• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corsa A is goed schoonmaken (waarschijnlijk voor 1st)

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Nu net geregistreerd hiero... en had deze ff geleden op het opel forum neer gezet..
alleen dan met wat meer noob uitleg erbij.. aangezien hier de meeste/alle lui wel weten hoe detailen werkt die noob uitleg maar weg gelaten :D

wel een lading vragen rijker van opel users die wouden weten hoe je dit nu deed =D


Sinds een tijdje een nieuwe corsa voor de deur (is van me pa)
schier dingetje, ziet er echt netjes uit en rijd en schakelt als nieuw!
alleen wat een kut ding die 4-bak maarja

gisteren begonnen met beide auto's wassen, en wou me eigen auto voornamelijk ff doen..
maar dacht is eem aardig te wezen voor paps en zijn auto HELEMAAL schoon te maken (buitenkant alleen, binnenkant moet ie zelf doen =p)
dat ding was namelijk nogal vies en irriteerde me eraan xD

begonnen dus met afspoelen,
daarna lekker soppen..
daarna kleien.. wat een werk!
en als laatste in de wax gezet!
en toen waren we dik 3 uur later.. maar de auto is weer helemaal mooi! en het leuke is ook dat je op deze manier IEDER klein plekje in de lak weet te vinden waar wat roest ed. zit..

de auto is BIJNA 25 jaar.. en ik gok dat die nog nooit gekleid is! damn me hele klei zwart/groen xD

zo begonnen we (alleen afgespoeld) :

HPIM1309.jpg



ff close upje van hoe alles er zo'n beetje uit zag:
HPIM1310.jpg


De klei:
HPIM1315.jpg

&
HPIM1314.jpg



en dan 3 uur later ziet het er zo uit, en heb je last van je schouders/armen/rug :p (gekleid en in de wax) :
HPIM1319.jpg


nu moet me pa alleen zelf nog ff interieur en de wieldoppen cleanen :p
nu weer bezig met me eigen autotje ;D
 
Netjes hoor!

Alleen wassen kleien en waxen dit?

Hoe is de staat van de lak verder? Wat zullen de reacties wel niet zijn als de auto ook gepolijst is.

Mooi gedaan je vader zal wel blij zijn nu. :party:
 
Ziet er goed uit! Mn broertje heeft een Kadett uit 1972 was ook een heel werkje, hij komt ook uit Emmen.
Welke detailspullen heb je gebruikt? Merk etc?
Met polijsten zul je misschien iets meer glans terugkrijgen, maar vind het nu al erg geslaagd! :cool:. Misschien de trims nog behandelen met Poorboy's Trim Restorer? Heb nog een flesje staan waar in 1 jaar tijd nog maar een kwart uit is dus je mag altijd iets lenen om te proberen. Woon niet zo heel ver van Emmen vandaan.
 
thanks mates :D

was er zelf ook wel trots op! op dit bruine koekblikje dat weer glimde!!
Welke producten ik allemaal gebruikt heb staat wel in me voorstel topic! moet je daar ff kijken ;)
er is wel een polish bij gekomen aangezien mijn gold class wax al polish erin heeft ;)

Oeh dat aanbod klinkt erg goed binnetie :p Wil het ook voor me polo en ben ZEER benieuwd naar het resultaat!


@super top, de lak is echt in prima conditie voor zijn leeftijd (naar mijn kennis)
zit echter 1 beste roestplek op en een paar kleintjes.. maar het is echt NETJES!!

En ja dit is puur alleen - afspoelen - wassen (slechte shampoo) - kleinen - waxen! en glass ff met glassex
niks meer niks minder ;)
 
Een 'trim restorer' voor alle mat plastic delen >>> worden weer als nieuw !
Tevens is een banden-zwart-maker wel een verdiend kersje op de taart

In elk geval: vaders mag weer trots rondrijden :)
 
jaah die staat ook nog op mijn verlanglijstje joh =D

als ik is geld heb... gaat het nog is een keer helemaal goedkomen!
ben zelf iig goed gepakt door het clean virus..

dus carclean gaat waarschijnlijk wel goed verdienen aan mij =p

Thanks voor positieve berichten over het bakje :D