• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 kopen, monello of scholl?

Celis

Detailing chief
20 sep 2012
83
78
31
Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik eindelijk een Dap aanschaffen, maar nu sta ik voor de volgende keuze: Scholl of Monello?

Monello gaat al een tijdje mee en heeft zich bewezen, maar lees ook erg goede vertalen over Scholl.

Aangezien ik nul ervaring heb met polijsten, wat is de beste keuze??

Ben benieuwd naar jullie meningen! :)

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V3_Raffini_Starterskit_Lite_Edition_102776
En evt een fles Scholl S3 voor wat zwaarder correctiewerk.
Wat voor merk/auto heb je?

Volgens mij zijn beide producten goed. Bij hardere lakken krijg je advies voor Scholl. Monello kan ook, duurt alleen wat langer.

#zohebbendefanboyshetmijverkocht

Volgens mij is de beste keuze ook afhankelijk van de hardheid van de lak. Anders neem je voor bepaalde stappen een Monello en een Schol pad (je hebt er toch meer dan 1 per polijststap nodig), en kun je zelf vergelijken wat je het fijnste vind werken.

• Leuk
Reacties: Ric325i
Beide zijn eigenlijk prima om mee te werken. Het ene merkt werkt, bij mij, op bepaalde merken auto's beter dan de andere, terwijl het bij een ander merk net andersom kan zijn. Op (knetter) harde lakken vind ik in het algemeen de S3 net iets fijner werken dan de Veloce (stoft wat minder), terwijl ik op de meeste lakken de finale en mezzo net weer wat fijner vindt werken dan de Scholl producten. je kunt je eigenlijk geen buil vallen.

Ik heb een peugeot 206 en mijn vriendin een opel corsa b. Mijn volgende auto zal een Duitse worden, met een hardere lak dus. Vandaar ook de keuze voor de DAP900 ipv de DAP500. Als ik het zo hoor zou voor mijn auto Monello prettiger werken, omdat peugeot over het algemeen volgens mij een relatief zachte lak heeft.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Ik ben begonnen met het DAP 900 V3 pretpakket met daarin o.a. de 3 Monello polijstmiddelen Veloce, Mezzo en finale.

Na een paar keer deze 3 te hebben gebruikt, ben ik uit nieuwsgierigheid Scholl S3 en S30 gaan proberen. Met name bij de S3 merkte ik een verschil ten opzichte van de Veloce. Het werkt sneller, beter (corrigeert meer) en fijner (met name minder stof).

Wat ik hier direct bij zeg, is dat ik er alleen nog maar BMW's mee heb gedaan.

Ik heb een peugeot 206 en mijn vriendin een opel corsa b. Mijn volgende auto zal een Duitse worden, met een hardere lak dus. Vandaar ook de keuze voor de DAP900 ipv de DAP500. Als ik het zo hoor zou voor mijn auto Monello prettiger werken, omdat peugeot over het algemeen volgens mij een relatief zachte lak heeft.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Koop je toch lekker de DAP900 lite versie daar zit Mezzo/finale bij S3 is op een later moment wel aan te schaffen indien nodig

• Leuk
Reacties: Soepergrover
En ik denk dat je mag stellen dat BMW één van de allerhardste lakken heeft (in het algemeen), nog aanzienlijk harder dan andere Duitse merken.

Ik zie hierboven dat er af en toe gesproken wordt over pads.

Voor de helderheid:
In de packs van CC zitten altijd Monello Raffini pads. Polijstmiddel is van Scholl of Monello.