• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 900 starterkit, scholl of raffini?

Hier zijn zeer veel topics over, heb je de zoekfunctie al eens gebruikt hiervoor?
Blijft overigens altijd een persoonlijke keuze, er is geen “beste”
 
  • Leuk
Reactions: Tantalus
Dat van die zoekfunktie had ik zelf moeten bedenken maar als nieuweling
blokkeert er iets tussen de oren na het lezen van tienduizend berichten
met allemaal nieuwe info. Bedankt voor de tip!
 
  • Leuk
Reactions: Altos
De Monello uitvoering heeft als voordeel 3 gradaties waardoor ik iets eerder naar die zou grijpen maar het maakt weinig verschil. Kies voor jezelf de leukste...
 
  • Leuk
Reactions: Tantalus
@opelmark - Misschien handiger om iets als een mening naar voren te brengen en niet als feit aan te dragen. :D

Polijstmiddelen in de zon verwerken of uberhaupt bij hogere (lak)temperaturen verwerken is niet verstandig. (Met de uitzondering van eventueel Poorboys die hier juist op berekend is)
 
@Quantoxx : sorry hoor maar ik lees niks over mening dan wel feit in het stukje van @opelmark
Je kan het namelijk opvatten zoals je het wilt lezen: jij lees het als een feit, ik als een mening.
M.a.w. ik zou hier toch mee gaan 'oppassen' daar jij zoveel plaatst en men straks jouw mening als een feit gaat interpreteren ;)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark en zktom82
Wat voor type auto heb je?
https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-raffini-starterskit-lite-edition.html
Deze zou ik doen en wanneer je verwacht te moeten compounden dan Scholl S3 erbij kopen evt icm extra pads.
Zo heb je het beste van 2 werelden imho.
Persoonlijk vind ik in het algemeen :
S3 beter dan Veloce
Finale beter dan S30
Gele Monello pads vind ik ook niet je van het dan zou ik in het geval van compounden eerder voor een Scholl Sandwich Spiderpad of Mf cutting pad gaan bv.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tantalus en Emi
Wat voor type auto heb je?

Audi A6, zivergrijs metallic.
( via de zoekfunctie nog geleerd dat die waarschijnlijk in de categorie beton valt)

Die Dap MOET er komen.
Net nog geprobeerd met paarse scholl op een accuboormachine, 1200 toeren traploos.
Manmanmanman, wat n ellende,
(meestal) niet stil te houden, ook niet na 20 pogingen om de pad te centreren.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
A6 ? Doe nou niet met je accuboormachine....
A6 zou zomaar eens keiharde lak kunnen hebben (testspot) ,met een dap zou ik er rekening mee houden dat het zomaar wel eens 2 dagen (minimaal?) detailen zou kunnen betekenen.
 
@Quantoxx : m.a.w. zodra er geen 'ik vind' o.i.d. bij geschreven staat dan is het volgens jou meteen een feit is die voor iedereen moet gelden
.... erg vreemde redenatie hoor ( sorry hoor maar ik kan 'm echt niet volgen )
Zelf poog ik ook z.g.a. altijd 'ik vind' o.i.d. er bij te plaatsen, maar gebeurt dit een keer niet .... boeiend, doen er zoveel niet

@Tantalus : het is erg vervelend als men niet beschikt over de minimale apparatuur zoals een DAP.
Ik zou het persoonlijk of handmatig aan gaan pakken, of wachten totdat er een DAP ( of dergelijke ) is gearriveerd.
Een accuboormachine zegt het eigenlijk al, is om te boren en niet om te polijsten
Wat betreft de keuze tussen Monello en Scholl: is erg vaak aan bod gekomen met als resultaat:
maakt geen drol uit, ze doen beide waarvoor ze op de markt zijn gebracht.
Dit met in achterhoofd dat de Monello wat meer stoft, maar of dit je boeit is zo persoonlijk want stof is hup 1,2,3 te verwijderen denk ik dan maar.
 
Met een accuboormachine? : unamused: Straks heb je er zeker krassen in die alleen nog met opnieuw spuiten te verwijderen zijn. Al eens deftig ingelezen over de correcte wasmethode, 2 emmer methode, de wagen deftig drogen, prewash, kleien, waxen .... voor je direct begint te dappen? Elk zijn meug maar met een boormachine op de lak zitten komt niet goed volgens mij. Niet te snel willen gaan. Geniet van het proces om je wagen netjes te krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Tantalus
Ja dat deed zeer zie ik, dat van die boormachine. :cool:

Was eigenlijk bedoeld als test, en dat is gelukt. Een boormachine is dus echt NIET werkbaar.
De laatste hobbel (uitgave voor jezelf kunnen verantwoorden) is door die test nu genomen en de Dap wordt besteld.

Geselecteerde reacties liggen uitgeprint op tafel als leesvoer voor "zij-die-geen-tegenspraak-duldt". :p
Mijn dank voor alle bijdragen tot nu toe!

