• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 900 Starterskit lite ed.

Johny bravo

Detailing rookie
5 mrt 2011
12
2
Ik ben van plan om de dap900 starterskit lite te bestellen..
Nou zie ik dat er geen light green pad bij zit, en ook niet binnekort leverbaar is (2099).
Mijn vraag is of je met de zwarte pad met finale Hetzelde resultaat kan behalen?

Ook zit ik te twijfelen of ik Inizio bij moet bestellen voor de oranje pad, of kan ik met mezzo net zover komen.
Ik wil het gebruiken op een zwarte vw bus, dus wil graag alles in een keer goed doen omdat het redelijk wat meters zijn..
Alvast bedankt!!!

ik heb zitten lezen in het topic van Ivo's VW Transporter en daar moest Ivo aan de slag met een woolpad en Inizio op een rotary, en dan heb je een zware combinatie 8o

Daar zou je van kunnen uitgaan dat de lak knetterhard is. Ik denk dat je flink aan de bak moet met een DAP pakket zoals de Lite. In jouw geval hoeft het niet zo te zijn, maar is wel iets om rekening mee te houden.

De light green pad is 1 stapje grover dan een zwarte pad, maar weer 1 stapje fijner dan een witte pad.

De meeste mensen bouwen het af van grof naar fijn:

- woolpad
- gele pad
- oranje pad
- heavy green pad
- witte pad
- light green pad
- zwarte pad

De meeste zullen van een witte pad met Mezzo overgaan naar een zwarte pad met Finale.

Ik zou de inizio gewoon meebestellen je zult echt wel een keer nodig hebben ook al is het bij een amdere wagen.
Ik zou gelijk een 2e of 3e van iedere pad bijbestellen zodat je vooruit kunt.

Suc6

Kijk vorig jaar heb ik ook dezelfde bestelling gedaan (lite dap900 pakket) bij mij zat er geen groene maar een zwarte pad bij zoals nu (denk ik).
Dus er zat een oranje, witte en zwarte pad bij.
Op mijn wagen (audi) kwam ik er niet met 1 hit (orangje en mezzo) en de swirls waren echt niet overdreven.
Op een bmw lak lukte dat echt helemaal niet het verbeterde wel maar ik kwam te kort ... vorige maand heb ik een wool pad en gele besteld + inizio om toch zwaarder te kunnen gaan.
Ik raad je aan om toch de inizio en de gele pad ook te bestellen en als je nu toch bezig bent doe die woolpad ook want een VW lak kan idd knetterhard zijn (meestal)

Oké, verstandiger sat ik dus geel ook meebestel.. En Miss ook wel een wool aangezien ik echt veel swirls heb! Werkt zoon woolpad net als alle andere of is daar weer een speciale techniek voor nodig?

Mijn vorige detail heb ik voor de eerste keer na de Megs 205 op wit overgegaan op Monello Finale met wit. Is dit dan te grof kwa pad?

@Patrick, bij de VW bus hadden we een redelijk zware combi nodig, mede omdat het een metallic lak was.
De meeste busjes die ik heb gedaan waren in een poep en een scheet met een gemiddelde combi te corrigeren.
Dus mijn vraag, wat voor lak heeft TS op de bus, en dan bedoel ik iets meer als "zwarte lak"

Johny bravo zei:
En Miss ook wel een wool aangezien ik echt veel swirls heb! Werkt zoon woolpad net als alle andere of is daar weer een speciale techniek voor nodig?

Deze woolpad is geschikt voor de DAP.

In principe werkt het hetzelfde als alle andere pads, wel tussendoor schoonmaken.
Voor de hoeveelheid swirls maakt het niet uit, het gaat meer om de cuttingpower van de woolpad, deze is sneller/grover qua afname.

Bij mij zou het ook om metalic lak gaan, en die is er volgens mij best slecht aan toe..
Die woolpad moet je dus op tijd uitspoelen, maar is dat met ieder andere pad ook niet het geval?
En is het zo dat als ik met 1 hit geel niet alles weg krijg, een 2e hit dit nog wel kan of is dat dan ook zinloos..
Het is toch een soort hobby dus het mag best wat langer duren.. Hoef er m'n brood niet mee te verdienen!

Haha ik denk dat jij iemand anders voor hebt dan je denkt...
Ik ken geen Dries, heb je nr niet, en woon 1,5 uur rijden van denhaag of.. :lol

Shittt een dubbelganger..dit verklaart een hoop!!:-b
Voor mij is alles duidelijk.. Ik ga de gele pad en Inizio erbij bestellen..en Miss nog een pad om de glaze erop te zetten.. Waxen wil ik met de hand blijven doen..

Nog een vraagje.. Kan ik met de dap ook een camper polijsten? Het zijn van die grote witte platen? Geen idee hoe dat precies heet.. Denk dat de platen zelf wit zijn en dus niet gespoten..