• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dak/hemel schoonmaken

Paultjuh

Detailing addict
16 mei 2008
579
62
ik ben nu bezig met de auto van m'n ouders maar daar zitten in het dak/hemel echt van die banen waarmee ze volgens mij een keer met een schoonmaak apparaat overheen zijn gegaan
hoe kan ik dit er het beste afkrijgen?

zat zelf te denken aan verdund APC (1:10) met de Meguiars Gold Class All-Surface Interior Brush in te wrijven en dan uit te poetsen
 
Van wat voor materiaal is het hemeltje?
Hier in de mazda is het een soort velours-achtig iets, een borstel lijkt me voor zoiets al snel te hard...
 
Gebruik een goede stoffen badhanddoek of een meguiars terry towel en spuit daarop wat verdunde apc of de meguiars carpet en intirior cleaner, met deze licht vochtige doek gaan we nu de dakblekeding zuiver maken.
Let op want de dakbekleding kan bestaan uit verschillende stoffen, en wil nog wel eens beschadigen, dit willen we dus absoluut niet. Daarom vouw de doek in vieren en druk hem tegen het dak, en draai de doek een kwart, je gaat zien dat een groot deel van de vervuiling uit de bekleding zal komen. Op deze manier ga je dus heel het dak doen.
Ben je hiermee klaar gaan je met een zelfde doek , maar een zuivere en droge , het vocht uit de bekleding halen , dit door gewoon te deppen met de doek op de bekleding.
Dus zeker niet met een borsel je dakbekleding aanvallen aangezien dit snel tot beschadigingen kan leiden!
Ik hoop dat je hier wat mee bent!
 
ik heb geen idee wat voor een stof het is, niks apart iniedergeval
oh dan moet ik het flesje carpet en intirior cleaner bij m'n broer maar eens ophalen
haha, die heeft maar 4 dingen voor de auto, droogdoek, autowas en autowax en dat flesje van meguiars
die zal wel lachen dat ik het bij hem kom halen :|
 
Een hemeltje schoonmaken is niet de makkelijkste klus van de wereld...

Ik heb het ook een keer gedaan (Met dank aan Nicknameless) vanwege een ongelovelijke smerige sigaretten lucht plus teerkleur die de vorige eigenaar in mijn hemeltje had gestopt
Een extractor is echt een must op zo'n moment. Je moet het vuil er gewoon uit zuigen. Als je er zelf geen een hebt moet je anders maar eens zoeken naar plekken waar ze te huur zijn. Op de Schieweg in R'dam kun je ze bijvoorbeeld huren. Geloof me je krijgt resultaten 8-()) die je zelfs niet had kunnen dromen.