• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daihatsu Cuore ‘08 lime green

Jahe

Detailing guru
1 okt 2017
737
153
Vleuten
Hi Allemaal,

Wij waren op zoek naar een autootje voor erbij omdat we sinds een half jaar een eindje moeten reizen naar werk.
Doel was een compacte auto waarbij de vaste lasten laag moeten blijven daarnaast was betrouwbaarheid van belang. Na wikken en wegen is het deze Daihatsu Cuore geworden!

IMG_6870.jpeg


Lekker kleurtje naast onze rode Ibiza er bij :cool:

natuurlijk met een auto op deze leeftijd en dik 2 ton op de teller is er genoeg werk aan de auto. De kleur is door UV al aangetast dus perfect gaat het niet worden. Echter wel zin om een en ander aan te pakken!

schade buitenom:
IMG_7875.jpeg
IMG_7879.jpeg
IMG_7880.jpeg
IMG_7881.jpeg
IMG_7876.jpeg


En aan de binnenkant mag er ook een en ander opgeknapt:
IMG_7870.jpeg

Met 2 meter kan je er prima achterin zitten!
IMG_7874.jpeg


Dus volgende lijstje al bedacht om te gaan doen/
  • Krassen vullen en schuren
  • Interieur met extractor
  • Panelen interieur met stoomreiniger
  • Alles zetels er uit om goed te reinigen
  • Anti dreun platen in interieur
  • Koplampen schuren polijsten en coaten
  • Buitenzijde polijsten
  • Velgen zelf spuiten, slechter kan toch niet
  • (Mogelijk) nieuwe radio (CarPlay)
eerste sessie staat gepland en wie het leuk vind kan de progressie in dit topic volgen!
 
Zo, eerste detail dag voor het groene monster zit er op!

Vandaag eigenlijk alleen bezig geweest met het interieur maar dan wel grondig. Gelukkig kon ik in de garage waar ik sta, wat hulp krijgen van de mannen daar om het interieur te verwijderen. Dus alle zetels er uit en eerst maar eens beginnen met een stofzuigbeurtje...

IMG_7935.jpeg
IMG_7937.jpeg

Hierna allee kunstos panelen aan de binnenzijde verwijderen zodat ik het tapijt er volledig uit kon halen. Hierdoor kwam er een stuk geschiedenis van de auto en een hoop schatten gevonden! Onderandere 5 pennen, een USB lader, stiften en een hoop glas scherven (mogelijk van een gebroken ruit/inbraak uit het verleden.
IMG_7938.jpeg


Al het metaal nogmaals gestofzuigd en vervolgens met de stoomreiniger alles goed ontvet/gereinigd. Uitblazen met hoge druk van alle kiertjes en hoekjes en drogen. Hierna nogmaals alles nalopen met nanolex EX om goed te ontvetten. Daarna kon er begonnen worden met het plakken van de ontdreuningsmatten.
Leuk klusje om eens te proberen en was goed te doen met behulp van een schaar en af en toe een pen. Geprobeerd zo veel mogelijk te dekken, maar de plekken waar al bescherming zat (piepschuim/bitumen) met rust gelaten en dat op zijn plek gelaten.
IMG_7944.jpeg



IMG_7945.jpeg

Het plakken kostte al met al ongeveer 1,5 uur, daarna was het tijd om nog een laagje isolerend schuim toe te voegen (silent coat). Dit vooral ook weer op de plekken gedaan waar er nog geen piepschuim zat en geprobeerd weer zo veel mogelijk ook achter het dashboard te komen.
Toen dit er in zat zag het er echt netjes uit!


IMG_7947.jpeg
IMG_7948.jpeg


Toen het plakken er op zat is de focus gegaan naar alle bekleding die er nu uit stond. De extractor en stoomreiniger had ik mee dus die konden aan het werk.
Stoelen konden het goed gebruiken bijvoorbeeld!

Voor:
IMG_7949.jpeg


Na:
IMG_7951.jpeg


En de vloer lag er toch uit dus die kon ook gelijk aangepakt worden.
IMG_7953.jpeg


IMG_7956.jpeg


Na bekleding en zetels zag het water er zo uit...
IMG_7954.jpeg


Hierna alles weer gemonteerd qua matten en kunststof onderdelen, en dat gaf het volgende resultaat

IMG_7957.jpeg


Uiteindelijk is de volledig bodem ontdreunt en op de belangrijkste plekken extra isolatie aangebracht. Daarnaast is het ook wel een lekker idee dat het interieur weer fris is (mag ook wel na waarschijnlijk 15 jaar geen diepe reiniging. Geen foto's van maar wel gedaan: Al het kunststof met een interieur reiniger en stoom reiniger (inc stuur), Air-con bomb van Bilt hamer gebruikt in het interieur voor de AC.

