• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Damian's VW Up turbo & BMW E46 330CI -> Nieuwe upgrades én een poets uitdaging..

Het is al een poosje stil hier…

Afgelopen tijd is de BMW verder vertroeteld door weer originele chromen nieren te monteren. Ook heb ik een nieuwe set WSP Italy’s, beter bekend als M3 CSL velgen, gekocht en gemonteerd. Met afstand de mooiste BMW velg ooit voor op een E46. Maar dan wel in 18 inch. Dat vraagt om foto’s:

IMG_3335.webp

IMG_4231.webp
IMG_4245.webp



“Mooi van ver, maar verre van mooi”

Hoewel de up van een afstandje er nog mooi glanzend bij staat…

IMG_4137.webp

IMG_0482.webp



….. is dat van dichtbij toch echt een ander verhaal…

De up is helemaal dof uitgeslagen. Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar erger nog ik krijg het er niet af gepoetst, er lijkt een grijze waas ingevreten te zijn in de lak. Iemand nog tips voor een goed product of ontkom ik niet meer aan de up laten polijsten rondom? Elke tip is welkom..

IMG_1253.webp


IMG_1250.webp

IMG_1251.webp

IMG_1252.webp
 
  • Leuk
Reacties: AndyVR
Je zegt “ik krijg het er niet afgepoetst” maar wat heb je tot nu toe geprobeerd aan bv producten?
Uiteindelijk krijgt je auto marring/swirls en dat valt niet te voorkomen hoe voorzichtig je ook wast.
Die kleine krasjes zorgen ervoor dat je auto steeds iets minder gaat glanzen.

Ik denk dat je met kleien/polijsten de auto al veel mooier gaat krijgen .
 
Oeh die Up! gaat heel erg opknappen van een polijstbeurt. Je hebt het over laten polijsten. Ik zou lekker zelf aan de slag gaan, starterspakketje van CC halen en zelf de voldoening ervaren van je noeste arbeid ;).

Die CSL’s staan prachtig onder de E46!
 
  • Leuk
Reacties: damianw31
Die velgen onder die E46 zijn natuurlijk kwijlmateriaal.

Voor wat betreft de lak van de Up: volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt. Neem gerust contact op om er eens samen met een polijstmachine naar te kijken!
 
  • Leuk
Reacties: Riez en damianw31
Dank voor de reacties!

Aangezien over letterlijk de hele auto ineens een vette waas zit dacht ik met een rondje Poorboys's APC wel iets van een resultaat te kunnen behalen. Het heeft geen enkel verschil gemaakt. Vandaar mijn aanname dat de waas er alleen nog met polijsten is uit te krijgen (sowieso kan een rondje polijsten nooit kwaad na 7 jaar handwassen)
 
Een E46 coupe blijft toch een lekkere auto, in mijn mening 1 van de mooiste BMW's ooit gemaakt.
Heb zelf eentje uit 2003 gehad in non-metallic zwart, ook M pakket afgemonteerd binnen en buiten.
 
  • Leuk
Reacties: damianw31
Dank voor de reacties!

Aangezien over letterlijk de hele auto ineens een vette waas zit dacht ik met een rondje Poorboys's APC wel iets van een resultaat te kunnen behalen. Het heeft geen enkel verschil gemaakt. Vandaar mijn aanname dat de waas er alleen nog met polijsten is uit te krijgen (sowieso kan een rondje polijsten nooit kwaad na 7 jaar handwassen)
APC pakt op zich wel vervuiling aan maar ik zou dan eerder wassen met shampoo en nog een keer met bv Gyeon restart .
De waas kun je ook wegkrijgen met Paintcleaner (pb prof polish) maar als je dan toch aan de slag gaat zou ik gelijk gaan pol8jsten.
 
  • Leuk
Reacties: damianw31
Een poosje geleden heb ik een zwarte Audi A3 maar soort gelijke lak staat, wellicht nog wel er erger aan toe.
Na een rondje polijsten met Menzerna Force Cut Pro is dit keurig hersteld. Heb de foto's zo niet bij de hand.
 
  • Leuk
Reacties: damianw31
@mfmeijer seat mii bedoel je… en nee. Ga ik niet aan beginnen.
2x een mii gedaan, eerste heeft me een rotary gekost, de 2e ongeveer 10 jaar levens-verkorting

Ps: menzerna 300 op rotary deed ook bijna niks

Oke, ff on topic. Dit lijkt meer op oxidatie of dergelijke. Dat zou met een rondje polijsten er best wel uit moeten komen….
 
  • Grappig
Reacties: damianw31
@Nick Bakker
Ik heb inmiddels meerdere Mii's CitiGo's en Ukjes gedaan en kan me echt niet heugen dat die lak kneiter hard was dat ik er met m'n rotory op los moest gaan.

Vorige jaar heb ik deze gedaan, 1-staps gepolijst. Daar ik al heel lang Menzerna 2200 als medium pasta gebruik denk ik dat ik die gebruikt heb. Kan me niet voorstellen dat ik destijds Menzerna 400 gepakt hebt want op zwart moet je dan eigenlijk er wel met een finish er achter aan.

Dit is destijds een 1-dagklusje geweest.
IMG_3339.webp



Hier nog 2 foto's van die Audi:

IMG_8666 4.webp


Echt niet 100% perfect maar glimt weer als een malle!
IMG_8683 2.webp
 
Best kans dat jouw up! dezelfde soort ´bitchy´ lak heeft als ´t zonnetje van @Ester.. knoerthard dus.. en daar kan je je best op verkijken.
Zie het als een uitdaging..
Jaaaa inderdaad grote kans (denk ik?). Ik weet niet of het bouwjaar nog mee speelt (en is dat dan ook hetzelfde jaar als dat de panelen gespoten zijn?).
Maar Het Zonnetje uit 2014 is van de keiharde lak, ja. Had precies zo’n waas ook op de motorkap ondanks al mijn vertroetel en gepoets. Na de polijst KLUS is hij zo enorm opgeknapt!
 
  • Leuk
Reacties: Cordoba
Up, Mii en Citigo rolden van dezelfde produktieband bij Skoda, dus er zal geen verschil in lakstraat zijn (tenzij die tussendoor tijdens een zomervakantie is vernieuwd). Wat wel verschil kan maken is de lakkleur: wel geen metallic wil wel eens verschil maken, en als er zachte kleurpigmenten in de kleurlak zitten, kan zat ook invloed hebben op de blanke lak (bijvoorbeeld bij taaie kleurlak, kan de blanke lak iets meer bewegen dan bij een harde (stijve) kleurlak.

Geen idee hoeveel er bij deze auto's delen overgespoten worden vanwege schades (dat kan per automodel behoorlijk verschillen door verschil in gebruik en in welke mate de eigenaar de staat van de auto belangrijk vindt).