• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dakspoiler verwijderen, hoe netjes te doen ?

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.007
193
45
Van een clublid kreeg ik de vraag hoe deze het beste onderstaande dakspoiler kan verwijderen :

Prio 1 is dat de auto onbeschadigd blijft.
Daarnaast zou het wenselijk zijn dat de spoiler het ook overleeft zodat deze weer verkocht kan worden.


Aangezien deze spoilers erg vaak gekit worden zat ik zelf te denken om met een scherp stanleymes (of plamuurmes ???) de kit onder de steuntjes door te snijden.

Volgend probleem is dan : hoe verwijder ik de kit ?

Gr. Arjan
 
Arjan,

Ik zou voorzichtig zijn met een plamuur- of stanleymes, kan je snel de fout mee ingaan.
Als je weet dat hij gekit zit zou je het kunnen proberen met "pianodraad" is een soort vislijn waar mee je door op en neer te bewegen warmte krijgt en dan door de kit heen gaat.

Heb dit zelf eens gedaan met sierstrips van m'n auto en werkt prima.

suc6
 
Het beste is om met een stevig stuk visdraad tussen dak en spoiler door te halen (uiteraard indien mogelijk).

Als de spoiler met siliconenkit vast gezet is, zou je de restanten met Bison Siliconenkitverwijderaar te lijf kunnen gaan. Let wel, maak eerst een testspot op een niet zichtbare plek.

Als het een ander produkt is, zou je het kunnen proberen met een zogenaamde caramelschijf. Deze worden normaal gebruikt om stickers te verwijderen.

Geen idee of het werkt, het is een suggestie :weetniet
 
Ik zou ook metalen gereedschappen achterwegen laten!

Je kan het ook eens met een oud bankpasje of kortingspasje van één of andere winkel proberen!
 
De spoiler zit met bitumenkit vast.

Deze spoiler zit er al een 3 tot 4 jaar op, dus denk dat ie echt knetter vastzit.
Een testspot zal dan dus ook niet lukken.

Stukje visdraad kan ik idd eerst wel proberen alhoewel ik er een zwaar hoofd in heb gezien de bitumenkit.

Gr. Arjan
 
Wat je nog kan proberen is de kit iets te verwarmen met een verfstripper. (Niet verhitten, wees voorzichtig!)

Mocht je het risico niet willen nemen en het mag wat kosten, dan zou ik naar een schadebedrijf toegaan, waar ze ook de eerder genoemde caramelschijf (3M) hebben. Want ook al heb je de spoiler netjes los, dan nog zit je met de lijmresten.
 
Ik zou het knap vinden als het je lukt! Het draad is inweze de beste oplossing maar vrijwel altijd beschadig je daar toch de lak mee. Als het echt bitumenkit is dan moet je het niet gaan verwarmen dan wordt het als het ware weer geactiveerd en gaat het juist harder plakken. Meestal doen ze dit met ruitenkit of carrosseriekit en beide zijn bijzonder taai.
 
AJs autobody zei:
Ik zou het knap vinden als het je lukt! Het draad is inweze de beste oplossing maar vrijwel altijd beschadig je daar toch de lak mee. Als het echt bitumenkit is dan moet je het niet gaan verwarmen dan wordt het als het ware weer geactiveerd en gaat het juist harder plakken. Meestal doen ze dit met ruitenkit of carrosseriekit en beide zijn bijzonder taai.

Met ruitensnijdraad beschadig je zeker de lak, maar met een visdraadje zou de moeite van het proberen waard zijn. ;)
 
Dit kun je inderdaad doen door de kit te verwarmen. Zodat deze flexibel wordt (let dus op: niet TE warm), en dan met een visdraadje er onderdoor halen.
Zo wordt het ook altijd gedaan om belettering op de kofferklep te verwijderen.