwarte puntjes bleven.
Testspot gedaan, uiteindelijk beslist om verder te gaan met Veloce op Raffini Geel (momenteel mijn zwaarste combi). Op het dak was het resultaat heel goed, alle waskrassen waren verdwenen. De motorkap en zijpanelen, dat was een ander verhaal. Waskrassen waren weg, maar er bleven horizontale strepen achter. Zelfs 3 hits waren niet voldoende - ik zag geen verschil. Omdat ik maar 2 dagen had en het interieur ook nog de nodige zorgen nodig had, besloten om het overal bij 1 hit te houden en vervolgens af te bouwen met Scholl S30+ op Scholl oranje.
Nadien afgetopt met Collinite 915.
Eigenaar was heel tevreden over het resultaat, ik echter wat minder ... De zwarte puntjes waren namelijk ook niet verdwenen, ondanks het polijsten ... vreemd.
Een hele lange inleiding, maar nu concreet mijn vragen:
- iemand ook ervaring met dergelijke zwarte plekjes?
- mijn combi was blijkbaar niet zwaar genoeg. Per definitie op MF overschakelen, lijkt me misschien niet nodig? Ik lees toch dat met foam ook zwaardere correctie kan gehaald worden? Met S3 op blauwe navy spider pad, zou dan al meer effect moeten geven? Kan zijn dat ik onterecht wat de MF pads mijd, wegens gebrek aan ervaring hiermee ...
Met Rupes nog geen ervaring, hopelijk wel na de clinic op de 23ste
Bedankt voor de reacties!