• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 / Backing plate Chemical Guys

1969mustang

Detailing rookie
10 dec 2011
6
0
Weet er mss iemand welke schroefdraad er op een backing plate van 6 inch van "Chemical Guys" zit ?

Ik had een DAP900 besteld, maar hier zat een 5 inch backing plate op.

Ik ga de 7 inch pads van Meguiars gebruiken.

Nu enkel toen ik de 6 inch erop wilde zetten ging dit niet zo soepel als de 5 inch er af en op gaat.

De lengte van de schroef van de 6 inch is ook ietsje langer dan die van de 5 inch, nu is dit geen probleem, hier kan ik een rondel tussen plaatsen.

Enkel wil ik niet de inwendige schroefdraad van de DAP900 beschadigen.

Weet mss iemand of deze schroefdraden van alle machines en backingplates gelijk zijn of verschillen en of deze 6 inch van "Chemical Guys"
past op de DAP900 ?

Grtz, Kurt.

De schroefdraad van backing plates voor dual action machines zou m.i. hetzelfde moeten zijn.
Ik neem aan dat je de schroefdraad van de plate al gecontroleerd hebt (?)

Deze van de 5 inch die bij de set zat was 5/14 24" als ik me niet vergis, deze stond op de plate.

Nu op deze 6 inch van chemical guys staat niets, hij ziet er wel ongeveer idem uit, maar ik ben niet zeker.

Denk niet dat deze een andere gebruiken, want op de plaat die bij de DAP900 zat staat deze maat en op een site heb ik een backingplate gezien van een ander merk met dezelfde draad en hier stond bij "geschikt voor de G220 van Meguiars.

Deze is ook Amerikaans, dus ik vermoed van niet.

Chemical Guys 6" Rotary Backing Plate
Deze Backing Plate die gemaakt is van Urethaan is flexibel en volgt gemakkelijk de contouren van de auto. Hierdoor wordt het polijstproces geperfectioneerd en vergemakkelijkt.

Hij is geschikt voor de rotary en past op elke machine met een M14 schroefdraad.
Deze plate kan het beste gebruikt worden met pads van 6 inch en groter en zelf centreerbare pads die in de webshop te vinden zijn van de merken Hex Logic, MPT, Chemical Guys en Lake Country. De backing plate bevat een stevige velcro die de pads goed op de plaats houdt. Het flexibele urethaan is gegoten rond een metalen plaat die zorgt dat er een vlak oppervlak voor de pad ontstaat en die de backingplate de nodige stevigheid geeft.

Eigenschappen:
- Geschikt voor rotaries met M14 schroefdraad
- Onder andere te gebruiken met zelf centreerbare pads zoals Hex Logic, MPT, Chemical Guys en Lake Country
- Stevig maar flexibel
- Geleid erg weinig warmte
- Stevige velcro
- Maat: 5 ¾ inch (=14,6 cm)

Deze backing plate is vooral ontworpen om gebruikt te worden met zelf centreerbare pads. Voordeel van deze pads is dat ze meteen goed op de backingplate zitten waardoor er een juiste roterende beweging mogelijk is op de machine.

Door middel van de Good Screw D.A. Adapter is deze backing plate ook te bevestigen op een Dual Action Machine zoals DAS6/No Swirls.

Neen hoor, ik zal even enkele foto's erbij zetten.

De eerste 2 foto's zijn van de 5 inch die bij de DAP900 zat.

De derde en vierde foto van de 6 inch.

De top van de schroefdraad van de 6 inch is iets bschadigd, ik vermoed door hem verder in te draaien in de DAP900 dan dat er schroefdraad in getapt zit. Deze van de 6 inch is langer.

Schuifmaat als eerste voor de diameter
Ten tweede de draad van beide tegen elkaar houden, moet aansluiten
Ten derde, driehoek / schroefdraad vijltje, even de buts eruit vijlen
Zonodig inkorten, het is beter als de bout ook "draagt" als hij er in zit

jeetje , wat een vieze schroefdraad !!

doe zoals RedCat aangeeft en hou de draad over elkaar, deze moet mooi in elkaar lopen als het dezelfde is.

heb je geen moer die dezelfde draad heeft als je dap ?

pas dan eerst met de originele dapplaat en probeer vervolgens met die nieuwe :ja