Voor een volgende keer staat het exterieur op het programma om op te pakken, en mogelijk ligt polijsten (heb echter maar 88 micron om mee te werken)
 
Dat is een flinke klus geweest zeg maar wel dankbaar hoe hij er nu weer lekker fris bij staat, met ook een stuk minder last van rijgeluiden in het interieur.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Thnx allemaal, ben heel benieuwd wat al het materiaal met het rijgeluid gaat doen. Vooral de motor hoor je in deze kleine autootjes. Vooral leuk om weer iets nieuws op te pakken zo!

Dinsdag is hij motorisch ook gereed en kan hij opgehaald worden, dus we zullen zien :cool:
 
Vandaag was het perfect weer voor een wasbeurt op de stoep dus een “extended” was sessie gedaan van de Cuore.
Niet heel veel voor foto’s gemaakt maar wel een paar tijdens en na :)

Begonnen met de deuren en alle randen en hoeken. Ingespoten met touchless uit een druk spuit, afgespoten met HD. Nogmaals touchles en nagelopen met een kwastje.

Voor:
IMG_7980.jpeg
IMG_7981.jpeg

Na:
IMG_7997.jpeg


Daarna zo goed en zo kwaad als het ging iets met velgen geprobeerd. Deze zijn ver heen helaas maar zo op het oog is het wel opgeknapt (geen foto’s).

Toe verder met de carrosserie en deze volledig ingefoamd met touchless en daarna afgespoten en gewassen. Toen een rondje met de valet pro citrus tar and glue en er zaten genoeg “kleverige plekken” die hierdoor loskwamen en weggingen. Afgespoten en daarna met De Bilt hamber korosol ingespoten en ingewerkt met een mitt.

Strips bovenop weggehaald :mask:
IMG_7982.jpeg

Foamen
IMG_7983.jpeg

Korosol
IMG_7986.jpeg
IMG_7987.jpeg
IMG_7989.jpeg
IMG_7988.jpeg


Hierna nogmaals volledig gefoamed en gewassen. Grootste gedeelte van de auto toen ook nog gekleid (in ieder geval begin gemaakt). En dat was (natuurlijk) hard nodig!
IMG_7990.jpeg

Volledige auto weer afgespoten en afgerond met een rondje nanolex SiSplash voor bescherming. Ging perfect voor even snel! Daarna de auto gedroogd en staat er weer een stuk strakker bij!
IMG_7991.jpeg
IMG_7993.jpeg
IMG_7994.jpeg


Ondertussen ook al begonnen met het bijwerken van de lak het en der maar dat volgt nog later in het draadje :D
 
Dat lijkt al niet meer op koektrommeltje waar je mee begon. Is de neus overgespoten? (het lijkt alsof niet alleen de bumper een afwijkende kleur/structuur van lak heeft, maar ook de voorschermen lijken op de foto's net iets anders van kleur dan de voorportieren.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo en Jahe
Dat lijkt al niet meer op koektrommeltje waar je mee begon. Is de neus overgespoten? (het lijkt alsof niet alleen de bumper een afwijkende kleur/structuur van lak heeft, maar ook de voorschermen lijken op de foto's net iets anders van kleur dan de voorportieren.
Ik denk inderdaad deze is overgespoten. De metalen delen van de lak heb ik kunnen meten en daar zie ik geen enorm opvallende waardes. De neus verschilt echter qua kleur en structuur, anderzijds zie ik dit online ook bij andere Cuores voor mijn gevoel…
Netjes! Vergeet je niet de deurdrangers weer te smeren? Na alle kwasterij zal het vuil maar ook het vet verdwenen zijn.
Goed punt! Ga ik doen :)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Altos
De kleurafwijking van bumpers zie ik wel bij meerdere auto’s. Is ook afhankelijk van de kleur. en merk. Bij wit en zwart valt het het minst op. Ik heb me vaak afgevraagd wat er nu zo moeilijk is om dit hetzelfde als het metaal te spuiten.