Onlangs een Corsa van een collega onder handen genomen.
Deze stond al een tijdje te koop maar vond niet direct een nieuw baasje en daarom werd er gevraagd om hem eens een beurt te geven.
Daar hij al twee maand buiten in een boomrijke omgeving stond verwachte ik wel een stevige taak.
Bij eerste aanschouwing was mijn pronostiek juist en vertoonde hij echt wel veel vervuiling.
Op motorkap en dak waren er vlekken die het meest op weggevlogen verfspatten leken.
Aan het interieur moest(mocht)er niets gedaan worden.
De rubbers en binnenkanten van deuren en koffer werden met APC ingespoten en met de borstel behandeld voor de echte wasbeurt startte.
De Corsa is gewassen met Valma W&S met een stevige scheut APC.
Na de wasbeurt begon het kleien en gewoon glijmiddel gaf geen resultaat op dak/motorkap.
Heb dan een oude kleiblok genomen en als glijmiddel(hou je vast..)een mengeling van Poorboy’s S&W en APC genomen.
Lijkt misschien raar maar deze combi werkt wel heel goed maar heeft als nadeel dat de klei begint te brokkelen en als eindstation de vuilbak krijgt.
Na het kleien kwam mijn DAP900 in actie en deze heeft drie passen nodig gehad op dak en motorkap.
Volgorde was Inizo forza op oranje ,Mezzo op wit en finale op licht groen.
Andere koetswerkpanelen hadden de Forza niet nodig en werden behandeld met de twee laatste stappen.
Na het polijsten heb ik poorboy’s white diamond met de hand aangebracht.
Als eindproduct heb ik Poorboy’s EXP genomen.
De zwarte kunststofonderdelen zijn behandeld met Back to black en de banden heb ik een laagje Tire shine van Mothers gegeven.
Onder de motorkap heb ik ook een beetje cleaning gedaan en daar knapte deze ruimte van op.
Hier het fotoverslag.
Foto's van de eerste indruk......
Dan enkele krassen...
Tankklepje voor&na
APC-behandeling....
Voor&na kleien van motorkap
Compleet geen glans!
Motorruimte voor behandeling
en na
Enkele foto's laat op de avond....na hard werken....
"99%"van de krassen zijn verwijderd
En dan foto's juist voor de klant de "propere"Corsa kwam halen
Weer een tevreden klant
Bedankt voor het kijken
Deze stond al een tijdje te koop maar vond niet direct een nieuw baasje en daarom werd er gevraagd om hem eens een beurt te geven.
Daar hij al twee maand buiten in een boomrijke omgeving stond verwachte ik wel een stevige taak.
Bij eerste aanschouwing was mijn pronostiek juist en vertoonde hij echt wel veel vervuiling.
Op motorkap en dak waren er vlekken die het meest op weggevlogen verfspatten leken.
Aan het interieur moest(mocht)er niets gedaan worden.
De rubbers en binnenkanten van deuren en koffer werden met APC ingespoten en met de borstel behandeld voor de echte wasbeurt startte.
De Corsa is gewassen met Valma W&S met een stevige scheut APC.
Na de wasbeurt begon het kleien en gewoon glijmiddel gaf geen resultaat op dak/motorkap.
Heb dan een oude kleiblok genomen en als glijmiddel(hou je vast..)een mengeling van Poorboy’s S&W en APC genomen.
Lijkt misschien raar maar deze combi werkt wel heel goed maar heeft als nadeel dat de klei begint te brokkelen en als eindstation de vuilbak krijgt.
Na het kleien kwam mijn DAP900 in actie en deze heeft drie passen nodig gehad op dak en motorkap.
Volgorde was Inizo forza op oranje ,Mezzo op wit en finale op licht groen.
Andere koetswerkpanelen hadden de Forza niet nodig en werden behandeld met de twee laatste stappen.
Na het polijsten heb ik poorboy’s white diamond met de hand aangebracht.
Als eindproduct heb ik Poorboy’s EXP genomen.
De zwarte kunststofonderdelen zijn behandeld met Back to black en de banden heb ik een laagje Tire shine van Mothers gegeven.
Onder de motorkap heb ik ook een beetje cleaning gedaan en daar knapte deze ruimte van op.
Hier het fotoverslag.
Foto's van de eerste indruk......
Dan enkele krassen...
Tankklepje voor&na
APC-behandeling....
Voor&na kleien van motorkap
Compleet geen glans!
Motorruimte voor behandeling
en na
Enkele foto's laat op de avond....na hard werken....
"99%"van de krassen zijn verwijderd
En dan foto's juist voor de klant de "propere"Corsa kwam halen
Weer een tevreden klant
Bedankt voor het kijken