• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Crystal Polish effect na paint cleaner

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Ben voor het eerst begonnen met detailen, welliswaar handmatig, deze morgen vroeg reeds begonnen. Na het aanbrengen van de paint cleaner van Meg's zag ik op het dak een heel groot verschil qua kleur, de auto werd duidelijker donker zwart. Nu ben ik bezig met het aanbrengen van de crystral polish, ik moet nu wel zeggen dat ik daar geen enkel verschil zie, wss is dit ook de bedoeling omdat die Polish de lak enkel voedt. is het mogelijk deze stap over te laten vooraleer ik over ga met waxen of toch maar beter voeden ?

Als je geen verschil ziet, dan overslaan, dan maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Op de ene lak zul je wel verschil zien, op de andere niet.

Dus eigenlijk gewoon na de paint cleaner de NXT 2.0 erop ? ik merk wel dat die paint cleaner wel een beulwerkje is, machinaal zou da precies wat spierballen uitsparen, amai 'k had zo'n matte plek en 'k heb serieus mogen wrijven :)

voila de wagen staat in de wax, juist ramen gecleaned met de Meg's Glass Cleaner, nu ff douchen en dan de wax afnemen :o)

bestaat er trouwens een goeie pad voor de paint cleaner handmatig aan te brengen, nu gebruikte ik de Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad maar vond deze toch iets te zacht om handmatig te polijsten ?

De Meg's High Tec is een wax/sealant padje en geen polijstpadje; vergelijk gemakshalve met een monello concorso