• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500/pads aanschaffen

DC-R

Detailing rookie
26 jul 2009
7
0
beste mede poetsers:)

Ik heb een aantal maanden geleden een starters set besteld bij carclean van Meguiar's. Dit was om alles met de hand te behandelen maar ik krijg nu een aantal mensen die mij hebben gevraagtom hun auto ook te behandelen. Nou wil ik dus de welbekende dap500 aanschaffen met de pads uiteraard maar zoals al velen voor mij hebben gevraagt wat moet ik aanschaffen.

Ik wil meerdere auto's doen dus de hardheid hiervan zal ook verschillend zijn.
Ik denk dat 5.5inch voor mij het juiste formaat is aangezien je dan net iets makkelijker overal bijkomt.

de kleuren pads is me ook wel een beetje duidelijk

De Lake Country pads in volgorde van zacht naar hard:
CCS 5.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad
CCS 5.5 inch Blue Final Finishing Pad
CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
CCS 5.5 inch White Polishing Pad
CCS 5.5 inch Heavy Polishing
CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad

de middelen die ik momenteel heb:
Meguiar's NXT Shampoo
Meguiar's Smooth Surface Clay
Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner
Meguiar's Deep Crystal Polish
Meguiar's NXT Tech Wax 2

Mijn vraag is.
Kan ik met mijn huidige spullen gewoon overgaan op machinaal of is dit daar niet geschikt voor? ook zou ik toch graag willen weten welke pads mij aangeraden worden bij welk product (hier heb ik nu namelijk nog geen idee van)

Ik hoop dat ik jullie mij hier mee kunnen helpen dan kan ik zo snel mogelijk de spullen bestellen:) Alvast bedankt voor de moeite

MVG Ron

hee ron

de middelen die je nu hebt zijn eigenlijk niet geschikt om machinaal te werken..

met de rij pads: je hebt ze echt niet allemaal nodig

mijn advies

koop de monello kit, dan zit je gewoon goed, en ben je compleet!

dat ik ze niet allemaal nodig heb was mij idd bekend maar heb ik niet een aantal dubbele nodig? Ik heb wel aantal starters sets gezien maar ik krijg het vermoeden dat deze niet helemaal kompleet zijn. Ik zie namelijk geen wax ertussen staan en neem aan dat ik die wel moet hebben.

Zijn geen van de middelen die ik heb geschikt voor machinaal? Ik heb wel al veel gelezen dat poorboy meer bevalt onder de mensen hier bijvoorbeeld maar ik heb deze nu eenmaal gekocht en neem aan dat ze prima hun werk doen tot het op is.

+1 Monello DAP500 kit aanschaffen en je bent vrijwel klaar, wax heb je al: de NXT 2.0 ;)
Step 1 en 2 zijn prima voor handmatig, maar voor machinaal zet het niet echt zoden aan de dijk :no Step 2 kun je eventueel nog gebruiken als voeding, maar oppassen dat het niet te snel droogt, dan is het een bitch om te verwijderen, dat is het probleem met deze middelen, ze drogen te snel voor machinaal gebruik.

perfect dan weet ik wat ik nu ga bestellen;) bedankt voor de info

uhm wax met de hand of machinaal aanbrengen?

Als een vloeibare versie hebt met de machine, de paste gaat makkelijker met de hand (vind ik)

bij de monello kit, zit een gouden concorso pad, deze kan je gebruiken om te waxen,

kan je zelf even kijken of je het makkelijk vind of niet

ik vind met de hand fijner.. ook vloeibaar doe ik graag met de hand

puur persoonlijk denk ik

@Surreallistic: men spuit de pad veelal een beetje nat met bv spray/wipe of last touch om zodoende het geheel vochtig te maken.
Daarna gewoon het middel gebruiken waar je mee aan de slag wilt gaan.
Als je klaar bent, goed schoonmaken om uitharding ontstaan door het gebruikte middel tegen te gaan.

Ook als de pad voor het eerst gebruikt wordt/ uit de verpakking komt? Kan QuickDetailer (mist & Wipe van Meg.) ook gebruikt worden?

Quick Detailer voldoet bij mij prima.:-)^

Ik gebruik hem hiervoor gewoon 1:1 verdund welke ik ook voor het kleien gebruik.