• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

D.A. Microfiber Correction System

@dre...ikke maar het is geen vervanger voor de rotary gebruikers....wel erg makkelijk kwa correctie voor mensen die alleen een DA hebben absoluut!!!!!wil het system naast de surbufs ook gaan testen en neen hier komt geen review van heren sorry...ben namelijk niet o van een mooi verhaal opstellen en typen:confused:
 
zuidwest10 zei:
@dre...ikke maar het is geen vervanger voor de rotary gebruikers....wel erg makkelijk kwa correctie voor mensen die alleen een DA hebben absoluut!!!!!wil het system naast de surbufs ook gaan testen en neen hier komt geen review van heren sorry...ben namelijk niet o van een mooi verhaal opstellen en typen:confused:


Geen probleem hoor als je geen review wil maken hier gaat ook weer veel tijd inzitten uiteraard.

Maar een DA product zal natuurlijk nooit de power/kracht hebben als een rotary zou kunnen icm pads etc. Maar het is een goedwerkend systeem voor de DA gebruikers zoals ik snap, zou je het
persoonlijk aanraden voor DA gebruikers of zeg je blijf bij de standaard pad combinaties etc?

Wat ik wel heb gelezen is dat bij dit systeem het zeer belangrijk is om de pads goed te cleanen met wel een padwasher al dan wel aanbevolen
met een compressor afspuiten/schoonblazen. Dit is natuurlijk wel weer een nadeel van het systeem als je niet in bezit bent van een van beide.
 
Dré zei:
Maar een DA product zal natuurlijk nooit de power/kracht hebben als een rotary zou kunnen icm pads etc. Maar het is een goedwerkend systeem voor de DA gebruikers zoals ik snap, zou je het persoonlijk aanraden voor DA gebruikers of zeg je blijf bij de standaard pad combinaties etc?
Ik heb het product wedstrijdtechnisch mogen proberen tijdens de polishbattle en ben ermee 2e geworden tegen 2 rotary's.
Het verbaasde mij werkelijk (ook als rotarygebruiker) dat het met een DA mogelijk is om zeer dicht in de buurt te komen/of zelfs gelijk aan het resultaat van een rotary.
Je doet er alleen wel wat langer over om tot dat resultaat te komen en een zwaardere DA (DAP900) is wel een pré.



Dré zei:
Wat ik wel heb gelezen is dat bij dit systeem het zeer belangrijk is om de pads goed te cleanen met wel een padwasher al dan wel aanbevolen
met een compressor afspuiten/schoonblazen. Dit is natuurlijk wel weer een nadeel van het systeem als je niet in bezit bent van een van beide.
Geldt niet alleen voor het DA-systeem, geldt voor alle foampads/woolpad (LC/Monello/enz).
 
Surfingwizzkid zei:
Geldt niet alleen voor het DA-systeem, geldt voor alle foampads/woolpad (LC/Monello/enz).


Dat klopt maar je kan niet zolang doorwerken als de normale foampad kan.

Maar toch wel tof dat je met zo'n systeem zulke mooie resultaten kan behalen tegen een rotary.

Wat mij tevens ook te binnen schoot is wat als je zachte lak zou hebben zijn deze 2stappen dan misschien niet te zwaart?
Je kan niet even zeggen pak een andere pad ervoor of polish. Tevens de laatste stap is een wax zou je deze kunnen overslaan
als je je eigen wax zou willen doen of wat is het resultaat zonder.
 
Surfingwizzkid zei:
Ik heb het product wedstrijdtechnisch mogen proberen tijdens de polishbattle en ben ermee 2e geworden tegen 2 rotary's.

Ik geloof dat de heren van Meguiars 'not very amused' waren dat ze verslagen zijn (al dan niet met de rotary) met hun eigen producten.

De winnende combinatie was de rotary + Meguiars M105 op een Meguiars light wool pad (geel) en rotary + zwarte kompressor + Meguiars M105.

Het D.A. systeem is een mooi en compleet systeem met een goede correctie mogelijkheid. Maar voor flinke power en een serieuze correctie heb je toch een rotary nodig.
Ik meen mij te herinneren dat Paul vertelde dat het D.A. systeem goed is voor een auto met lichte lakdefecten. Pin me er niet op vast, maar zoiets stond me bij :weetniet

En bij de polish battle ging het erom om in een zo kort mogelijke tijd een mooi resultaat neer te zetten. ;)
 
Marcel vond het alleen maar leuk dat een DA systeem zo hoog eindigde.
Hij vertelde mij dat hij zelf er bijna een lak mee verbrand heeft tijdens het detailen en dat het ook voor de zwaardere correcties te gebruiken is.
We zullen het zien :ja
 
Ik heb de complete set besteld:

D-MC3 Meguiar's DA Microfiber Cutting Discs, 3 inches
D-MF3 Meguiar's DA Microfiber Finishing Discs, 3 Inches

D-MC5 Meguiar's DA Microfiber Cutting Discs, 5 inches
D-MF5 Meguiar's DA Microfiber Finishing Discs, 5 Inches

D-30032 Meguiar's DA Microfiber Correction Compound 32 oz. (946ml)
D-30132 Meguiar's DA Microfiber Finishing Wax 32 oz. (946ml)

Afhankelijk hoe snel het hier is, zal ik er een review van maken t.z.t. :ja
 
nicknameless zei:
Ik heb de complete set besteld:

D-MC3 Meguiar's DA Microfiber Cutting Discs, 3 inches
D-MF3 Meguiar's DA Microfiber Finishing Discs, 3 Inches

D-MC5 Meguiar's DA Microfiber Cutting Discs, 5 inches
D-MF5 Meguiar's DA Microfiber Finishing Discs, 5 Inches

D-30032 Meguiar's DA Microfiber Correction Compound 32 oz. (946ml)
D-30132 Meguiar's DA Microfiber Finishing Wax 32 oz. (946ml)

Afhankelijk hoe snel het hier is, zal ik er een review van maken t.z.t. :ja

He dat klinkt goed! Ben reuze benieuwd!
 
Heb deze set ook besteld omdat ik zeer nieuwsgierig ben naar dit product.
Binnenkort 3 wagens voor de detail waarvan er 1-tje met dit systeem behandeld gaat worden.

Zal ook proberen een duidelijke review hierover te maken.


Grtn. Rob aka Vadebo
 
Ikke heb het systeem al een maand of 4 in huis meerdere keren gebruikt werkt goed maar vervangt geen rotary en al helemaal niet een shinex
 
Ik wacht de review nog af (de hele set is nogal prijzig) , maar ben erg benieuwd naar het resultaat.
 
Vandaag een zwarte BMW X5 gedaan met het DA-system.
Moet nog een verslag schrijven en een show-off samenstellen. Morgen eerst de binnenkant aanpakken.

Kan er iig over vertellen dat het door mij vaker gebruikt gaat worden.
Vandaag in 12 uurtjes motorruimte aangepakt, velgen gereinigd, gefoamd, gewassen, iron X, bodysolvent, afgespoeld, geclayed, naspoelen, drogen, aftapen, da system gebruiken, IPA wipedown, DGPS aangebracht,ruiten reinigen en kunststof gevoed.

Ben nu helemaal kapot.
Wat een lap staal zo'n X5!


Greetz Rob aka Vadebo
 
Ik ga vandaag het DA systeem voor het eerst gebruiken op een zwarte Ford Streetka.

Mooie testauto dus. Niet zo'n knetterharde lak zoals mijn Audi, dus ben benieuwd naar het resultaat.
Review zal ik deze week plaatsen.