• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CQuartz, wat zijn de juiste stappen voor dit product?

Het zou kunnen met die doekjes maar dat duurt wel ff ze zijn erg klein, het afnemen van CQuartz is een fluitje van een cent, mss heb je thuis een onderhoudset voor je lcd/plasma scherm daar zit meestal ook een doek bij, dat zijn dezelfde doeken.
 
bedankt voor de vele reacties. Ben vanmorgen naar een lokale winkels geweest waar men suede doekjes verkocht. Wist op voorhand niet dat het geen microfiber doekjes mochten zijn, in de handleiding staat dat beiden mogen.

Hierna ben ik rustig aan het CQuartz verhaal begonnen, op een paar uurtjes was het gepiept. Het flesje is volledig op bij het aanbrengen van één laag. Ik denk dat ik teveel gebruikt heb, is lastig te zien (zelfs met goede belichting). Verder is het ook van uitermate belang dat de wagen stofvrij is.

De wagen staat er nu net bij, ben benieuwd als ik hem over een weekje was...
 
Hallo, ga vandaag Cquartz aanbrengen op een vw scirocco. In mijn garage is het ongeveer 10 a 15 graden. Hoe lang zal ik ongeveer moeten wachten om de Cquartz uit te buffen?


Greets


Marius
 
website C-Quartz zei:
1. Shake well, pour few drops on cosmetic cotton pad. or on the applicator wraped with the suede MF
2. Apply C.Quartz in straight lines, criss-cross way on each car panel.
3. Wait 10~20 min. average
4. 30 C. : 5~10 min. 20 C. :15 min. 15 C. : 20 min. room humidity : 60%
5. Then wipe off gently with soft MF/suede MF, short loop fibers fabric.
6. Let dry for: 1hour at 25 degrees Celcius or 3 hours at 15 degrees Celsius.
7. Complete dry time within 48h .
8. Option to accelerate the cure by using IR lights.
9. Avoid re-using the wipe off MF's, they will harden and crystallize.
10. Working temperature: 15 ~ 30 degrees Celsius.
11. During the first ten minutes, any missing spots which were missed or not coated can be applied again. But only during this time, afterward dont try to re-fill missing spots, otherwise it will stain the paint.

;)