• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 goed of defect?

desnatas

Detailing rookie
19 apr 2010
8
0
Hallo,

ik heb onlangs een DAP500 aangeschaft en ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Klopt het dat je de pad met de hand kunt laten stoppen met draaien? Als ik namelijk iets teveel druk zet of hem in een lage snelheid heb staan om de poets te verdelen over het oppervlak, dan verliest deze drastisch veel "draai"snelheid (soms tot stoppen toe). Maw de excentrische beweging is niet te stoppen, maar de draaiende beweging wel.

Ik heb twee auto's gedaan en heb er wel goed resultaat mee, zolang ik maar niet teveel druk zet. Als dit wel in orde is, wat is hier dan de functie van?

Ik hoor graag van jullie, groeten Desso.

Niets aan de hand.

In lage toeren stopt de roterende functie. Kwestie van het toerental opvoeren.

Ik verdeel het produkt meestal in een Z vorm op het plaatdeel, dan pas zet ik de machine aan.
Bij elk nieuw te behandelen deel, neem je automatisch weer een 'nieuwe' hoeveelheid produkt mee.

De DAP500 draait vrij om zijn eigen as, dus hij wordt niet geforceerd aangedreven. Hij kan dus gestopt worden met de hand, maar ook wanneer je hem met teveel druk gebruikt, schuin houdt of op een hol of bol deel van je auto gebruikt. Hierdoor werkt de machine veiliger dan een geforceerd roterende machine.

Vooralsnog niets aan de hand dus. ;)