• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP900 of DAP500

Hallo,

De algemene regel is: altijd sealant vóór de wax. Dit omdat de polymeren van een traditionele wax als EXP niet hechten op een carnauba wax. Zonde van je EXP dus.

Als je moeite hebt met het uitbuffen, dan ligt het meestal aan het te dik opbrengen van de wax en/of het te lang laten zitten. Als ervaren Collinite 915 gebruiker kan ik me wel voorstellen dat het lastig kan zijn om het af te nemen. Wat ik vaak deed was het afnemen per 2 panelen. Na 3-5 minuten al ongeveer, uiteraard met een swipe-test. Hoeveel tijd hou jij normaliter aan en swipe test je ook? (even google op swipe test als je niet weet wat het is).

Verder helpt een pufje detailerspray (Spray en Wipe van Poorboy's World) goed als het te dik is aangekoekt. Probeer het eens uit, als je nog steeds afziet tijdens het afnemen, dan is Collinite 915 misschien niet dé wax voor jou. Er zijn een hoop waxen te vinden die 9 van de 10 keren heel gemakkelijk uit te buffen zijn. Ze hebben waarschijnlijk een kortere standtijd, maar plezier en gemak tijdens het gebruik van het product vind ik ook een belangrijke factor.

**EDIT** hey thunderbird, je was tegelijkertijd exact hetzelfde aan het type. Great minds think alike! ;-p

Thunderbird;338258 zei:
@verdamme: Ik zou de volgorde omdraaien. Eerst de sealant en dan de wax.

En zowel bij de EX-P als de 915: less is more!

Bij de 915 heeel dun aanbrengen en vooral niet te lang laten hazen. Als je dat wel doet is het een bitch om uit te buffen.

Ik laat hem zelf hooguit 5 minuten hazen. Meestal zet ik hem in en twee panelen verder buff ik hem uit.

"Les is more" heel goeie tip. Maar telkens als ik bezig ben denk ik..... is dit wel genoeg? en dan begin ik dikker te smeren.
Daar zit waarschijnlijk de oorzaak van mijn frustratie :)

Ik probeer het morgen nog een keer met heel weinig!

Idd zo dun mogelijk... alsof er een soort vettige waas overheen zit.

Als hij wit opdroogt heb je hwm zeker te dik aangebracht.

Als je denkt "ik zie niet waar ik gebleven ben" zit er precies genoeg op en moet je dus nog lekker ff doorsmeren ;)