• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 500v3 of 900v3 Raffini Starterskit - Lite Edition

TazDevl

Detailing addict
22 aug 2018
20
60
Zit naar een DAP 500v3 of 900v3 Raffini Starterskit - Lite Edition set te kijken, voor casual use... wat rechtvaardigd het verschil van 40eu?
Vind het op zich al best een pak geld.

Reviews die ik lees gaan over de v2 versies. De DAP 500v3 lijkt hier nog een beetje te zijn blijven hangen? Nu heb ik een kapotte Dap 900v2 waar het geen onderdeel wat stuk is niet meer voor te krijgen is. Dit maakt dat ik twijfel over de 500v3...
 
De 900 is ergonomischer, sterker en makkelijker met snelheidafstelling. 500 is erg goed apparaatje maar als je het geld hebt zou ik voor de 900 gaan.
 
Het geld is niet het issue, ik ben wel voor meer uit geven als het op de lange termijn beter is... maar om het nu blind uit te geven
 
Ik vraag me af wat er kapot is aan je 900V2, de behuizing (incl. schakelaars) van de 500V3 is identiek aan de 900V2, dus dat zou in principe verkrijgbaar moeten zijn. De motor en elektronica van de DAP900 zijn tussen V2 en V3 volgens mij weinig veranderd, dus ook dat zou beschikbaar moeten zijn. Blijft de vraag of het financieel wel interessant is om een DAP900V2 te repareren, en of de benodigde onderdelen al niet bijna even duur zijn als een nieuw apparaat.

Als je een auto hebt met middelharde of harde lak, of die mogelijk in de toekomst koopt (of gaat detailen), zou ik zonder meer voor een 900 gaan. Als je alleen auto's met zachte lak detailed, heb je aan een 500 waarschijnlijk genoeg.
 
Het exentrische deel is van de rest af - de bout die beide verbind is gebroken. Dennis@carclean zegt dat deze delen waar de bout nog in zit, op de bout na niet door hun leverbaar zijn. Heb daarom besloten dat de 900 economisch afgeschreven is. Het is een parts machine geworden...

Maar goed, denk dat het redelijk helder is waar mijn opties liggen...
 
Ik denk dat een goede machinebankwerker/metaalbewerker die bout er nog wel uit krijgt, of er uit kan boren en een maat grotere bout monteren na optappen.
Als je dat moet laten doen, is het alleen veel te duur, en zelfde geldt voor het laten versturen van het onderdeel waar de boutrestanten in zitten. (De fabrikant zal het wel hebben, maar dan zou dat onderdeel apart opgestuurd moeten worden, en zijn de kosten naar verhouding veel te groot, omdat het geen standaard reparatie onderdeel is).

Andere optie is op zoek naar een kapotte DAP500 of DAP900 (V1 of V2) waar iets anders aan kapot is, en van 2 apparaten één werkend apparaat maken.
 
Ik denk dat een goede machinebankwerker/metaalbewerker die bout er nog wel uit krijgt, of er uit kan boren en een maat grotere bout monteren na optappen.
Als je dat moet laten doen, is het alleen veel te duur, en zelfde geldt voor het laten versturen van het onderdeel waar de boutrestanten in zitten. (De fabrikant zal het wel hebben, maar dan zou dat onderdeel apart opgestuurd moeten worden, en zijn de kosten naar verhouding veel te groot, omdat het geen standaard reparatie onderdeel is).

Andere optie is op zoek naar een kapotte DAP500 of DAP900 (V1 of V2) waar iets anders aan kapot is, en van 2 apparaten één werkend apparaat maken.

Issue is dat juist de "poets" kant van de machine heel compact & complex is. De rest is gewoon een haakse slijper. Ik heb de machine al weken op de werkbank liggen... geen spijt dat ik hem defect van marktplaats gehaald heb. Maar toch die twijfel of het zin heeft. Ga er nog even over nadenken maar denk dat het een 900 word
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba