• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corvette c3

@Aficior bedankt.
Ik heb ook een coating geadviseerd maar was niet nodig........zijn ze dus binnen No time weer goor maar goed.
Ik heb de velgen eerst goed schoon gemaakt met een wat agressiever spulletje en heel fijn staalwol wat de verontreiniging uit het aluminium heeft gehaald. Daarna heb ik met een Cone op een boormachine licht gepolijst, Rupes groen.
Heb uiteraard goedkope cones en afgeschreven doeken gebruikt want alles is daarna zwart.
Daarna met een waxpad CG metal.......aangebracht en dit opgepoetst. Gaf een mooier resultaat dan Mother's mag and alu.
Tada.......
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en tamer
Spijtig dat je advies niet is gehonoreerd. Maar jij hebt je best gedaan, dus hulde. Ik deel jouw advies volledig.

Wat een ontzettend goed idee van die fijne staalwol. Die ga ik onthouden.

Ik mag binnenkort een set Borani spaakvelgen detailen. Ook veel blank aluminium. Ik dacht zelfs aan lappenschijven om te polijsten. Maar als het zo ver is, dan post ik het wel.

Dat van die Chemical Guys is ook een goede.

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb het met veel belangstelling gelezen.
 
  • Leuk
Reactions: tamer en Stefan O
Eigenlijk kunnen we niet om ali heen:laughing:

Maar nu heb je de cones van daar vandaan, merk je iets in verschil van kwaliteit? Ik bedoel, zijn er duidelijke verschillen in de cones van hier en daar?
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
@tamer

Ik begreep van @nicknameless dat die Chinese Cones van een veel mindere kwaliteit zijn. Het schuim zou veel zachter zijn en sneller slijten.

Toch overweeg ik ook wat van die Cones te kopen om te gebruiken voor velgen en uitlaatpijpen. Mijn duurdere Mothers Cone bewaar ik voor het polijsten van autolak. Die wil ik niet kruisbesmetten met velgenzooi of uitlatenzooi.
 
  • Leuk
Reactions: tamer en Stefan O
Van de eigenaar van de Corvette te horen gekregen dat poetsen er nog ff niet van gaat komen. Door wat financiële tegenslagen ligt het project ff stil, helaas......pindakaas
 
Dat bedoel ik... Ik heb niks gezegd, haha! :p

Ik weet alleen dat er bij mijn garage ooit eens een zwarte Corvette stond. Die was loeizwaar omdat alles plaatwerk was, volgens de monteurs. Maar... denk dat dit een andere Corvette is geweest, die met die enorme vierkante reet, zeg maar. :)
Corvettes zijn altijd al van kunststof geweest, al in de 50-er jaren. Die monteurs hadden er dus ook geen verstand van, en zouden dan ook door mij op staande voet zijn ontslagen.
 
De auto is af! Hij is inmiddels gekeurd en er zit een kenteken op. Het heeft zoveel gekost dat poetsen nog even uitgesteld is. Gaat wel komen. Op sommige plekken orangepeel. Ik weet niet of ik dat durf aan te pakken op polyester......
Paar fotootjes.
114384
114385