• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP500 - Welke stand bij welke handeling?

MalibuNL

Detailing rookie
27 mrt 2015
4
0
Goedendag,

Heb al weer een tijdje een DAP500 liggen, en heb ondertussen al meer dan een jaar de auto niet meer gewassen... *schaam me diep*
Nu wil ik deze morgen weer eens lekker gaan verwennen, maar ben helemaal kwijt welke stand ik nou ook alweer waarvoor moet gebruiken....

Ik ben in het bezit van een DAP500v2 met het powerpack, hierin zaten 3 pads met 3 polijstmiddelen, Veloce, Mezzo en Finale.
Als ik het goed heb gebruik je de Groene pad voor Mezzo, Oranje voor Veloce en Wit voor finale (Deze pads kwamen mee met de DAP500).

Echter, welke stand op de DAP gebruik je ook alweer met de pads/middelen..... Heb al even lopen zoeken op 't forum hier maar kon het niet meer terug vinden.....

Alvast bedankt!
 
Misschien heb je hier wat aan ;)
conv_1748.webp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Reacties: Tim
Je moet wel even opletten met de pads, er zijn namelijk veranderingen geweest qua kleur. Als jouw pads niet vlak zijn zoals deze https://www.Carclean.com/product/Mo...inch_Orange_Light_Cutting_Pad_78_22550_100739, dan heb je volgens mij de oude pads, en heeft de groene de minste cutting, de witte meer, en de oranje nog wat meer. Als je vlakke pads hebt, dan klopt het bovenstaande schema.

Overigens is het ook verstandig eerst even een testspot te doen, als je auto een jaar niet gewassen is, heb je waarschijnlijk ook minder last van swirls ;). Je kunt eerst finale op de pad met de minste cutting proberen, en eventueel opschalen naar mezzo op de oranje, of zelfs veloce op de oranje, en dat weer afwerken met de finale.
 
Tnx - Ik heb inderdaad "platte" pads, dus zonder enig patroon erin. Kan dus dit schema aanhouden?

Heb de auto het afgelopen jaar 1 keer "gewassen" even snel-snel met twee-emmer techniek. Verder met regelmaat afgespoten, maar ziet er nu echt niet uit :)

Thanks voor de tips.
 
Heb je deze auto al eens gepolijst? Dan weet je waarschijnlijk ook wat voor lak je kunt verwachten en anders zul je een testspot moeten doen. Grofweg stel ik zelf de machine in van een hoge stand welke ik ook per stap afbouw maar een lagere stand .
Zeg qua voorbeeld
stand 5 voor de meest grove combinatie
stand 4 voor de middelste stap
stand 3 voor de finish
Maar goed je kan eventueel ook zo'n middelste stap met 2 verschillende pad/machinestand combinaties doen afhankelijk van hoe makkelijk je de defecten weg denkt te polijsten.
Ik ga binnenkort bv weer een Prius doen waarbij ik met Monello oranje en mezzo (denk stand 4 op de Dap) alleen locaal de krasjes aanpak met mijn DAP om vervolgens de gehele auto met de Rupes geel (stand 3) combo af te werken. Althans dat is wat ik verwacht te moeten doen...
 
Heb de auto al een keer of 4 gepolijst - lak is vrij hard. normaal pak ik de Veloce enkel voor de echte krasjes en werk ik de auto zelf af met mezzo-finale.