• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 & audi a4 B6 (2004) zwart metallic

Tobs

Detailing rookie
16 okt 2009
2
0
Ik wil machinaal mijn auto gaan polijsten om kleine krasjes en swirls weg te krijgen. Ik heb het met scratchx al geprobeerd een tijd terug en dat gaf niet het gewenste resultaat. Nu wil ik een dap500 kopen bij carclean inclusief een pakket met ssr1 en ssr2,5 (poorboy) en verschillende applicators CCS (in totaal €185).
Mijn vorige auto was ook zwart (vw golf uit 2002 met zwart metalic lak) en die heb ik wel eens naar een poetsbedrijf gebracht om te laten polijsten, maar daar werd het niet veel beter door. Hoe zit het met de lak van mijn audi. Is die ook zo hard, of ga ik echt voordelen halen uit zo'n dap500 in vergelijking met scratchx? Dus is het een aanrader om hierin te investeren, want is toch weer €185?

Kort: Ja

Uitgebreid: Jazeker, waarschijnlijk heeft dat autobedrijf wel moeite gehad met de hardheid van je Golf (VAG lak = hard) maar het is zekerweten op te lossen.
Je moet het voordeel niet alleen zien in de Dap, maar ook door de gebruikte middelen. Ssr 2,5 heeft een veel sterkere polijstende werking dan ScratchX (heb zelf met ScratchX ook nooit iets kunnen bereiken) en dmv een Dap kun je met lichter werk veel meer bereiken. De 185,- is een investering die zich zich vaak uitbetaald in een hogere restwaarde en (ook niet geheel onbelangrijk) meer plezier van je auto.

Gezien de harde Audi lak zou ik zeker kiezen voor de Raffini startpakket.Poorboy's is goed maar laat het helaas liggen op de harde lakken.
https://www.Carclean.com/product/DAP/DAP500_V2_Raffini_Starterspakket__101595