• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 900 incl. Orange, White en Green pad

Ignascio

Detailing rookie
13 jun 2012
3
0
Ik heb een Dap 900 gekocht, en hiermee wil mijn auto onderhanden nemen. Bij de glaze en sealant weet ik niet welke pad ik moet gebruiken, ik neem aan de finishing pad!

Ik heb de volgende producten

Foamen
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Nilfisk Alto

Wassen
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

Kleien
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

Maar daarna komen we bij het echte werk, hier heb ik een aantal vragen over.

Ik zal dan moeten beginnen met de orange pad en monello mezzo (0/1/5/4/3)?
Daarna met de witte pad monello mezzo (0/1/5/4/3)?
Hierna met de groene pad (of zeggen jullie bestel een zwarte pad) monello finale (0/1/5/4/3)?

Kan ik hierna Mothers California Gold Sealer & Glaze ook met de groene pad doen? en op welke stand moet deze?
En daarna de EXP pure sealant ook op de groene pad? en op welke stand?

Over de laatste stappen ben ik het nog niet zeker, graag jullie hulp

De enige manier om te kijken wat er werkt voor jouw lak is een testspot maken.
Begin dan met Mezzo op een witte pad en kijk of je daar resultaat mee haalt. Als je niet genoeg resultaat haalt,
kun je dan Mezzo op oranje proberen.
Om af te bouwen zou ik Finale op lichtgroen doen.
Voor glaze zou ik eerder een zwarte pad nemen. De lichtgroene heeft nog een kleine cuttingfactor, de zwarte niet.
Voor machinaal wax/sealant aanbrengen zou ik een gouden pad pakken.

Is de sealant genoeg, of zou ik ook nog een wax moeten aanschaffen?
Heb afgelopen enkele delen van de auto aangepakt, alleen toch perongeluk stukjes kuntstof geraakt. Hoe krijg ik de polijst middel er het best vanaf?

De exp sealant die jij hebt zal voldoende bescherming bieden. De keuze voor een wax is optioneel. De een doet het wel en de ander niet.

De goedkoopste manier om polijstresidu van je kunststof af te halen is apc icm met een veilige borstel. Anders is de Pre Wow een goede optie. De apc is in verhouding goedkoper, al is de pre wow ook erg zuinig.

Ja kan er ook voor kiezen om erna gewoonweg weer een laagje EXP er op te plakken .... is in huis, werkt perfect, zeker weten dat dekking 100% is, goede standtijd
( soms niet moeilijker maken dan dat het is denk ik maar zo )

Je kunt ook DIT en DIT topic doorlezen. Misschien dat het een aantal vragen kan wegnemen.