• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tweedehands auto gekocht: ''gepoetst'' zwart metallic napolijsten, waarmee?

Ruttie85

Detailing addict
23 apr 2011
63
65
Beste forumleden,

Ik heb een metallic zwarte Toyota Yaris gekocht.

Ik wil deze auto excentrisch nabehandelen. Want hij is bij het poetsbedrijf geweest, en ik zie in lantaarnlicht zwemen zitten, die waarschijnlijk, wanneer de wax gaat verminderen, hologrammen gaan worden.

Daarom een nabehandeling, om die hologrammen eruit te halen en wat nabewerking.


Ik heb de volgende middelen:

-Poorboys SSR1
-Meguiars ultimate Compound
-Meguiars #86.

Ik wax de auto na met Collinite 915.


Wat zou jullie keuze zijn?
 
Hologammen zou je er met een finishing combi uit moeten kunnen krijgen. :D Ik ken de genoemde middelen niet of amper, maar jij weet vast zelf wel wat een finishing combi is. :D
 
Bij hologrammen is afwerken met een lichte polish vaak voldoende. En bij een Toyota zal dat helemaal voldoende zijn.

Nu heb ik een hoop polijstpasta's gebruikt in de jaren, maar heb ik geen ervaring met de pasta's die jij op noemt.

Ik ben geneigd om SSR 1 te roepen. Dat is toch de lichtste van ppw? Of werkt dat bij hun net anders om?

Anyway! Begin met het lichtste middel :)
 
Ik ben inderdaad geneigd de SSR1 te nemen, onlangs op schoonouders' auto de 2.5 gedaan.
(wel wat doffe plekken naderhand, de 915 haalde deze weer op..)

Goed te verwerken in de zon, ik kan helaas niet altijd in de schaduw werken.

De Ultimate compound heb ik nog alleen handmatig verwerkt, niet machinaal.

Haalt de kleur wel weer mooi op, maar iemand ervaring met dit spul, machinaal?
uitpoetsen is wel moeilijker is mijn ervaring.
 
Ik ben inderdaad geneigd de SSR1 te nemen, onlangs op schoonouders' auto de 2.5 gedaan.
(wel wat doffe plekken naderhand, de 915 haalde deze weer op..)

Volgende keer de 2,5 toch nabewerken met een lichtere combo. Die 'doffe plekken' zullen gegarandeerd terugkomen als de wax begint te verdwijnen, je hebt ze enkel tijdelijk gemaskeerd.
 
Ik zou de Megs Ultimate Compound nemen in combi met lichte pad. ( opschalen indien noodzakelijk )
Weet zeker dat je meer dan tevreden zult zijn.
 
@ Vanquish,

Inderdaad, daar ben ik me van bewust..
Had alleen geen andere compound meer beschikbaar.

Over circa een half jaar volgt een nieuwe detail van hun auto, ik zal hem dan met een lichte compound doen.

(Er wordt maar 3k km per jaar mee gereden dus een zware klus is dat nooit.)