• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand ervaring met Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner Step 1?

wesley

Detailing rookie
27 dec 2008
52
7
Wie kan/wil mij vertellen hoe deze te gebruiken en tips/ervaringen hiermee ?

Wat kan ik van deze cleaner verwachten? en wat merk je van de oude waxlagen die er af komen ? velletje/schilfers of zoiets aan je doek die je gebruikt. ?:weetniet
 
Het is voor handmatig gebruik een goede cleaner, aanbrengen, inwerken en meteen afnemen (niet laten drogen), in combinatie met kleien verwijderd het de oude waxlagen. Wat je er van merkt :weetniet wax zit niet als een vaste laag op je lak dus vellen en schilfers zul je niet zien. Als je dat hebt, dan heb je waarschijnlijk blanke lak die loslaat.
 
Wil voor de duidelijkheid eerst kleien (bilthammer soft)dan cleaner.
Dan blackhole en dan wax en sealent.

Volgens zeggen ben ik dan al een eind op het goede detailing pad.

extra vraag :Dat je blanke laklaag loslaat is dit een risico van cleaner dan ?8-())
 
wesley zei:
extra vraag :Dat je blanke laklaag loslaat is dit een risico van cleaner dan ?8-())

Nee, absoluut niet, maar ik reageerde op je opmerking over schilfers e.d. Wat bedoelde je daar dan mee?
 
Dacht dat de wax enzo (oude lagen) in allerlei restjes van de auto afkomt ?

Oh en bedankt voor de tip over eerst de sealent en dan de wax te doen ?
Heeft zeker vast te maken met de glans van de wax?
 
Zou ik hier ook nog iets kunnen vragen over Black Hole van PB?

Vast wel ?

Hoe lang blijft deze zitten als je wax en sealent erover heen aanbrengt ?

En kun je Black Hole ook later over de wax of sealent heen aanbrengen als een extra laag ?
 
:schaam Lees nu net zelf dat mijn eerste vraag over pb logisch te beantwoorden is waarschijnlijk even lang als de wax/sealent
 
Blackhole is een glaze en dient om de lak te voeden, het biedt geen enkele bescherming. Een glaze dient aangebracht te worden voor het waxen, juist omdat het geen enkele bescherming geeft. Daarom heeft het dus geen nut om deze na een wax of sealant aan te brengen, misschien voor een meeting voor extra glans, maar na 1 regenbui zal het verdwenen zijn ben ik bang.
Blackhole blijft net zo lang zitten als de wax of sealant houdt ;) Het zit er tenslotte onder.
 
Nog een aanvulling: Als je de step 1 aanbrengt met deze witte handpad dan krijg je
A) minder vermoeide handen
B) een nog beter resultaat

Ik ben zeer tevreden over deze combo!