Het wordt de Monello/Raffini set, met een fles S3 er bij. Denk ik.
Met de pads uit de set ga ik eerst wat ervaring opdoen voor ik andere probeer.

Verkoopt iemand zijn Dap900-set, vanwege een upgrade of whatever, meld me dat dan even.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: opelmark
Met een boormachine ga je boren... met een polijstmachine ga je polijsten ;)...

Bij de keuze tussen Monello of Scholl is er geen goed of fout.
Net als dat type auto niet uitmaakt welke je kiest. De ene lak is hard, de ander zacht, waar je alleen achter komt met een testspot. Kijk ook maar eens bij de diverse verslagen. Daar waar de ene Alfa boterzacht is, wordt een andere Alfa alleen met rotary netjes.
Ik had me ook eerst verdiept in wat te kiezen toen ik de DAP aanschafte. Ik wist het ook niet meer. De reden dat ik voor Scholl koos met een als bekend staande harde lak op de XC60 en Focus?? De Monello versie was tijdelijk niet beschikbaar. Dat maakte de keuze makkelijk.

Monello stoft meer... nou mijn Scholl kan ook stoffen, dus moet ik daarna ook schoonmaken.
Scholl is beter met harde lakken... Monello levert ook gewoon een mooi resultaat.

De combinatie van pad en polijstmiddel op een lak geven correctie. En dan is er nog een verschil tussen de eerste keer in je leven polijsten en het vaker gedaan hebben. Al doende leert men.

Vergelijk het maar met de vragen als “welke shampoo moet ik kiezen” of “welke wax moet ik kiezen”. De reden dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet, komt omdat er veel producten zijn en de een beter met het een en de ander beter met het ander overweg kan.

Kortom, gewoon een DAP-set bestellen, maakt niet uit welke. En kom je tot de conclusie dat de ene set niet lekker werkt voor je, kies je in de webshop voor de andere polijstmiddelen en probeer je die. Want als je dacht dat je klaar was met bestellen na deze set... dan begint het pas.

Daarnaast kun je er op vertrouwen dat Carclean goed spul verkoopt, dus bij geen van beide keuzes krijg je spreekwoordelijke “rommel”.

Succes!!
 
Het wordt de Monello/Raffini set, met een fles S3 er bij. Denk ik.
Met de pads uit de set ga ik eerst wat ervaring opdoen voor ik andere probeer.
https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-raffini-starterskit-lite-edition.html
De pads die bij die set zitten zijn nooit weg maar voor de A6 is de kans op keiharde lak zeer groot (al moet een testspot dat uitwijzen). Kijk ook voor onderstaande pad mocht het budget dat nog toestaan.
https://www.carclean.com/nl/sandwich-spider-foam-polishing-pad-135mm.html
Ook een paar pads voor de kleine backingplate zou ideaal zijn om te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Tantalus
@mk-us - Vreemde redenatie? Kwestie van de zin gewoon lezen. Er staat toch letterlijk dat Scholl voor problemen zorgt als je hem in de zon gebruikt?

Waar ik het wel 1000% mee eens ben; ;)

Wat betreft de keuze tussen Monello en Scholl: is erg vaak aan bod gekomen met als resultaat:
maakt geen drol uit, ze doen beide waarvoor ze op de markt zijn gebracht.
Dit met in achterhoofd dat de Monello wat meer stoft, maar of dit je boeit is zo persoonlijk want stof is hup 1,2,3 te verwijderen denk ik dan maar.


Maar iemand heeft vóór dit bericht aangegeven dat Scholl in de zon voor problemen zorgt, dan neem ik dat gegeven toch mee in mijn afweging? Helemaal als ik nieuw ben in het wereldje en het moet hebben van info die gegeven wordt.

''Kies voor Scholl, want Monello stof sowieso als een malle''
''Kies voor die ene dressing, want die andere vlekt gegarandeerd''
''Kies voor die ene wax, want de andere werkt niet goed''


@Tantalus - Zoals je inmiddels gelezen kunt hebben: Monello of Scholl Concepts producten bij je DAP-set; Het maakt allemaal weinig uit omdat beide merken goede producten hebben. Mijn advies zou zijn, ondanks dit, om voor Monello te kiezen. Zo heb je 3 gradaties van zowel pad als polijstmiddel en kan je elke lak op de juiste manier gaan behandelen.
Een harde lak aanpakken met je grofste combinatie zal nodig zijn, maar met deze grove combinatie beginnen op een zachtere lak is teveel van het goede. Met de 3 gradaties kun je dus overal op aanpassen. :D

Oh en die boormanchine... Tja. :p Leuk om ooit eens een polijst-cone of polijstball op te zetten, ook handig. ;) (Karamelschijf is ook een optie! Credits naar @Marcel1973 :p )
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tantalus