Vandaag stond de lang geplande bolide van Ruben (Anabasis) op het programma. Ruben ergerde zich mateloos aan de vele swirls en krassen maar kon er helaas zelf nog niks aan doen.
Vorige week kwam zijn DAP500 binnen maar om hem echt eens goed op te knappen is het DDD (Dynamisch Detail Duo Adrie en Dennis) ingeschakeld zodat hij hem voortaan zelf bij kan houden.
Ik kan met een gerust hart zeggen: Dat is gelukt!
Kijk mee en geniet:
De Prelude kwam aan om 9 uur:
Hij was 4 weken niet gewassen en dat was goed te zien:
Er was 1 verrassend detail! De bandjes waren 3 weken eerder met Poorboy's Bold 'n Bright gedaan en dan nog dit resultaat: KLASSE!
Adrie ging aan de slag met 2BM, Meg's Shampoo Plus en Carrand Droogdoek (de doek die Chem. Guys verkoopt als Miracle Dryer maar dan zonder karton en kaartjes)
Ruben en ik gingen aan de slag met de velgen. Deze gedaan met Bilberry Wheel Cleaner, EZ-Brush en Meg's Wheel Face Brush en gedroogd met een Meg's Watermagnet.
Daarna liet de lak z'n echte gezicht zien:
Lakdiktes, overal nette waardes behalve op de bestuurderskant C-Stijl. Daar kwam zelfs de plamuur los 8-()) Sommige delen hadden diktes van 1200+micron. Gelukkig was de rest allemaal dik in orde.
We hadden een testspot gedaan met de DAP om te zien wat hij kan.
We gebruikten een polishing pad en M80 met het volgende resultaat, zeker niet slecht!
We hadden met de rotary een aantal tests gedaan met bv een 3M wafelpad (blauw) en 3M SE anti hologrammen pasta en een finishing pad en Meg's nieuwe M205. Vooral de laatste was erg fijn maar niet genoeg "cut".
Maar zelfs de lichtste combinaties gaf hele lichte hologrammen en zo blijkt maar weer eens dat een rotary toch echt niet zonder D/A kan.
Uiteindelijk de combi Polishing pad en Menzerna Nano met een drup Menzerna Intensive polish genomen en voor de echte krassenpanelen Intesive Polish en Nano 50/50 gedaan.
Vooral de motorkap en kofferklep waren erg "sticky" en lastig te polijsten. Dan wordt het ook heel snel héél heet dus oppassen op hitte!
Ik heb de auto grotendeels gepolijst met de rotary, Adrie deed de kleine stukjes (bumpers, randjes, dak) met een 4" pad en polishing pad en Menz. Nano Polish.
De bedoeling was om de Wolfgang Polish Enhancer te pakken maar op de een of andere manier was de lak het er niet mee eens. Moeilijk uit te poetsen vegen tot gevolg. Op mijn Leon ging het perfect maar de Hondalak was er niet blij mee.
Dus we hebben gekozen voor de Poorboy's Black Hole en daarna voorzien van een laagje Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant(wat een machtig spul is dat zeg! Zeer zuinig in gebruik, zeer makkelijk in en uit te poetsen en wat een glans!!!)
Man wat een dag weer! Geweldig gelachen en een geweldig resultaat!
Wat een gigantisch mooie wagen is dit, denk dat er geen mooiere Prelude rond rijdt op dit ogenblik
Mannen bedankt voor deze topdag!
Vorige week kwam zijn DAP500 binnen maar om hem echt eens goed op te knappen is het DDD (Dynamisch Detail Duo Adrie en Dennis) ingeschakeld zodat hij hem voortaan zelf bij kan houden.
Ik kan met een gerust hart zeggen: Dat is gelukt!
Kijk mee en geniet:
De Prelude kwam aan om 9 uur:
Hij was 4 weken niet gewassen en dat was goed te zien:
Er was 1 verrassend detail! De bandjes waren 3 weken eerder met Poorboy's Bold 'n Bright gedaan en dan nog dit resultaat: KLASSE!
Adrie ging aan de slag met 2BM, Meg's Shampoo Plus en Carrand Droogdoek (de doek die Chem. Guys verkoopt als Miracle Dryer maar dan zonder karton en kaartjes)
Ruben en ik gingen aan de slag met de velgen. Deze gedaan met Bilberry Wheel Cleaner, EZ-Brush en Meg's Wheel Face Brush en gedroogd met een Meg's Watermagnet.
Daarna liet de lak z'n echte gezicht zien:
Lakdiktes, overal nette waardes behalve op de bestuurderskant C-Stijl. Daar kwam zelfs de plamuur los 8-()) Sommige delen hadden diktes van 1200+micron. Gelukkig was de rest allemaal dik in orde.
We hadden een testspot gedaan met de DAP om te zien wat hij kan.
We gebruikten een polishing pad en M80 met het volgende resultaat, zeker niet slecht!
We hadden met de rotary een aantal tests gedaan met bv een 3M wafelpad (blauw) en 3M SE anti hologrammen pasta en een finishing pad en Meg's nieuwe M205. Vooral de laatste was erg fijn maar niet genoeg "cut".
Maar zelfs de lichtste combinaties gaf hele lichte hologrammen en zo blijkt maar weer eens dat een rotary toch echt niet zonder D/A kan.
Uiteindelijk de combi Polishing pad en Menzerna Nano met een drup Menzerna Intensive polish genomen en voor de echte krassenpanelen Intesive Polish en Nano 50/50 gedaan.
Vooral de motorkap en kofferklep waren erg "sticky" en lastig te polijsten. Dan wordt het ook heel snel héél heet dus oppassen op hitte!
Ik heb de auto grotendeels gepolijst met de rotary, Adrie deed de kleine stukjes (bumpers, randjes, dak) met een 4" pad en polishing pad en Menz. Nano Polish.
De bedoeling was om de Wolfgang Polish Enhancer te pakken maar op de een of andere manier was de lak het er niet mee eens. Moeilijk uit te poetsen vegen tot gevolg. Op mijn Leon ging het perfect maar de Hondalak was er niet blij mee.
Dus we hebben gekozen voor de Poorboy's Black Hole en daarna voorzien van een laagje Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant(wat een machtig spul is dat zeg! Zeer zuinig in gebruik, zeer makkelijk in en uit te poetsen en wat een glans!!!)
Man wat een dag weer! Geweldig gelachen en een geweldig resultaat!
Wat een gigantisch mooie wagen is dit, denk dat er geen mooiere Prelude rond rijdt op dit ogenblik
Mannen bedankt voor deze topdag!