• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap of hand? Mensen uit emmen met een dap?

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
35
Meppel
Hey!

ik begon hier met een kleine kennis + uitrusting..
en ik wil sowieso meer detail kennis + uitrusting aanschaffen...

Nu ben ik wat meer gaan lezen, en begint de DAP toch wel erg verleidelijk te klinken :O

Is het makkelijk/mogelijk om te beginnen met Dappen zonder ervaring hierin? als je jezelf goed inleest?

Is een Dap aan te raden boven niet machinaal poetsen?

ik zat zelf te denken aan een dap beginners pakket dan!
welke van deze 2 is dan aan te raden?
101597 DAP500 V2 CCS Starterspakket
101595 DAP500 V2 Raffini Starterspakket

Ik ben erg benieuwd! want dan bestel ik nog ff niks en ga ik voor een Dapje :eek:
 
Kijk eens of er een forumlid met een DAP bij je in de buurt woont.
Hij/zij kan je op weg helpen of evt. je laten proberen met zijn/haar DAP.

Zo is het bij mij ook gegaan. Cees (CvW) heeft mij op weg geholpen ook met de DAP (mij ook aan het detail virus geholpen) en dat scheelt echt een stuk.
 
Super Top zei:
Kijk eens of er een forumlid met een DAP bij je in de buurt woont.
Hij/zij kan je op weg helpen of evt. je laten proberen met zijn/haar DAP.

Zo is het bij mij ook gegaan. Cees (CvW) heeft mij op weg geholpen ook met de DAP (mij ook aan het detail virus geholpen) en dat scheelt echt een stuk.
Opzich wel een slim plan! :O

Dan bij deze maar.. zijn er mensen uit omgeving Emmen hier op het forum? =) ben erg benieuwd naar wat een Dap kan :eek:
 
Zoals elders ook te lezen staat: de DAP is echt fool proof. Enige manier waarop je met de DAP schade aan je auto kan veroorzaken, is de DAP te laten vallen op de auto ;) .

Machinaal detailen gaat zoveel beter en sneller dan met de hand. Bovendien is het ook veel leuker. Als je tussen deze twee moet kiezen, neem dan het Raffini-pakket :)^
 
Met de DAP kan je dingen aanpakken die je gewoon amper tot niet met de hand voor elkaar gaat krijgen !
Het is een stukje rijden maar zeker de moeite waard: DAP Clinic
En wat DKBM al zegt, tenzij je er mee gaat gooien of een zéér lange tijd op 1 dezelfde plak laat gaan ga je problemen krijgen >>> oftewel fool-proof
 
Zeker voor de DAP gaan! Ik heb er geen minuut spijt van gehad en zoals iedereen zegt: schade kun je er niet mee aanrichten...

Ik ben zelf begonnen met de SSR serie en heb nu ook de monello serie er naast....

Grote hamvraag is: werk je binnen of buiten.. Heb je een carport of niet? De monello serie verwerkt slechter in de zon en warme omstandigheden.
De SSR serie heeft daar weer geen last van en kun je ongestraft toepassen in de zon. Dat was destijds voor mij een erg groot voordeel. Inmiddels heb ik een binnenwerkplaats en dus ook de monello serie er bij.

De monello serie heeft op harde lakken weer wat meer power, waar de SSR serie er wat moeite mee kan hebben..
 
hahaha :p
nou een minuut op 1 plek blijven hangen spreekt voor zich natuurlijK!
Fool proof.. klinkt goed =D


Tja helaas beschik ik niet over een carport en zit ik dus wel vast en buiten wassen/detailen
het grootste nadeel is altijd nog dat ik pas na 4 uur 's middags wat kan doen omdat voor die tijd de volle zon er op staat...


Oja, ik vroeg me ook af, als je nu zo'n DAP koopt..
wat voor producten heb je er naast dan nog nodig?
 
Ga dan voor OF een pakket OF de DAP900 + Kompressors ( wel iets duurder maar zeker de weten het geld waard )

+

l l l l
vvvv
 
ideaal die mail functie btw ;) ken je snel reageren =)

Ja ik zou sowieso voor zo'n pakket gaan..
en aan de berichten hierboven te lezen zou ik voor de ccs pakket gaan aangezien PB in de zon kan en ik niet beschik over een carport ed...

Maar als je nu dat pakket aanschaf...
heb je dan een mooi pakketje om naast me klei/wax ed. een GOEIE detail beurt te doen :p
 
Probleem heb ik ook. Maar de vraag is trek je het zelf wel als je de hele dag in de volle zon staat. Ik in elk geval niet.
Bovendien heb ik normaal doordeweeks toch pas 's avonds tijd om ermee bezig te gaan. En anders zijn er altijd nog oplossingen als een uitvouwbare partytent die ik nu heb staan. Dan is het wel uit te houden en met dat beetje schaduw is de Monello is naar mijn idee dan ook prima te verwerken.

Verdere producten. Tsjah...
Pads, Afplaktape, Polijstmiddelen, Wax, Doeken.
Evt. Klei middelen, Quick detailer, enz.
 
Tja mijn werk is voornamelijk 's avonds.. werk in de gehandicaptenzorg en is dus onregelmatig werken..
dus ik heb helaas voornamelijk 's middags tijd hiervoor =O

ach beetje zon is lekker joh ;) daarna gewoon het zwembad in duiken en dan kan je er weer tegen aan!
 
Dennis121 zei:
.... Maar als je nu dat pakket aanschaf...heb je dan een mooi pakketje om naast me klei/wax ed. een GOEIE detail beurt te doen :p
- 2 emmers
- Doeken
- Washmitt ( dus géén spons )
- Foamen*
- Wassen
- Kleien
- Polijsten
- Glaze*
- Sealant*
- Wax

- Voldoende extra doeken#
- Diverse borstels#
- Velgenreiniger
- APC#

* = een extra stap die niet noodzakelijk is, maar het zgn kersje op de taart
# = niet perse, maar maakt het allemaal wat makkelijker

In elk geval, lees het stappenplan goed door, kom je héééél ver mee

Ow ja, parasol op voet is ook nog een optie als je geen binnenruimte of een partytent hebt
 
mk-us zei:
- 2 emmers
- Doeken
- Washmitt ( dus géén spons )
- Foamen*
- Wassen
- Kleien
- Polijsten
- Glaze*
- Sealant*
- Wax

- Voldoende extra doeken#
- Diverse borstels#
- Velgenreiniger
- APC#

* = een extra stap die niet noodzakelijk is, maar het zgn kersje op de taart
# = niet perse, maar maakt het allemaal wat makkelijker

In elk geval, lees het stappenplan goed door, kom je héééél ver mee

Ow ja, parasol op voet is ook nog een optie als je geen binnenruimte of een partytent hebt

mooi lijstje zo =D
ff gaan opslaan!
Foamen.. das tuch zo'n apart koppelstuk voor op de hogedruk reiniger? of zit ik daar nu COMPLEET naast? :p