• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP 900 V3 of Bigfoot LHR 15E?

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
65
Ik was van plan een DAP 900 te kopen om te polishen maar zie nu ook de Bigfoot staan. Ik ken dit merk verder niet.
Is dat echt een serieus betere machine of is het grote verschil in prijs niet de moeite waard?
thnx

Peter,
Ik heb ze allebei en ben over beide machines tevreden . De afweging welke machine je zou moeten nemen is afhankelijk van het werk wat je ermee verwacht te gaan doen (en de auto's). Voorbeeld ik heb een Bmw met keiharde lak en aanvankelijk had ik alleen een dap echter vond ik dat deze niet genoeg correctiekracht had (kan wel alleen het duurt veel langer) en daarom een bf21 aangeschaft. De lhr15 heeft een iets kleinere uitslag en dat maakt iets veelzijdiger in het gebruik dan de 21. Met mijn Dap doe ik nu de kleinere delen icm 4" pads.
Wat voor auto heb jij?

Ik heb beide liggen, vorige jaar begonnen met een Dap900V3, en later een BF15 en een mini BF aangeschaft.
Het ligt er heel erg aan wat wil je er mee gaan doen? Af en toe eens je eigen auto doen of vaker auto's poetsen.
De BF15 heeft wel meer kracht als de Dap.
De originele pads van Rupes zijn wel duurder als van Monello. Als je het maximale effect uit de BF machines wil halen, moet je ( vind ik) ook de pads van Rupes gebruiken.

Dank voor de reacties.

Ik wil er een McLaren mee gaan bewerken. Dat is een volledige uit Carbon gemaakte wagen waardoor warmte net iets eerder een probleem wordt dan een stalen auto.
Ik gebruik hem waarschijnlijk maar 1 of 2 keer per jaar, maar ik wil gewoonweg het allerbeste resultaat bereiken.
Ik heb inmiddels al wel begrepen dat de Bigfoot 21 eigenlijk net iet te groot is en dat de Bigfoot 15 rustiger is en dus ook beter geschikt voor de wagen. De McL heeft nl heel veel kleine panelen en rondingen, alleen de "motorkap" (nou ja eigenlijk de kofferdeksle) is wat groter, de rest is allemaal kleine panelen.
En inderdaad, ik ga dan voor de pakketaanbieding waardoor ik ook de pads en polish van Rupes ga gebruiken.
Ik ben benieuwd.

Als je heel veel kleinere vlekken hebt en veel rondingen. zou ik voor de mini BF gaan.
De grote vlakken duren iets langer als met een BF15, maar het resultaat is net zo mooi als met BF15.

Peter,
De bigfoot lhr 15 is een hele mooie machine en wellicht is een Rupes mini erbij ook een goede investering daar we het toch over dure auto's hebben.
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/HD_Orbital_Orange_Polishing_Pad_6inch_HD_23600_103187
Van deze pads staan er ook fimpjes op youtube en deze volgen blijkbaar goed de rondingen van de auto en zijn ook ontwikkeld om de temparatuur van de lak laag te houden. Ik heb ze (nog) niet maar mij lijkt het wel wat.

Ik heb zelf recent de overstap gemaakt van een pro 900 en dap 900V3 naar een flex rotary en rupes 15 en mini. Fantastische apparaten al moet ik stiekem zeggen dat ik de dap soms nog best mis. Met de 15 en de mini heb je mijns inziens een hele mooie combinatie.

Dank voor al jullie goede adviezen. Ik had al half en half gekozen voor de Bigfoot 15 maar uiteindelijk heeft Tim me overtuigd dat het toch beter en mooier wordt als zij (Diventa Bella) de auto helemaal professioneel en vakkundig onder handen nemen en in de Geyon MOHS+ en Waterbead zetten.
Waarvan aktie :-)
Foto's zijn mid Mei te verwachten.

Ik heb mijn rupes 15 weggedaan, beter de DAP900, IMO
De rupes mini is een aanrader, kan niet meer zonder.
Je zal zeker Gyeon Mohs+ en durabead bedoelen ;-)