• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daf even gewassen, en een accessoire geplaatst!

Patrick R.

Detailing addict
5 jun 2008
130
62
Ik heb vandaag de Daf weer even gewassen. Afgelopen hemelvaartweekend mee op stap geweest en het stof had ik er nog niet af gehaald, dus op mijn vrije dag maar even gewassen.

En zogenaamde wielsierringen geplaatst. Deze zijn nieuw. maar waren toch licht geoxydeerd. Is nl van aluminium gemaakt. Gelijk de wieldeksels ook met Meguiar's all metal polish behandeld, en daarna in de O-wax van porzelack gezet. De bandjes waren nog mooi. Omdat het wat bewolkt en iets mottig weer was niet van die sprankelende foto's, maar het resultaat was later in de zn oogverblindend!

IMG_6134.webp

IMG_6135.webp

IMG_6136.webp

Leuk om weer eens een Daf te zien ! mooi exemplaar is het.

Ik ken de Dafjes niet zo goed maar dit lijkt wel een soort station of hatchback ? Gaat het hele klepje open ?

Prachtig 8-) :-)^ Hollands glorie!

Deze uitvoering is vast zeldzaam of niet?

Mijn neef zijn eerste auto was een DAF 55, op de afsluitdijk met een stok tussen stuur en gaspedaal volgas. Een soort cruisecontrol :lol Levensgevaarlijk, maar we leven nog. We waren jong en onbezonnen :)_[]

Ja hoor, ik ben lid van de Dafclub. Al vele jaren. Heb diverse modellen gehad, en heb ook nog een 33. Maar een Combi had ik niet eerder.

Deze 55 Combi is erg zeldzaam. ER zijn er ongeveer 2500 van gemaakt, en maar weinig van overgebleven. De Combi's werden veel meer gebruikt dan de sedan modellen die door vaders en moeders alleen voor bezoek aan de dokter... Dit waren meer de zakenwagens, eigenlijk net zoals nu.

Wat wel grappig is, dat 3deurs stationswagons net weer even in het neiuws waren: De Ferrari FF

ferrari-ff-original.webp

De Engelsen hebben er ook een mooie term voor: Shooting Break!

Aston-Martin-DB5-Superleggera-Shooting-Brake-ra-lr.webp

Ik geef toe, toch een iets ander model, maar toch!

Zoek maar eens op E30 Luchjenbroers touring, nog veel zeldzamer en ook een 3dr touring model :-)^
Desalniettemin mooie daf hoor! :)

Edit: deze bedoelde ik...
Minder dan 10 stuks van gemaakt..!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

@Patrick R; wie weet komen we elkaar dan nog wel eens tegen , ik ben lid van de Volvo 300 club, sinds kort worden de sleuteldagen samen met de DCN georganiseerd.

Ik heb het gezien dat er gecombineerde sleuteldagen georganiseerd zijn. Helaas voor mij zijn die vrijwel altijd op een zaterdag en dan werk ik...

Maar deze is zo mooi, daar hoeft niet aan gesleuteld te worden, alleen poetsen! :love

wat een mooie daf!!

toen ze de variomatic van de gebroeders Doorn getest hebben in de F1 hebben ze hem maar snel verboden omdat het veel te snel was.....

leuke Hubcaps. ik zoek 15 inch full moon hubcaps voor mijn pt cruiser, heb je een adresje??

Helaas, ik heb ze gewoon via een particulier op Marktplaats gevonden.

En een Daf is nog steed snel hoor! Bijna elk verkeerslicht win ik. Men verwacht het niet hè? :-b

Vandaag tijd gemaakt om een originele accessoire te monteren: achteruitrijverlichting! Ja ja, dat was een optie!

Ik heb een originele schakelaar gevonden en gemonteerd op de Variomatic. Bedrading getrokken en alles netjes volgens het boekje aangesloten.

Ik had de achterlicht units nog niet eerder losgehad, dus gelijk maar even alles schoon gemaaakt en het achterwandje geheel gepoetst.

Lastig om in beeld te krijgen, maar enige glans zit er nu wel op. Ook achter de lichten, neem dat maar aan!

IMG_6148.webp

En nog even 2 van voren en van achteren om het af te leren, want het blijft een snoepje!

IMG_6146.webp

IMG_6147.webp

Heeft er nog iemand van die mooie chromen wieldeksels van de 55, voor mij.

Welkom op het Forum!

Misschien is het verstandiger om jezelf even voor te stellen in een nieuw topic en je huidige vraag niet in een topic te stellen dat 6 jaar geleden voor het laatst actie heeft gezien?

Of zoeken op een forum voor DAF?

Greeeetz