• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dashboard kleeft enorm, hoe herstel ik dat?

PeterDorr

Detailing addict
1 jun 2009
56
65
64
Ik heb een auto te doen waarvan het dashboard enorm kleeft. Het lijkt wel een beetje of de toplaag een beetje gesmolten is.
Uiteraard zit het vol met haren en andere zooi.
Ik heb het al geprobeerd met zeep en stickerverwijderaar maar zonder succes.
Iemand een idee wat wel zou kunnen helpen?
thnx
 
Welke auto is het?
Sommige auto’s hebben helaas last van een “sticky dash” probleem wat vaak helaas niet/slecht op te lossen is. Soms kan het nog helpen om het dashboard te “verven” met speciaal daarvoor bedoelde “verf”.
 
Ik durf het zo niet te zeggen. Maar heb wel eens gezien en gehoord dat ze de plaklaag eraf halen met nagellakremover als ik het goed heb.
 
nagellak is aceton, dan verwijder je ook de toplaag van het dashboard. Als je daarmee aan de gang gaat, dan op een plek die niet meteen in het oog springt. Bij Audi strip je daarmee de softtouch op de knoppen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Aceton en auto’s… geen idee waarom dat gebruikt zou moeten worden. Maakt meer kapot dan je lief is.