• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Currysaus op wit leder [emoji33]

Nick1407

Detailing guru
9 jul 2017
1.914
173
Averbode
Bij een vriend van me is er currysaus op de zetel van de wagen gemorst.
Het betreft een recente Mercedes A klasse met wit en zwart gekleurd leder. De saus is natuurlijk op het wit gekleurde gedeelte gemorst.
Hoe krijg je dit er in godsnaam nog af?
Hij heeft reeds geprobeerd met een milde lederreiniger die hij had liggen, maar dit lijkt niet te werken.
 
Zelf wel eens uit kleding weten te krijgen met alcohol. Zou niet een hele scheut proberen, maar een beetje op een watje, of wattenstaafje. Daarna wel weer voeden dat leer, anders droogt het te veel uit ben ik bang.

Greetz Emiel
 
Sprayer met Spa Rood en direct daarnaast de stofzuiger (een zonder zak die water aan kan) met een dun mondstuk
Wit badstof doekje erbij om tussendoor wat te deppen.
Met azijn kan ook, maar dat ruik je langer
 
  • Leuk
Reactions: Rippie
Hij is blijkbaar vrij ongeduldig geweest en is er zelfs met javel/bleekwater over geweest gelukkig maar een klein beetje, maar toch... ik heb het resultaat van deze handeling niet gezien, maar ik vrees voor vlekken

Ik heb hem aangeraden om eens te proberen met een melamine spons en een beetje lederreiniger.

@RedCat: bedoel je echt met bruisend water? Helpt dit trucje echt?
 
Om hem te onderbouwen... ik had ooit eens kauwgom in een vloermat, radeloos was ik, maar een half uurtje ijsblokjes erop te hebben gehad, pielde ik het er zo vanaf.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Blijkt dat het bleekwater zo goed als alles heeft verwijderd.
Ik heb echter geen foto gezien van het resultaat en wil dit ook liever niet!
 
  • Grappig
Reactions: RoyR