• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke hand pads aanschaffen

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.047
178
45
Hattem
Ik ben van plan om weer één en ander aan te schaffen, in elk geval de Monello Lancia Foam set met de 5L can.

Verder was ik was ik mijn Grand Scenic nu met 2 emmers en verbruik de Meguairs Gold Shampoo en ben daar wel erg tevreden over. Ik droog met na met de grote Monello Doppino Drying Towel.

De auto is nu een half jaar jong en de lak staat er nog keurig bij. Alleen de stijlen tussen de ramen bij de deuren Zitten wat swirls.
Voor het waxen ga ik de Meguairs Tech Wax 2.0 gebruiken. (Later wil ik overstappen naar Colinite 845)
Deze ga ik handmatig aanbrengen want ik heb nog een DAP. Nu dit hier zo’n handpadje bij geleverd maar denk dat ik beter de Monello Easy Detailing had pads kan aanschaffen (oranje, wit en zwart). Of zou ik beter de Disco pads kunnen nemen? Of nog een ander merk?

verder wil ik nog wat doeken er bij voor uit het uitpoetsen en twijfel hierbij tussen de Monello Peluche Verder of de Picolo Nero. Of een mix?
 
Inderdaad snel overstappen op de Collinite. :D Mijn buurman is/was altijd grootverbruiker van dit spul, maar binnen no-time was de beading/sheeting helemaal ruk. Ik heb het toen zelf een keer aangebracht op zijn auto omdat hij het misschien niet goed aanbracht, maar het werd er niet veel beter op.


Ik denk dan 95% van de wax-smeerders handmatig werkt, ondanks dat zij meerdere machines hebben. ;) Ik gebruik zelf graag een foampad, zoals de Monello - Disco Nero (Nero = zwart) / Disco Rosso (Rosso = Rood) of de andere varianten zoals de Doppio. (2 van de Disco's op elkaar, zeg maar)

De handpads zijn prima, maar Oranje heeft een cuttingfactor en is dus wat stugger/harder, zelfde geldt voor Wit. Zwart is dan weer zachter en bedoeld voor wax/sealant/glaze/etc.


Zelf gebruik ik graag de Peluche Verde of zijn grotere witte broer, de Peluche Bianco. De Nero's heb ik liggen, maar blijf dit een dun en klein doekje vinden. De andere doeken vouw ik altijd 2x en dan heb je een ''volle'' zachte doek met lange en korte zijde c.q. vezels.