Zaterdag een BMW 523i van een collega onder handen genomen.
Dit keer een solo project want waxwizard moest op zijn verjaardag ook nog werken.
vorig jaar is hij ook bij mij geweest en zodoende dus op herhaling. Een jaar geleden deze behandelt met de DAP en verzegeld met de autoglym extra gloss protection. En deze was bij mijn collega erg goed bevallen. De auto was makkelijk te onderhouden (reinigen) maar ook de swirls vielen nu erg mee. De dap was toen aan de lichte kant dus nu was het tijd voor de rotary..
Eerst maar eens een rondje rond de auto
Ook de velgen kunnen wel wat TLC (tender lovin cruiser) gebruiken
Ik begin altijd met de velgen en nu dus ook weer. De velgen heb ik gereinigd met de al wheel clean van autoglym. Een goede sterke reiniger maar tov de wheel brightener van meguiars aan de dure kant. Verder deed de EZ borstel zijn werk bijzonder goed en de glans van het lichtmetaal kwam weer tevoorschijn.
Daarna de auto gewassen en de de randen onder de trims eerst behandeld met APC want dat bleek geen overbodige luxe
Na het wassen en het kleien, waarbij bij het kleien niets bijzonders van de lak afkwam, de lak gecontroleerd op beschadigingen.
Het bleek heel erg moeilijk om beschadigingen vast te leggen, veel swirls zaten er niet in maar de lak was een beetje dof.
De trims afgeschermd met de 3M plakband en de rotary voorzien van de cut & shine woolpad aan het werk gezet. Dit keer de Mezzo als polijstmiddel en deze bleek op de woolpad een stuk lekkerder te werken dan de forza. Je kan dan wat langer doorwerken hetgeen ik altijd prettig vind.
En mooi is het dan ook als je naast de woolpad het lakwerk meteen ziet glimmen.
Hij was in het zonnetje gewoon verblindend
Na de woolpad en de rotary de Dap uit de tas gehaald en voorzien van een witte pad en wederom de mezzo, Dit om eventuele oneffenheden van de woolpad weg te nemen. Dit alles afgerond met de finale op de lichtgroene pad
Op de foto niet heel erg goed te zien maar de finale stap brengt heel wat diepte in de lak.
Ik kies er nog steeds voor om de lak te voeden met de autoglym SRP, gewoon omdat ik het prettig vindt werken en op elke kleur toepasbaar is.
Daarna niet voor extra gloss protection gekozen maar voor de dubbel coat van collinite.Deze zou een nog langere bescherming geven en geeft ook meer glans, dat is dus ook dubbel
De trims met de autoglym bumper care behandelt, en als toegift het leder in de balsem gezet (hiervan geen foto) met dir als eind resultaat
Bedankt weer voor het lezen!!
Dit keer een solo project want waxwizard moest op zijn verjaardag ook nog werken.
vorig jaar is hij ook bij mij geweest en zodoende dus op herhaling. Een jaar geleden deze behandelt met de DAP en verzegeld met de autoglym extra gloss protection. En deze was bij mijn collega erg goed bevallen. De auto was makkelijk te onderhouden (reinigen) maar ook de swirls vielen nu erg mee. De dap was toen aan de lichte kant dus nu was het tijd voor de rotary..
Eerst maar eens een rondje rond de auto
Ook de velgen kunnen wel wat TLC (tender lovin cruiser) gebruiken
Ik begin altijd met de velgen en nu dus ook weer. De velgen heb ik gereinigd met de al wheel clean van autoglym. Een goede sterke reiniger maar tov de wheel brightener van meguiars aan de dure kant. Verder deed de EZ borstel zijn werk bijzonder goed en de glans van het lichtmetaal kwam weer tevoorschijn.
Daarna de auto gewassen en de de randen onder de trims eerst behandeld met APC want dat bleek geen overbodige luxe
Na het wassen en het kleien, waarbij bij het kleien niets bijzonders van de lak afkwam, de lak gecontroleerd op beschadigingen.
Het bleek heel erg moeilijk om beschadigingen vast te leggen, veel swirls zaten er niet in maar de lak was een beetje dof.
De trims afgeschermd met de 3M plakband en de rotary voorzien van de cut & shine woolpad aan het werk gezet. Dit keer de Mezzo als polijstmiddel en deze bleek op de woolpad een stuk lekkerder te werken dan de forza. Je kan dan wat langer doorwerken hetgeen ik altijd prettig vind.
En mooi is het dan ook als je naast de woolpad het lakwerk meteen ziet glimmen.
Hij was in het zonnetje gewoon verblindend
Na de woolpad en de rotary de Dap uit de tas gehaald en voorzien van een witte pad en wederom de mezzo, Dit om eventuele oneffenheden van de woolpad weg te nemen. Dit alles afgerond met de finale op de lichtgroene pad
Op de foto niet heel erg goed te zien maar de finale stap brengt heel wat diepte in de lak.
Ik kies er nog steeds voor om de lak te voeden met de autoglym SRP, gewoon omdat ik het prettig vindt werken en op elke kleur toepasbaar is.
Daarna niet voor extra gloss protection gekozen maar voor de dubbel coat van collinite.Deze zou een nog langere bescherming geven en geeft ook meer glans, dat is dus ook dubbel
De trims met de autoglym bumper care behandelt, en als toegift het leder in de balsem gezet (hiervan geen foto) met dir als eind resultaat
Bedankt weer voor het lezen!!